Skremmende og sterk personlighet?!

Selv har jeg opplevd mange ganger at folk reagerer på min personlighet, de trenger nødvendigvis ikke si noe, men jeg ser og føler når det skjer. Rett ut så blir jeg enten «elsket» eller «hatet». Jeg har opplevd det som frustrerende, men i stadig mindre grad. Likt eller mislikt, sjelden noen mellomting. Hvor jeg diskuterer for å lære kan jeg bli oppfattet som kverulant, er det noe jeg er sikker på, så kan jeg oppfattes som arrogant.

Jeg går ikke rundt og tenker at alle er venner, jeg har tatt til meg erfaringen rundt dette. Jeg har heller en liten kjerne av nære og kjære fremfor å leve som naiv med forestillinger. Jeg forventes ofte av mange å være høylydt, men er tydelig veldig rolig. Lytter mer enn jeg snakker, når jeg er mitt edruelige meg, hehe.. Foretrekker å være den dummeste i rommet, fremfor den smarteste. Hvor ofte det skjer kan oppfattes som et arrogant utsagn, men er det?

Her er åtte fremtredende trekk fra mennesker med særlig sterke personligheter.

01. Trenger ikke oppmerksomhet.

Folk som ikke har behov for personlighet er kjent for å være ledende og bestemmende, såkalte nøkkelpersoner. De har ikke ikke tid og bruker ikke energi på jaget etter oppmerksomhet. Disse utstråler selvtillit og vilje. Disse vet hvordan de skal ha begge bena plantet på bakken, så dette er ikke de som ber om en klem for oppmerksomhet denslags behov har de ikke, men til tross dette blir ofte mange mennesker tiltrukket av deres utstråling og karisma. Disse har ofte stor omgangskrets da folk automatisk tiltrekkes av dem. Veldig sterke personligheter!

02. Ikke opptatt av å tilfredsstille alle.

Sterke mennesker har ikke behov for å stadig imponere andre, tvert imot vil de alltid vise sin sanne personlighet, de vil alltid stå for meningene sine, uansett hvor uegnet noen kan finne dem. Disse behandler stort sett alltid andre med respekt uten å undervurdere seg selv. Disse sminker ikke på sannheten, et sterkt personlighetstrekk mange mennesker som kan bli skremt av.

03. Driver ikke med unnskyldninger.

Sterke mennesker vil aldri kaste bort tiden på å gå rundt og unnskylde seg. De tåler å komme ut av komfortsonene, å stå i en konflikt, uten å hele tiden måtte unnskylde seg for noen.

04. Hater tomprat.

Å snakke andre etter munnen, bedrive tomprat når det egentlig ikke er noe å prate om, er det verste mennesker med sterke personligheter vet om. Personligheter med sterke meninger er intelligente mennesker. De trenger å snakke om ideer, innovasjoner eller kreative løsninger på hindringer. De trenger et emne som stimulerer hjernen når de snakker om det, bli utfordret.

05. Kan ikke fordra ignoranse.

Disse kan stort sett ikke fordra mennesker som pleier å ta øyeblikkelige vurderinger om ting de ikke er sikre på og reagerer instinktivt uten å tenke. Her handler det om å være gjennomtenkt, empatisk og godt informert.

06. Holder fast ved sin moral.

Det er ingen, eller nesten ingen, som kan rikke ved moralen til disse. Uansett hvor forskjellig synspunkt en har kontra andre mennesker, er ens moraler hovedprinsipper som gir disse veiledning gjennom livet. Praktisk talt aldri vil noen kunne overbevise en om å gjøre noe som ikke er en del av ens eget moralske system i utgangspunktet.

07. Innrømmer når en har feil.

Personer som dyrker en sterk personlighet er veldig klar over sine feil. Når en feil blir gjort, vil disse være ærlige om det og faktisk innrømme det, just like that! Fremfor å være kverulere over en uskyldig feil vil disse gå videre til neste kapittel.

08. Ikke arrogant, men en sterk holdning.

Hvis en er en person med en sterk personlighet, kan man noen ganger og ganske ofte bli feiltolket som arrogant. Svakere mennesker kan lett bli fornærmet og handle destruktivt mot de som uttrykker sine sterke meninger. Ens sterke holdning kan ofte føre til at en oppleves som arrogant, men uansett hva, står disse fast ved prinsippene og moralen sin!

Helt ærlig, en viss grad av oppmerksomhet liker jeg, og jeg trenger den. Det tror jeg faktisk vi alle gjør. Personlig tenker jeg det er noe farlig med å ikke ha behov for noe oppmerksomhet fra andre. Utenom dét så kjenner jeg meg igjen i flere av punktene.

Gjør du?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#personlighetstrekk #bunny #bunnytrash

13 kommentarer
    1. Hei på deg!
      Ja jeg kjenner meg igjen i mange av disse punktene. Liker å gi og få oppmerksomhet, men unngår mest mulig konfrontasjoner.
      Innrømmer mine feil når de er bevist 😀 Men er sikker i min sak utover grenser…. og jeg kan nok virke arrogant uten å være det. Jeg har en tendens til å si ting før jeg tenker meg om…. jaja vi er som vi er 😀
      Interessant lesing i allefall 🙂

    2. Mye gjenkjennelig her 😁. Aller mest markant er nok at ingen noensinne får meg til å gå på akkord med egne verdier, og jeg hater tomprat!

      Noe av det bedre jeg har gjort for meg sjøl, er en Myers-Briggs personlighetstest. Kanskje ikke rart man føler seg misforstått når man kommer ut med en personlighetstype 1-3 % av verdens befolkning har 😂.

    3. Jeg har brukt store deler av livet til å bygge opp selvfølelsen min. Jeg liker oppmerksomhet, men ikke i alt for store porsjoner. Jeg er jo blogger, klart jeg liker oppmerksomhet 😉
      Men jeg har det meste av livet vært en rolig person, rolig og sjenert, som holder meg i bakgrunnen, og som de fleste ikke husker om var tilstede eller ei 😉 Jeg har forbedret meg kraftig, men med mye øvelse. Nå kan jeg fint drive med small talk i en forsamling, ja, jeg har til og med holdt tale for en større forsamling, og er ikke redd for å gjøre det igjen. Og jeg overlevde. Men jeg føler ikke at jeg har noen sterk personlighet. Jeg er den litt usynlige, snille og søte 🙂 Liker å betrakte.
      Jeg tror i hjemmesfæren liker jeg å bestemme hvor skapet skal stå. Så i sånne små og fortrolige stunder, kan nok det sterke i personligheten min kommer mer til syne.

    4. Joda – kjenner meg igjen i en god del av de punktene.. sjøl om det ikke har vært sånn bestandig. Hmmm..hvem veit, kanskje jeg kommer dit at jeg vil kjenne meg igjen i alle punktene før jeg vandrer heden..?? 🤔🤪

    5. Ja, her kjende eg meg godt igjen 😊, i alle punkt.
      Har etter kvart lært meg å halde kjeft, for å unngå det meste av missforståingar. Har funnet ut at det nytter ikkje å snakka til betreviterar allikavel.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg