Slankere og slankere for hver dag!

Jeg håper i alle fall at jeg blir slankere og slankere. Altså, for hver kilo jeg reduserer vekten så forsvinner normalt 1 cm rundt livet/magen. Det gjorde det ihvertfall de 7-8 månedene jeg slanket meg 28 kilo. Tenk 28 cm, det merkes! Eller det merkes veldig godt!!

Jeg husker et par episoder hvor jeg møtte på gamle venner/bekjente som ikke hadde sett meg siden før jeg startet dietten, det var spesielt en episode hvor jeg møtte ‘Albert’ på gata og sa hei, han bare kikka på meg, nikket og forsvant. Det hadde gått opp for han etterpå hvem jeg var, han sendte en beklagelse i etterkant med dama 😂

Nå er jeg altså i gang igjen, gått opp noen kilo som skal bort. Så dette er ikke slanking i den forstand, men ‘justering’. Dette er andre uka. Hadde to faste-dager forrige uke hvor jeg spiste maks 500 kcal per dag, og jeg reduserte da vekta med 2,3 kilo.

Denne uka fastet jeg på tirsdag, og i dag. Altså fastedagene er tirsdag og torsdag uansett. Tirsdag gikk veldig bra, fikk til og med gått meg en litt lengre tur for å «booste» slankeeffekten. Men i dag har det vært verre. Skikkelig innedag, det regner og høljer ned ute. Har spist mitt eneste måltid som besto av 160 gram kokt sei, 200 gram blomkålblanding, 20 gram skalldyrmiks og en skje med søtsur saus. Det er det for i dag.

I morgen er «vanlig» dag, men fremover nå mens jeg skal redusere vekta så skal jeg unngå «fyfy» helt og holdent, eller så godt jeg kan. «Fyfy» er ting som kjøttdeig, pølser og feite sauser. Så i morgen har jeg bestemt at vi skal ha Lakse-taco til middag. Butikkene har begynt å selge «Kjøttdeig av laks». Hvor dumt det enn høres å kalle det ‘kjøttdeig’ så var det uansett kampanje på disse, og da kjøpte jeg et par stykker til under halv pris.

Så i morgen blir det Taco-fredag. Skal bruke denne kjøttdeigen av laks i stedet for vanlig kjøttdeig, og Drømmelett i stedet for vanlig rømme. Ellers tenker jeg det blir litt grønn salat, agurk og mango til. Får se i morgen, men godt blir det sikkert.

Søndag kommer oppsummering om hvordan uka har gått, om jeg har gått opp eller ned i vekt, og muligens noen nye opplysninger og tips hvis noen er interessert.

Ha en riktig fin kveld 😊

Følg:

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#52 #diett #faste #slanking #hvitfisk #blomkålblanding #sei #grønnsaker #laks #laksetako #drømmelett #vektreduksjon #kosthold #kalorier #mat #resultat #jatillivet #bunnytrash

8 kommentarer
      1. Nei, blir første gang i morgen. Kun kjøpt fordi det var kampanje. Det er ren laks da, så jeg satser på at det blir godt. Laks og rømme er jo snadder.. så 😜

    1. 1 pose pasta di parma (familiepakke)
      1 boks kondensert melk + vatn (skal utgjere veskemengden i henhold til posen)
      300g steinsopp
      150g kantarell
      1 boks/pakke bogskinke

      Kok pasta som anvist på posen.
      Skjær sopp og skinke i biter, og fres i ei panne med litt smør, og bland så inn i pastaen.

      Serveres med kvitlauksbaguetter og eventuelt grønn salat.

      Denne kan du kose deg med, når du er ferdeg med justefinga. Ikkje direkte slankekost, men heller ikkje av dei mest feitande, men sylande godt. Rett og slett eitt festmåltid.

      Oppskrifta laga eg på Reindalssætra i Tafjordfjella, for nokre år sidan, og sidan har det vore fast innslag i soppsesongen.

      Så har du noko å sjå fram imot. Inspirasjonsfaktor.

      1. Litt morsomt dette, for jeg har alltid faktisk vært himmelsk begeistret for Pasta De Pharma og brukte den mye før, med sopp og skinke faktisk.. lenge siden nå, så dette skal jeg fikse til en av dagene jeg ikke faster 😜👍🏾 takk

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg