SLANKING OG SATIRE!

Slanking vet vi alle hva er, noen trenger det må sies, og de fleste har fått med seg at det driver jeg med for tiden. Eller vektredusering slash stabilisering er vel mer riktig å si tenker jeg. For jeg trenger ikke slanke meg!

For det har jeg gjort!

Etter jeg for litt tilbake siden slanket meg 28 kilo så er det kommet noen få kilo som skal bort igjen. Det er ikke mye jeg har igjen før jeg er i mål. Har på 5 uker redusert med 3,9 kilo og BMI er under 25. Altså 24,6 for å være nøyaktig. Jeg faster tirsdager og torsdager, dvs jeg spiser kun et måltid disse dagene, og da under 500 kalorier. I dag har jeg spist 180 gram trukket torsk og tilsvarende mengde med rotgrønnsaker. Neste fastedag er torsdag, så er det å sjekke vekta på fredag.

Full kontroll!

Så var det dette med satire, en skrivesjanger ikke alle er like dyktige på, obviously. Men satire skal altså være vittig spott, det vil si en forteller- eller kunstform som kritiserer eller kommenterer mennesker, samfunn, politikk, fenomener og tanker i samtiden på en humoristisk og poengtert måte.

Det har seg slik at vi bloggere må passe oss for satire når vi havner på «feil listeplassering» som bloggere. Vi har altså en blogger på plattformen som påstår at vedkommende selv innehar en «glimrende penn». Jeg vet ikke om det er stavefeil eller hva, da satire er jo liksom ment å være morsomt.

Anyway, de som da havner på «satireofferplassering» kan påfølgende dag regne med å bli «harselert» med utfra det innlegget som foreligger som det nyeste. Så skal man unngå at harseleringen skal gå på noe personlig, for her handler det ikke om takt og tone, etikk eller fakta, så må en som blogger da tenke nøye over hva som skal legges ut som siste innlegg før en legger seg for kvelden. Det er nemlig slik at sådan spotting av de som havner på feil plassering, altså høyere plassering enn spotteren, må spottes.

Her er det ingen vei utenom, det blir som den nymfomane Tanja og pikk! Ingen som ler, bare stønner..

Jeg vet noen som faktisk er mesterlig på satire når hun får fanden i seg, så jeg legger ved innlegg fra mesterlige Gryende, dette fikk iallfall meg til å le høyt flere ganger!

Link: Hvis jeg var deg (Gryende)

Kokkejævel er ikke så dum på satire han heller, jeg lo godt ihvertfall!

Link: Norges morsomste blogg! (Kokkejævel)

Nå snakker vi!!

Ellers i dag har jeg «boostet» dietten min med en mellomlang gåtur på 5-6 kilometer utenom den normal daglige aktivitet. Da var jeg og hentet pølser som vi homsene er så glade i, store tjukke og gode pølser som skal nytes noen lørdager fremover. På butikken jeg hentet pølsene hadde de noen aldeles nydelige orkideer som dere ser bilde av øverst.

Ja, dette måtte bli mitt avslutningsinnlegg i dag. Med tanke på at jeg kan risikere å få feil plassering på denne helvetes lista visse er så opphengt i. Kan ikke den bare tas vekk? Da hadde vel Hønefoss blitt Hønsegaard og verden hadde vel ikke stått til påske!

Husk hvilken blogg dere leser, dette er Bunny Trash, god natt 😘


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#slanking #diett #vektreduksjon #mat #satire #humor #spotting #harselering #gryende #hvisjegvardeg #kokkejævel #orkide #godnatt #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Ha en fin dag🌼 jeg er å sniker litt selv om jeg ikke kommenterer😊 jada. Vet. Skal bli flinkere!!

      1. Hellige måne.. går det bra med deg? Jeg var redd du var blitt innlagt på psykiatrisk eller noe for disse UFO-observasjonene 😂 hyggelig å se navnet ditt igjen, og takk for titten 😊

        1. Hahah. Ja det er nesten tilfelle😅

          Neida. Er bare litt vel opptatt med å unngå UFOene og gjemmer meg titt og ofte i pensumbøker 😊

    2. Hei igjen,Bunnytrash 😊🌺🇳🇴

      Ja,eg fikk med meg den der giftige – unnskyld,glimrende pennen sitt oppgulp no sist.Ikke nok med at den giftige pennen henger på bloggere med bedre plassering som en blodigle,den giftige pennen er så arrogant at det er til å spy av når bloggere som føler seg uthengt og ber om at latterliggjøring og hets må ta slutt så er argumentet repeterende,bare å slutte å lese,skrolle forbi om man ikke liker det man leser – noe som den giftige pennen gang etter gang viser selv hvor vanskelig det er,særlig når det skrives om bloggeren selv.Har lyst til å ta ordet drittkjerring i min munn her,men lar det være…..😡

      Ellers så syns eg at du er kjempeflink med prosjektet ditt,vektnedgang👍😊

      Ha en flott kveld,du og dine 😊🇳🇴👍 Hilsen synskepeggy.

      1. Jøss, der var du!! Jeg hadde overskrifta klar på et innlegg her «Hvor er Synskepeggy??!» Jeg vet hvem du snakker om, morsom hu da 😜😂 Takk, det er jo bare vektjustering så det ikke sklir ut 😊 Fin fin kveld til deg og dine, kjempehyggelig å se navnet ditt igjen 🌹

    3. Jeg leste litt på den bloggen istad, må si jeg fikk sjokk, at det går an å skrive så masse fæle ting ,, huff,,, hvorfor vil man sånt liksom..hmm, kommer aldri til å forstå meg på sånt ..
      Ha en superfin kveld, Du er råflink som klarer det her !!Heier på deg ❤❤ og hils Snuppen, og snuppejentene ❤❤

      1. Det er det som er agendaen, konseptet, at man går inn der og leser.. istedet for at hun kommenterer i de respektive blogginnlegg så lager hun egne innlegg om andres innlegg.. dermed MÅ man inn der og lese. Jeg gikk rett i fella da navnet mitt sto i overskrifta, jævlig vanskelig å la være da 😂 dumt av meg, men men.. jeg har ikke klikka meg inn der i dag, og prøver så fint å holde meg unna nå slik som jeg greide lenge etter forrige gang.. vet jo at vi snakker mange titalls innlegg der jeg er nevnt.. 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg