Skjære i gjerdet!

I går var vårt vesle nye tilskudd til familien, vesle Dimple og jeg en tur i Svelvik på besøk hos Dimples ‘matmor’ på sykehjemmet der.

Sykehjemmet ligger litt utenfor sentrum, og da vi skulle hjem igjen etter besøket ruslet vi en tur innom sentrum. Da ble vi noe satt ut da vi fikk øye på en skjære. En død skjære.

Jeg har faktisk aldri sett noe lignende, for når jeg så denne kroppen til skjæra som hang der på gjerdet, så var det noe som sa meg at denne skjæra har ikke bare fløyet i gjerdet og kvalt seg selv liksom. Jeg får meg ikke til å tro det, at dette skulle vært et uhell.

Desverre fikk jeg følelsen av at dette er menneskegjordt. Hva tenker dere? Har dere sett noe lignende før?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#svelvik #skjære #sjur #død #fugl #bunny #bunnytrash

17 kommentarer
    1. Uten å kunne utelukke umenneskelige mennesker, så kan det faktisk være duggvåte, sleipe stakittgjerder som forårsaker død blant skjærer og kråker.

      1. Joda, men fra det til å få hodet klemt nedover to penislengder mellom to påler, det klarer jeg ikke å se. Ikke på flotte solskinnsdager ihvertfall.

    2. Det der tviler eg på at skjora har klart sjølv. Til det er dei alt for smarte. Ikkje trur eg den har vorte hengt der i live heller, for då ville den laga eitt leven nokon garantert ville høyrt.
      Det spørst om ikkje nokon har funnet den daud, og hengt den der. Eventuelt slått den ihjel, men det er ikkje enkelt å få til, om ein ikkje bruker rottefelle då 😜.
      Det er faktisk enklere å temja dei, enn å drepa dei. Eg har eitt par “tamme” som har bupel i ei alm i hagen her. Snakker med dei kvar dag 😊. Herlege fuglar, og flotte å sjå på.

        1. Det tyder og på at den er hengt opp etter at den dauda. Der ville garantert vore skader om den var hengt slik i live, for då ville den ha kjempa ein saleg kamp for å koma laust, og der ville vore mykje lause fjør under den.
          Det hender faktisk at fuglar og døyr ein “naturleg” død, men dei trong ikkje henge den slik. Det går faktisk ann å putte den i ein pose, og kaste den i ein bossdunk.

    3. Hvis det er såpass vanskelig å ta livet av dem som Bernt sier her, så tror jeg ikke denne har blitt tatt livet av. Kanskje vært dø av seg selv, og så noen som har hengt den der. Er trist uansett et sånt syn 😔

    4. Hmmm – snodig! Jeg tipper at noen har hengt den der etter den var død, men det var en litt ekkel ting å gjøre….! Mennesker er rare… 🙁

    5. Alle som har opplevd skjæreting utenfor soveværelsvinduet kl 0300 natt etter natt er i stand til å gjøre det samme!

    6. Kom tilfeldig inn på denne bloggen da jeg googlet – skjære og gjerde. Vi har samme type gjerde rundt huset og her har vi faktisk opplevd tre ganger at skjærene setter seg fast på samme måte som bildet. Vi har gått ut og løftet fuglen opp så den har kommet seg løs i tide. Har en teori om at de sklir ned og ikke klarer fly opp igjen..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg