Rød beredskap!

Min kjære er på vei til jobb, men gruer seg. Selv har jeg alltid vært stolt av han som jobber i akutten. Det har skjedd meg mange ganger at helt fremmede mennesker stopper meg på gata for å fortelle hvor hyggelig, imøtekommende, hjelpsom og flink han er. Men i kveld er det en sterk ubehagelig følelse ved å se han dra på jobb. Det har seg slik at fra i dag av ligger akuttmottaket på Vestre Viken her i Drammen i RØD BEREDSKAP!

Rød beredskap betegner en beredskap som iverksettes ved en alvorlig hendelse, krise eller katastrofe. Tilstrømningen til akuttmottaket på sykehuset har overgått kapasiteten. Hele sykehuset er varslet, aktuelle avdelinger er blitt innkalt, kriseledelse er etablert og de mener de har ordnet rom og nok plass. Ingenting skjer etter vanlige rutiner, og det bli en helt annen plan å jobbe etter. De som ankommer sykehuset vil merke dette med en gang i form av strengere vakthold, verneutstyr etc. 

For et par uker siden blåste jeg bort dette viruset Covid-19 som hysteri, og jeg personlig tok det hele med ro. Etterhvert har jeg blitt ganske stressa vil jeg innrømme. Og nå ligger Norge på topp når det gjelder smittespredning. Når min aller nærmeste her i livet er på vei til akuttmottaket til sin jobb så har jeg faktisk angst, kraftig angst.

Jeg har gått en lang tur i dag. Det hele er tragisk, men også veldig surrealistisk. Føles som jeg er i en film. Gatene er tomme, kun et og annet sjeldent menneske man passerer. De går enten rett fram, forbi deg, eller i bue. Intet smil, ingen glede, ingenting. Det er som vi lever i Walking Dead og jeg ser for meg zombier som kommer hoppende frem fra buskene og begynner spise på meg.

Massemedia rundt om i verden driver å stresser opp folket enda mer med sin skremselspropaganda og sine tilnærmet fake news, og norsk media kaster seg på. Dagbladet har i flere artikler i dag skrevet om den amerikanske presidenten, Donald Trump. Overskriftene er at Trump prøver å skaffe USA eksklusiv tilgang til Corona-vaksine.

Med mindre bokstaver står det at presidenten skal ifølge ‘kilder’ i den tyske regjeringen prøve å få firmaet CureVac, som jobber med å utvikle en corona-vaksine, til USA. De skriver at han har prøvd å lokke firmaet med betydelige summer penger og at han ønsker å sikre USA resultatet av forskernes arbeid, altså vaksinen, og at den «bare skal være for USA».

Trump-regjeringen nekter på dette, og de som har bare litt over 50 i IQ og leser disse artiklene ser at dette er sladder som en del av en propaganda mot Trump fra medias side. Ingen bekrefter at dette faktisk har hendt, og det finnes ingen konkrete oppgitte kilder. Dagbladet dekker over sin egen propaganda med å si «det var en tysk avis som skrev dette først». Men folk biter jo uansett på, og Trump henges ut, folk elsker å hate han.

Men så tenker jeg litt, hva hvis dette er sant? Hvorfor ville Trump gjøre noe slikt? Han er jo tydelig en mann som står for sine ord. Vet han noe vi ikke vet? Han gjør alt for å beskytte amerikanerne og Amerika. Det vet vi. Hva hvis det er slik at han har fått estimert nytt omfang angående smitte og død? Hva hvis han vet at hvis vaksinen ikke ligger på bordet i løpet av så og så lang tid så.. evt at det ikke går å lage så mye vaksine at det rekker.. selvsagt vil han da prøve å redde Amerika og det amerikanske folk først, beskytte dem. Det er jo derfor folket hans har valgt han til president!!

Noen som ser for seg at vår statsminister Erna Solberg ville klatre over et gjerde for å redde det norske folk og vårt land?

Ja, en får masse rare tanker i disse dager.. Håper på det beste ❤️

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#pandemi #epidemi #korona #corona #covid19 #koronavirus #coronavirus #virus #rødberedskap #akutten #akuttmottaket #smitte #katastrofe #vestreviken #drammen #norge #dagbladet #donaldtrump #president #amerika #vaksine #myndighetene #regjering #statsminister #walkingdead #surrealistisk #erna #ernasolberg #solberg #smittevern #smittespredning #curevac #coronavaksine

3 kommentarer
    1. Min personlige oppfatning om Trumps egnethet i presidentembetet til side, for så å plassere dette inn i den republikanske styringsmodellen som sådan, blir noe slikt nærmest for et paradox å regne, spør du meg; Republikanernes ideologi, dreier seg jo, kort fortalt, om å kjøre grunnprinsippet om at enhver borger er sin egen lykkes smed fullt ut. Våre likeverdsprinsipper med ansvarsplikt ovenfor våre medborgere, hvilket jo bla.a innebærer et (tilnærmet) gratis helsevesen, syntes tilnærmet like fjernt for disse som det å skulle bytte ut Grunnloven for Sharia-loven gjør for deg og meg.
      For mange republikanere, munner dette i en ide om at den frivillige omsorgen og avsvarligheten skal få råde fremfor den tvungne, mens det for andre derimot, hvilket i aller høyeste grad gjelder Trump, er det et betydelig mer kynisk ideal som ligger til grunn. I enda større grad enn sin republikanske forgjenger, G.W.Bush, er Trumps filosofi i tråd med Darwins utviklingslære; Survival of the fittest. Følgen er at de som ikke viser seg sterke nok til å lykkes, får ta følgene av dette, og seile sin egen sjø, hvilket i praksis bla.a innebærer at det vil garantert være mer enn nok medisin tilgjengelig for de amerikanerne som kan finansiere det. Hva de øvrige innbyggerne angår, gesjeftiger ikke denne ideologien seg med! Men det som derimot er i deres interesse, er at landets samarbeidspartnere holder stø kurs!
      Når det er sagt, kan det imidlertid godt være sterke interesser som drar i retning av å holde igjen medisiner fra land og folk som ansees for fientlige.. – Men om en ser på dette fra et rent vestlig ståsted, vil en ressurs utviklet i Tyskland være ensbetydende med at samtlige land innen Shengen m/allierte har full tilgang 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg