Salt & Pepper, Hønefoss

Onsdag var vi to par som reiste sammen til Hønebyen for å kose oss. Uten å legge ut om turen og hva vi ellers gjorde så går jeg her rett på det faktum at vi avsluttet oppholdet der med et restaurantbesøk. Nemlig «Salt & Pepper».


Da vi kom inn møtte vi et veldig trivelig og rent lokale, tydelig også et populært sted. Vi hadde ikke bestilt bord, så vi måtte vente litt, de hadde «fullt hus». Fordi de hadde mange gjester knipset jeg lite og ingen bilder av selve restauranten. Men jeg gjentar, trivelig lokale. Fint!

Menyen var veldig bra synes jeg. Variert med biffretter, sushi, wok, tex mex, pasta et cetera, men ikke for mange retter slik at det reduserer kvaliteten på dem. Så med det valgte venninna vår en Pepperbiff, snuppen min valgte Nacho Fuego, og kamerat og jeg valgte Scampi in red curry.


For meg, fra mitt ståsted som gourmet var rettene veldig bra tilberedt, og skikkelig flott lagt opp, anrettet på fatene. Så rett og slett delikat ut. Dette økte matlysten veldig. Beskjeden til kjøkkenet var å få Scampi-rettene sterkere enn de originalt er. Akkurat dét greide de ikke helt, for hvis de opplyser i menyen at dette er en sterk rett, og vi ber om å få den enda sterkere, så er den originalt ikke sterk i det hele tatt. Men ellers var maten så utrolig god at jeg orket ikke bemerke at det ikke var sterkt. Snuppen min forspiste seg, og vennene våre så veldig fornøyde ut.


Jeg smakte ikke på den isteen som er avbildet, men den var visst veldig god ifølge kjennere. Venninna vår fikk i seg hele 3 stykker av denne. Selv synes jeg Coca-Cola eller Solo er best til mat, så denne gangen ble det Coca-Cola på meg.


Bananasplit til dessert, en favoritt hos meg, enkel å lage og skal være god uansett. Så her er trikset å få det til å se bra ut også. Greier noen å lage en slik dessert som ikke lever til forventningene, sett aldri din fot innenfor den dør igjen sier jeg bare. Hallo, det er snakk om tre kuler is, en banan delt i to på langs og litt krem og pynt. På Salt & Pepper brukte de veldig lite krem, men den var likevel flott anrettet.


Servicen var upåklagelig. De ansatte var veldig tilstede, blide, hyggelige, serviceminded og i det hele tatt. Vi ble godt tatt i mot og ivaretatt, ingenting å utsette på besetningen.

Vil også påpeke at ofte er det slik at når en bestiller Tex Mex retter så er det ofte lite kjøtt og mye nachos, det samme gjelder Scampi-retter, mye grønt og lite Scampi, men her hadde de beregnet etter mitt hjerte. Det var tett med kjøtt i retten til snuppen min, og jeg slapp å lete etter Scampi i min, der var mange deilige munnfuller.

Supert sted! Terningkastet vipper seg opp til 5! Jeg kommer tilbake dere Høner 😜

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hønefoss #hønebyen #tur #venner #kos

#saltpepper

Storgaten 12, 3502 Hønefoss

Tlf: 32 12 33 11

 

4 kommentarer
    1. Så koselig at dere hadde det bra i Hønebyen 👌 vært mange ganger på salt og pepper og de skuffer aldri 👍👌
      Håper dere har en kjempefin helg ,hils snuppen og jentene 🤩

    2. Åååh… Nu blev jag galet hungrig!! Efter att ha varit vaken sedan fyra och druckit en kanna kaffe är det dags för frukost snart.
      Bara den där (jädra) karln kunde vakna snart! 😊
      Ha en riktigt fin lördag ni två!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg