Sko, skohyller og voksenopplæring.

Benyttet anledningen i dette nydelige været til å gå meg en tur og da stoppe på Jysk og kjøpe skohyller. Vi har da altså dette lille soverommet som vi har gjort om til en sådan «walk in garderobe». Noen som har fulgt bloggen her ei stund husker kanskje da jeg i mars i fjor faktisk hoppetihoppet fram og tilbake her i Drammen for å kjøpe krok og stenger, og lånte drill og hoppetihoppet rundt som en forloren kenguru? Det var da jeg laget oppheng til ytterjakker og frakker og sådan. Som dere ser HER.

Denne garderoben er jo også full av sko. Nærmere hundre par faktisk. Som dere kan se om dere klikket på linken fra i fjor, så er der en del skohyller. Men nå var altså nesten hele gulvet blitt dekket i tillegg. Og når det er blitt slik, så er det ingen som orker feie, støvsuge eller vaske gulv der inne. Så der ser i bunn og grunn ikke vettig ut.

Så nå har jeg altså kjøpt to skohyller til og skrudd sammen. Det er jo viktig å ha sko på labbene sine etter vær, føre og anledning. Kan ikke hoppetihoppe rundt i skogen i stiletthæler må dere skjønne, og det passer seg jo ikke med nagle- og spikes boots når en skal på treff med Skoppum velferdsforening.

Se så kjekt. Nå blir det lettere å feie, støvsuge og vaske, når man bare kan flytte skohyller i stedet fot et og et par sko.

Nå gjenstår det bare å lære snuppen min hvordan disse skohyllene skal brukes. For jeg lever faktisk sammen med en mann som faktisk kun vet hvordan man henter sko fra skohyller, men han vet ikke hvordan man plasserer sko tilbake på dem. Dette er jo i utgangspunktet ikke noe problem når en lever sammen med noen som bruker et par sko, eller veksler mellom to par. Men denne karen henter altså et nytt par for hver gang han skal ut døra.

Med andre ord er ganggulvet ofte bare en haug av sko, midt på gulvet selvsagt. Sånn ti-tolv sko innimellom. I dag da jeg forlot her for å dra ut å kjøpe disse skohyllene var det fire par sko der. Dette driver jeg å snubler i når jeg skal inn og ut av garderoben (fryseboks der også), og inn og ut av gjesterommet, badet og ut. Gangen må man gjennom nesten uansett hvor man skal. Og når jeg da har jentene hoppende etter meg og rundt beina så er det jo en farlig situasjon.

Så folkens, hvis det er noen som har erfaring med å lære en voksen mann å bruke skohyller, så send meg gjerne noen tips, for dette er en ny utfordring for meg, eller ikke ny, men etter 17 år sammen så er dette noe jeg enda ikke har fått dette mennesket til å gjøre.. finnes det voksenopplæringskurs for bruk av skohyller?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#sko #skohyller #voksenopplæring #familieliv #hverdagsliv #bunnytrash #bunny

24 kommentarer
            1. Tvilsomt. Mer sannsynlig at DINE sko forsvinner i samme takt. Favorittene først! Det blir jo bedre plass, da 😉

              1. Mine sko… over 70 prosent er mine sko, og nåde den som kødder med fottøyet mitt, altså her snakker vi binne med bjønnunger.. kødder ikke med ei binne!

    1. Hihihi, voksenopplæringskurs ja….! Tror at enten er man sko-ryddig eller ikke………! Dessverre…..! Du får prøve med hjerter på kjøleskapsdøra hver gang han setter på plass, og så en premie hver 10.gang, hihi….. 🙂

          1. Prøver ditt forslag først, har ikke fått andre forslag så hvis ikke ditt funker så stapper jeg skoene i en søppelsekk etterhvert som de er feilplassert, så graver jeg dem ned i hagen..

    2. 🤣🤣🤣 Ja unnskyld at eg ler 🤣 🤣 🤣.
      Punkt 1. Det var utruleg morsomt skrevet, og eg såg for meg skohaugen i gangen, og du som bannande snubla rundt der 😜.
      Punkt 2. Eg kjende meg veldeg godt igjen.

      Nå har eg altså levd i lag med kjerringa i over 37 år, og har enda ikkje funnet ut korleis eg skal kurere den syka 😜.
      Eg har funnet ut at det enklaste er å berre stilltiande setje skoa hennar på plass.
      Når hu så kjem og spør etter dei, for hu finn dei ikkje, så svarar eg med eitt motspørsmål. Har du sett der dei skal vera?
      Om hu nokon gong kjem til å læra? Eg har min tvil 😜.

        1. Der er vel like stor forskjell på kvinner, som det er på menn.
          Det heiter at motsetningar tiltrekk seg kvarandre, og då måtte jo eitt petimeter som meg, finne meg eitt rotehaud 😜.

          1. Joda, like stor forskjell på kvinner som det er på menn. Men stort sett er kvinner mer ryddige enn menn.. eller faen vet, aldri møtt noen andre som er så rotete med sko som han jeg lever med, så kjerringa di kan ikke være verre 🤪🐰

    3. Neimen saligtatten, da!..
      Så det var altså her at din indre ‘Hjørdis’ skulle komme opp til overflaten, ja.. – Som skohyllenazi!
      Den her replikken fikk meg til å miste det fullstendig her. – Her er du intet mindre enn episk;
      “Nå gjenstår det bare å lære snuppen min hvordan disse skohyllene skal brukes. For jeg lever faktisk sammen med en mann som faktisk kun vet hvordan man henter sko fra skohyller, men han vet ikke hvordan man plasserer sko tilbake på dem”. 😀 😀 😛 😀 😀

      1. Skohyllenazi, indre Hjørdis 😂😂😂 du har ikke fått med deg at sko er min last, og sko skal behandles ordentlig, en skohylle er for sko som en trone er for en konge!

    4. Jepp! Skohyller er tingen! Jeg liker ryddige hyller og skohyller 😀 Av og til må man bare prøve å lære noen noe og håpe de tar det til seg. Jeg flytter på sko ut i eningen… Det går seg til 😀

    5. Samme problem her, og ingen av skoene er mine…For noen år siden limet eg fast alle skoene i gangen rett på ytterdøra! Da fikk pipa mange lyder…! Skrev om det i bloggen, men finner selvfølgelig ikkje akkurat det innlegg nå…Typisk! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg