Scary jævler!!

Folk poster TikToks som kommer opp på min Facebook-side, og da denne videoen dukket opp hvor vedkommede spurte «hva i helv*** er dette», så måtte jeg jo finne ut av det.

Skikkelig «scary jævler», (men dog fascinerende og søte samtidig) som jeg aldri har sett før. Med tanke på hvor mye fake som deles i sosiale media så syntes jeg det var greit å finne ut av om dette er tull eller virkelighet. Jeg har ikke lyst å møte på sådan skapning ved uhell. Joda, disse skapningene er ekte, og disse er bare babyer!!

De kalles for «Worm Goby» og er hjemmehørende i Det indiske hav og det vestlige Stillehavet. «Worm Goby» kan finnes i elvemunninger og kystvann, og foretrekker områder med gjørmesubstrater. Den lever av små krepsdyr og andre virvelløse dyr.

Denne Gobyen er i stand til å overleve i luft i en betydelig periode ved å suge luft inn i bronkialkamrene, for å bevege seg over land. Denne arten kan nå en total lengde på 30-40 centimeter, kanskje mer, og bite av deg tåa når du er på ferie i Thailand. Eller kanskje på helt uventede steder, stadig oftere oppdager man dyr langt utenfor egne habitatet. Kanskje norgeskysten står for tur? Hahaha..

Personlig fikk jeg assosiasjoner til romvesenet i «Alien»-filmene. Elsker de filmene, anbefales virkelig, tydelig inspirert av «Worm Goby». Veldig fascinerende!!

Har selv hatt akvarium i mange år, fant ut at noen av de fiskene jeg har hatt er nære slektninger av disse omtalte. Hadde vært gøy om «Worm Goobies» dukket opp for salg i dyrebutikkene her. Da skulle jeg skaffet meg nytt akvarium. Mitt sprakk under flytting.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#wormgoby #eelgoby #goby #bunny #bunnytrash

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg