Skremmende dårlig kattehjelp!!

Queenie (katten i historien).

Snuppen min kom over dette på Facebook og leste det høyt til meg. Det er helt horribelt, så da er det bare å dele i vei, dette er ikke greit!! Innlegget er virkelig verdt å lese, det er kopiert fra profilen til Ole Tommy Os Sæbø, og dette er hva han skriver:

«Hallo alle sammen. I går fredag ettermiddag ble vi mistenksomme på at ene pusen vår var syk. Vi ringte så til Empet skedsmo. Her forklarte vi at vi mistenkte at det lå en død kattunge inni moren etter en vellykket fødsel natt til tirsdag.

Vi fikk beskjed om å komme med en gang også skulle de hjelpe. Det var ekstragebyr siden klokken var over 16:00, dette gebyret var på 3200 kr, vi ble forespeilet en pris på cirka 5000-10.000kr, så vi tenkte en totalsum på rundt 15.000 burde holde. De gjorde undersøkelse av katten og konstaterte livmorbetennelse.

Nå fikk vi ny pris og den var på svimlende 70.000 kroner!!!

Dette har vi ikke råd til, hvem har det??

Gode råd var dyre her og jeg satte i gang å skrive og ringe til kattevenner for å få hjelp til en mer økonomisk riktig pris.

Vi endte opp med å kjøre 1t og 30min for å komme til dyrlegen i Hurum. De var redde for å operere fordi Queenie var så dårlig. Men jeg ba på mine knær om at noe må vi gjøre for alt annet ville bety døden for denne pusen. 4 timer etterpå er katten operert og en tøff natt gjenstår for å se om hun kommer seg.

I Hurum ble både mor og pusekatter tatt vare på og pris lappen kom på hele cirka 6500 kroner. Jeg sitter igjen med en enorm glede for at pusen vår fremdeles er i live og nå må kjempe seg gjennom natten.

Så er jeg jævlig sint over at Empet Skedsmo våger å forlange 70.000 kroner for den samme operasjonen vi endte opp å betale under 7.000 kroner for!!

Er det noen som jobber for noe aviser? Jeg føler at dette er noe vi må få gjort noe med. Slik kan vi ikke ha det! Mennesker som driver veterinærkontor har vel ett moralsk ansvar og ikke utnytte situasjonen til sårbare dyreeiere slik som vi ble gjort i dag?!!

Ta gjerne kontakt. Del gjerne dette».

Dette måtte jeg bare dele, for en grusom situasjon. Enda godt at Ole Tommy kom seg til Hurum. Hadde jeg kommet til veterinær her og fått en prislapp på 70 000 hadde jeg klikket bananas om jeg hadde måttet tatt en reise som Skedsmo-Hurum for å redde livet til dyret. Jeg kjører jo ikke bil selv og kan ikke bare tilkalle noen heller. Jeg er ganske sjokkert av denne historien!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#kjønnslemlestelser #omskjæring #ukultur #islam #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Det er tragisk og dessverre ikke det første eksempelet jeg hører om, og garantert ikke det siste, tror de har mistet litt av grunnlaget det bør være for å være veterinær, det å griske til seg mest mulig fremfor å hjelpe dyr.

      1. Vi fikk utført to slike operasjoner her i Drammen i 2023 på to forskjellige klinikker, rundt 10 000 pr gang. Denne klinikken i Skedsmo burde boikottes eller noe til de setter ned prisene betraktelig. Går ikke an dette, jeg blir rasende!! 🐰

    2. Jeg har både hund og katt ikke bor jeg langt fra Skedsmo heller, jeg kommer aldri til å bruke disse. gribber kaller jeg dette,takk for informasjonen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg