Slutt å mobbe Kokkejævel, han blir lei seg og frustrert!!


Når noen sier tydelig fra at det gjør vondt å få slike stygge hatmeldinger fra personer en ikke kjenner og aldri har vært slem eller stygg mot, så vær så snill å slutte. Jeg observerer at kokken påstår at han tåler det, men at han ikke liker det, for det sårer og gir vonde følelser.

Men slik jeg ser det så er der et tegn om at kokken ikke har det greit og at han tåler det så greit som han sier og påstår når dette kommer opp og opp og opp igjen.

Hvis mobberne tror at de kommer til å drive han til taushet, at han skal slutte med bloggen, slutte å ytre seg så tar de feil. Kokken vil være ‘mann’, han vil være sterk, og med det lar han seg ikke drive til taushet. Ikke av ondsinnede ihvertfall!

Så har man den siden hvor man som tilskuer ikke ser, det man ikke ser fra bak en skjerm eller tastatur. Hva man faktisk gjør mot den personen en mobber. Vil man ha det på samvittigheten?

Konstruktiv kritikk får så være, den kan være vond den også, men når en ikke vet forskjellen på konstruktivt og hatefullt og ondsinnet så bør en holde kjeft. Hva med å tenke litt på, hadde du synes det var greit om noen skrev slike hatytringer og mobbekommentarer til søsteren din, broren din, din datter eller sønn?!

«Cybermobbing» omtales som et eget fenomen. Slik mobbing skiller seg ikke i praksis fra mobbing andre steder, men noen studier viser at offer for mobbing på internett og sosiale medier har enda større risiko for alvorlig skade og selvmord enn andre mobbeofre. Når mobbing fører til at noen tar sitt eget liv, kan mobbing være alvorlig kriminalitet likestilt med drap.

– Politiforum

Husk disse enkle kommentarfelt-reglene:

01. Diskuter tema som blir tatt opp på en konstruktiv måte, ikke karakteriser personen.
02. I enhver diskusjon, om ethvert tema, så har alltid den som først kommer med beskyldninger og usakligheter tapt!
03. Les gjennom egen kommentar to ganger før du poster.
04. Husk regel nr 2.

Hvis dette blir for vanskelig så kan jeg si som jeg skrev til Kokken, send dem over til meg, dere kan harselere mitt kommentarfelt. Jeg har gått på kurs, det startet da jeg ble født!

Takk for titten, lev vel! 😘


Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#mobbing #netthets #harselering #vennskap #kokkejævel #bloggkollega #bunnytrash

22 kommentarer
    1. Flott at du hjelper oss alle inn på en rett vei!
      Jeg har sluttet å lese kommentarer hos kokken, synes det er mye rart der! Mange bloggløse.

      1. Jeg bruker egentlig heller ikke lese kommentarfeltet hans, men det er mest fordi det ofte blir så mye, mye gjentakelser både av fornærmelser og smisking. Men nå har han laget flere innlegg om denne harseleringen, og da er det ikke til å unngå å legge merke til. Han får sende dem hit, jeg har nylig filt tenna mine 😜

    2. Hei igjen 😊👍🏻🌺🇳🇴

      Eg kommenterte på den bloggen i går,kommenterer ellers aldri,men ettersom tema var noe eg kunne relatere til følte eg for å si noen ord.Det er veldig trist å si det,men det angrer eg på i dag.
      Men,sånn er det innimellom,man vet jo ikke alltid hvordan til og med innlegg om døde barn vil utvikle seg i nedrig og negativ retning,
      For å si det sånn,nå føles det svært godt å “komme hjem igjen” til deg 🌺 Hilsen synskepeggy.

      1. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å miste et barn, flere barn, på noen måte. Men jeg har mistet noen. Jeg skriver om det. Sist i dag. Det hjelper meg, det har hjulpet andre. Hvis det han skriver hadde vært ensidig ødeleggende for andre så kunne jeg skjønt at folk reagerer, men veldig mange er veldig positive til hva han skriver, det betyr noe for dem. Kokken har irritert meg noen ganger, og jeg han sikkert. Men der er ingen grunn til å være så nedrig.

        1. Ja,å miste barn er det verste man kan oppleve,når da noen reagerer på innlegg om dette temaet med ærlighet,respekt og forståelse for hvordan det faktisk er,for så å være vitne til at et såpass følsomt tema sporer så til de grader av i negativ og respektløs retning,så blir man lei seg,trist og såret og støtt på våre døde barns vegne 😢
          Men,i dette tilfelle (i den andre bloggen) er vel begge sider like “flinke” til å holde konflikten gående.Når uttalelser som “du lille ynkelige menneske” og påstander om at folk ikke er edrue osv.blir brukt så bidrar det ikke akkurat til å dempe gemyttene.
          Av respekt for de som kommenterer rett fra hjertet og ikke minst av hensyn til de døde barna så skulle den “debatten” man er vitne til i den andre bloggen aldri skjedd under temaet som blei tatt opp som var savnet etter sine døde barn.Det blir så,rett ut sagt,simpelt i mine øyne.

          Man må gjerne krangle,kalle hverandre økenavn og sverte hverandre så mye man orker,men bloggeier kan,om viljen er der,styre hvor kranglingen skjer.

          Ha en fin kveld,Bunnytrash 😊🌺👍🏻 Hilsen synskepeggy.

          1. Det er noe med at når en først begynner å svare sine lesere på kommentarer en ikke liker så hisser en seg opp og blir frustrert, så går en rett i fella selv, det har jeg gjort mange ganger. Det er bare sååå vanskelig å la være, men ikke umulig..

            1. Hei igjen 😊🌺👍🏻🇳🇴

              Ja,eg vet,hadde blogg på blogg.no i ti år selv.På de ti årene skreiv eg bare to innlegg om min døde sønn,det ene var en hilsen til han fra hans mamma på hans 30.års dag,en liten oppsummering ( mimring) om livet hans sett fra mitt (som mamma) perspektiv,det andre var om opplevelser vi hadde på julaften da vi var ved graven,det handlet mest om all aktiviteten vi opplevde mens vi var der,bilder av det vi såg osv.
              Eg følte aldri et stort behov for å dele for mye for mange ganger ang.min sønn på bloggen,dødsfallet eller annet rundt det.Eg delte heller aldri bilder av han på bloggen,verken død eller levende.
              Men,selv om vi alle er forskjellige,med forskjellig grad av eksponeringsbehov,mener eg oppriktig at respekten (iallefall) for de døde barna alltid må komme i første rekke.

              Bråk,anklager,krangling så busta fyker var vel en gjenganger på synskepeggybloggen,men av en eller annen merkelig grunn hadde mine lesere stor nok respekt til å la være å komme med usakligheter og krangling under mine seriøse innlegg,deriblant de få innleggene om min døde sønn.

              Bloggeren som nå igjen har lagt ut et “åte” til trollene i dag,må tenke på at de som kommenterer saklig og ærlig (ut fra sine egne følelser og opplevelser om samme tema) kan også føle seg støtt,såret og krenket på sine døde barns vegne når det vises så lite respekt.

              Eg er så “innbilsk” at eg tør vedde på at det fortsatt er noen faste blogglesere og bloggere som savner synskepeggybloggen 🙂 For min del kan eg si at det var moro så lenge det varte – og det er helt sikkert flere som kan si det samme.

              Her klarte eg jammen å spore av med litt “selvskryt” også 🌺💐🇳🇴

              Hilsen synskepeggy.

              1. Jeg ser poengene dine veldig klart, og jeg har lagt merke til agnet/innlegget som er blitt lagt ut i dag.. med det sagt, hvorfor droppa du bloggen? Fikk aldri lest i den jeg.

    3. Du skal ha takk for at du tar opp temaet nettmobbing, for det er slett ikke bare Kokkejævel som strever med slikt. Omtrent daglig prøver jeg å møte både saklig og usaklig kritikk på en passiv aggressiv, nedlatende og frekk måte, og det er egentlig helt greit. Det hører med og har ingenting med verken (mobbing eller netthets, jo kanskje netthets, men ikke mobbing), å gjøre, men det jeg har vært utsatt for de siste par dagene har hat. og mobberetorikk av verste sort, og det er jeg rett og slett ikke i humør til å overse for tiden. Gidder bare ikke!

      1. Hadde mye slikt for noen år siden. Noen ganger fortjent også må sies. Men der var en gang jeg skrev om hjertebarn, småbarn født med hull i hjertet, og jeg da fikk beskyldninger og ufine kommentarer av verste sort. Det var veldig uventet og dermed vondt og sårende. Stikker man hodet frem kommer også trollene. Det kan ikke bekjempes, dessverre, men det er greit å sette fokus på. Jeg synes folk må kunne stå for hva man slenger ut av seg, det er ingen nødvendighet at folk skal få være anonyme på nett – mener nå jeg.

    4. Det er en stund siden jeg har lest inne hos kokken….sier ikke bloggnavnet, for jeg er så sart at jeg ikke tar sånne j…. ord i min munn, hehe 😀
      Neida, fra spøk til alvor, som sagt, jeg har ikke lest der inne på en stund. Har så mange jeg leser hos at jeg ikke når over alle. Men har forstått at det foregår noe nå for tiden. Dessverre stiller man seg jo lagelig til for hugg som blogger, men det er ikke en unnskyldning for å mobbe og hetse. Har man ikke noe pent å si, så kan man tie stille. Men det er uansett et enormt viktig tema, og veldig bra at det blir tatt opp, for det er alt for mange som ikke klarer å la være å spy ut styggheter i all sin anonymitet.
      Takk for at du tar til motmæle ♥

      1. Hadde dem vært så tøffe hadde dem ikke vært anonyme. Ser de skriver at de vil være anonyme fordi de ikke vil bli hengt ut. Men jeg tenker at hvis de ikke hadde vært så til de grader stygge hadde det vel ikke det vært noe problem? De henger seg selv ut, det mener ihvertfall jeg. Fin fin kveld til deg 🌹

    5. Jag är Väldigt för konstruktiv kritik – för det Kan faktiskt hjälpa människor att bli bättre.
      Men jag är helt överens om att det som skrivits på Kokkens sida de senaste dagarna är Hat. Och Mobbing.
      Inget annat.
      Jag kanske inte alltid håller med varken dig eller kokken, men för f*n .. Man kan väl använda hjärnan? Litegrann i alla fall??

      Och förresten.. Är inte det där jäfla OS slut snart??
      Jag vill lyssna på min “P4 Norge”, dricka mitt kaffe och röka mina cigg utan en j*vla massa sport :))
      Och nej, jag hatar det kanske inte.. men herreguuuuuud, så tråkigt det är. Haha.

      Ha en riktigt fin dag!

      //Hondjuret

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg