Romantika til Nederland.

I kveld ser jeg det pumpes ut artikler fra media med trusler om mulige nedstenginger her til lands igjen snart. Tidligere i dag var det slik at vi ble informert om økende smitte her og der og overalt som vi har blitt gjennom hele pandemien, så det kom ikke som noe sjokk da jeg utpå ettermiddagen fikk med meg at det begynner komme diverse tiltak og strengere restriksjoner hist og her. Fikk med meg at i Trondheim er det anbefalt og bruke munnbind igjen. Det er vel ikke bare meg som føler at stemmingen til jul kan være veldig truet nok en gang, og Kiel-turen snuppen min og jeg skal foreta om to uker henger vel litt i løse lufta plutselig, så jeg tenker at det er like greit å ikke tenke på det.

Jeg kan heller avslutte kvelden med å fantasere og drømme om denne nye båten som det heter seg skal begynne å gå mellom Norge og Nederland fra april neste år. Vi snakker da en cruiseferge med plass til 1500 passasjerer og 350 biler. Den skal tre ganger i uken trafikkere strekningen mellom Kristiansand og Eemshaven.

Hellige måne da snuppen min meddelte meg om dette, fantastisk. Jeg elsker Nederland og har vært der såpass mange ganger at jeg er ute av tellingen forlengst. Amsterdam er liksom min by, har mange opplevelser derfra. Hadde et forhold til en fra Amsterdam også, veldig snill mann, men en rotkuk, haha..

Liker også veldig godt å dra med slike ferger, så det blir to fluer i én smekk. Første årene etter jeg flytta til Drammen var snuppen min og jeg ofte med Stena Saga, helt til en voldsepisode utført av vaktene ombord. Vi hadde merket allerede før den turen at der var en del vakter som var noe på kanten. Med det endte med at vi boikottet Stena.

Vi har reist noen ganger med DFDS til København også, der får man jo en del timer i Køben som er en by jeg også liker veldig godt, men når det gjelder selve båtene så liker jeg Color Lines båter til Kiel best. Mye bedre enn DFDS til Køben. «Magic/Fantasy» er flotte flytende hoteller med kjempetrivelig personale ordentlige lugarer, gode spisesteder, bar hvor man også kan røyke, show, spa, party-party og i det hele tatt. Love it!!

Men båt fra Norge til Nederland vil jeg tro blir enda bedre, som tur og mtp destinasjon. Seilingene vil ta 18 timer, med avgang fra Kristiansand. Dette er da et samarbeide mellom Holland Norway Lines og Tallink Grupp og båten heter «Romantika».

«Romantika» har 700 lugarer og om bord er det restauranter, barer, tax-free-butikk, spa, badstue, teatersal og konferanseavdeling. Det heter seg at denne båten skal være mindre, men mer intim og romantisk enn «Magic» og «Fantasy» som går til Kiel. Akkurat dét gjenstår å se, men med destinasjon Nederland så gleder jeg meg veldig til dette skjer uansett.

Sukk.. dette skal jeg drømme om nå, natta 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#eenhaven #kristiansand #nederland #norge #hollandnorwaylines #amsterdam #cruise #båt #bunnytrash

14 kommentarer
    1. Hei igjen 🌺😊🇳🇴

      Min lille familie og eg har bestilt julebordcruise til Danmark den 24.11 når julegatene åpner for å ta julehandelen i Ålborg som vi har gjort hvert år i mange år til pandemien satte en stopper for vår tradisjonelle julehandeltur.Vi venter i spenning på om vi får reise denne gangen 🌺👍
      Ønsker dere fin tur om dere får reise 😊🇳🇴
      Hilsen synskepeggy.

      1. Nei så ironisk.. vi skulle egentlig bli med to venninner på den båten, men siden snuppen min har bursdag dagen før ble det en tidligere tur med Kiel istedet for.. og takk samme, vi får krysse fingrene 😜🤞🏾

    2. Jeg mener akkurat det samme i dag som jeg mente i fjor, for å si det sånn; Dette kommer til å vedvare så lenge befolkningen danser etter styresmaktenes pipe! – Både hva Norge angår, og verden for øvrig!
      I grunnen er det latterlig at det ikke har slått meg tidligere, for da det først traff, så er det så jævla absurd, liksom:..
      – Altså.. Her har vi altså å gjøre med et verdenssamfunn hvor det hersker et utall fiendskap, hvorav flere av disse har avstedkommet permanente helvetestilstander i flerfoldige tiår til ende av blodbad forbi fatteevne (hovedsakelig i Afrika). Ellers har vi jo denne religionskrigen som faktisk har vedvart i minst 1000 år (og da er forfølgelser av grupperinger IKKE medregnet), der åsted for slagene har forflyttet seg litt hit og dit, men konflikten gar forblitt like fucking uforandret siden Muhammed forsynte seg litt for grovt av den samme kaktusen som først gir seg til kjenne igjennom Moses, for så å dukke opp med sine typiske psykedeliske kjennetegn i de hebraiske skrifter throughout (for all del; den skal visstnok være legendarisk, men allikevel..) en gang for en 6-700 år siden, må det vel ha blitt nå! Så krydrer vi til slutt denne smørjen med en dæsj politiske motsetninger, hvilket i praksis består av kommunisme vs. ikke-kommunisme..
      Her har vi altså verden, slik den blir presentert for allmennheten, anno februar 2020..
      – Så dukker det altså opp et virus man til dags dato ikke kan si annet om opphavet til enn at det på den ene siden, er en mutasjon av SARS-viruset, mens det på den andre siden har foretatt det biologiske kvantespranget fra flaggermus til menneske! (Altså. Hvordan menneskeviruset SARS’ tvillingvirus kan ha vært i tilknytning til flaggermus, for så å spenste tilbake til å bli menneskevirus, eller hva faen, er jo i seg selv helt fucking utrolig. Det er jo typ en tusenårsforseelse at det dukker opp et som evner spranget på den 1,4% genetiske differansen mellom menneske og sjimpanse, så..) Men at det på ett eller annet vis har rømt fra laboratoriet som tilfeldigvis driver å sysler med nettopp virus og botemidler for disse, for så å finne veien inn luftveiene på sitt første offer, er vel det nærmeste vi kommer viten ang. dette her..
      Dette fører så til et utbrudd av en over gjennomsnitts kraftig influensa. Men det er også alt, i det dødeligheten på de REGISTRERTE tilfeller kun ligger på 0,3% (altså 3 PROMILLE).. Denne influensaen (for det er faktisk det det er) blir ikke bare blåst opp til abnorme proposjoner, og faktisk stopper hele verden!
      – Den har fått alle disse verdenslederne, altså de som står for den uløselige gørra verden besto av i februar 2020, til å forenes i et unisont; ‘HER STÅR DET LIV PÅ SPILL! OG VI HAR INGEN Å MiSTE!!!’
      Jeg mener.. WAF!?? Uken i forkant, kunne dere jo ikke få ‘mistet’ nok liv tilhørende ens motparts gruppering!!
      Verdenslederne (hvor Norge faktisk er for en front runner å regne, tatt i betraktning av at vi ikke bare har den største formuen, men vi har vitterlig også NATO-bossen) står nå i en obskur united front mot hva de gar fått folk til å tro er et utryddelsesvirus! – Og det verste er at hele verdens befolkning ser på dette som en POSITIV greie!
      – Jeg vet ikke hva som skjer, men det jeg VET er at når verdenslederne plutselig opptrer i en united front, med parolen VI HAR INGEN Å MISTE, så er dette for meg mindre betryggende enn at Sudan-krigen brått skulle forflytte seg til boligfeltet oppe i gata, for å si det sånn!..
      Poenget er at det som skjer, ikke adder opp! – Og INGEN later til å se det!..

      1. Dette ble et sammensurium av en røre å forholde seg til. For mye Møllers tran på morgenen i dag, tro.
        Konspirasjonsteorier og argumenter ut av kontekst blir bare merkelig.

        Ellers er jeg enig i at Kielcruisene er best. Håper virkelig at dere får gjennomført det.

    3. Cruisetur med Kiel båten er digg og jeg håper turen deres blir noe av. Spennende med nye muligheter også og båten Romantika hørtes jo romantisk ut. Aldri vært i Nederland annet enn på flyplassen i Amsterdam, men hører mye bra om landet 🤗

      Håper det ble en god natt med mange fine drømmer og ha en fin dag

      1. Det ble atter en dag med alt for tidlig oppvåkning, lurer på hva som egentlig er i gjære.. Ta med deg Rune på enn weekendtur til Nederland når våren kommer, jeg lover du vil elske det. Amsterdam er ikke bare Coffee Shops og Red Light District. Det er en by med noe for alle, turer med kanalbåtene, blomstertorget, kunstmuseum, masse shopping, Anne Franks hus, Heineken museet, Rembrandtmuseet, Van Goghmuseet, faktisk er der museum for alt. Madame Tussauds.. De hvite strender i Den Haag, flyvende hollender i Rotterdam, en kan tusle og gå i timesvis, ikke mye større enn Oslo, vanskelig å gå seg vill, haha.. og lite gatekrim. Fikk lyst å hoppe på neste fly jeg nå 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg