Restaurantinspeksjon før bloggtreffet!

I dag har jeg vært innom Alpenhaus Restaurant her i Drammen. Første gangen jeg har vært innom selv. Det er hit jeg har lyst å ta dere med kjære medbloggere og blogginteresserte lørdag 3. juni.

Det har seg slik at dette er et nytt sted her i byen. Og fra de åpnet har jeg bare hørt skryt om stedet. God atmosfære, god service, hyggelig betjening, greie priser, og ikke minst, veldig god mat!

Jeg har ikke spist her selv, ikke vært innenfor dørene engang. Men i dag måtte jeg sjekke ut. Kjempeflott var der, intimt, lunt og flott. De jeg snakket med var superhyggelige, og jeg gleder meg enda mer til å spise her.

Jeg har nevnt før på bloggen at denne restauranten ligger bare 4 minutter gåavstand fra Strømsø Torg og Drammen Togstasjon, ikke det engang, kanskje to minutter. Restauranten har et Østerrisk/Tysk konsept, og er ikke spesielt dyrt heller. De har hovedretter fra 150 kroner.

Jeg kan nevne «Langtidsstekt svinenakke med sauerkraut, ølsaus, og stekte poteter» til 188 kroner. «Käsespätzle pastarett med ost og sprøstekt løk» til 154 kroner. «Schnitzel av kyllingfilèt med sitron og karrisaus servert med pommes frites» til 268 kroner. «Schnitzel Cordon Blue med Gruyère ost og skinke, servert med sitron, urtesmør og stekte poteter» til 248 kroner. De har også enklere retter, supper, gulasj og så videre.

Bildene gir ikke stedet rettferdighet når det kommer til hvor fint og trivelig der var. Man klarer liksom ikke gjengi helhetsinntrykket.

Men nå har jeg ihvertfall inspisert stedet. Håper dere er med folkens?! Dette blir på ettermiddagen. Etter å ha først møttes på Gulskogen Gård. Det er helt greit om noen bare vil møtes på Gulskogen Gård og ikke være med ut å spise etterpå, og det er helt greit om noen bare vil være med på restaurant. Jeg skal ihvertfall begge deler, og håper flest mulig vil dét. Hyggelig blir det begge steder, dét kan jeg si med en gang!

Ta kontakt med meg dere som vil være med på bloggtreff. Og om dere vil være med begge steder, eller enten eller. Jeg setter pris på tidligst mulig svar da jeg skal ordne med noe godt å bite i til Gulskogen, og kald drikke til. Satser på godt vær vet dere. Og straks etter kommende helg er det lurt å bestille bord til Alpenhaus Restaurant.

Jeg var forresten i går og inspiserte Gulskogen Gård, det kan dere lese om HER.

De som vil gå tur langs elva fra Strømsø Torg/Drammen stasjon møter meg der klokken 13:00. De som drar direkte til Gulskogen Gård stiller rundt 14:00. Og restaurantbesøket på Alpenhaus vil bli i 18-19 tiden.

Velkommen folkens!!

Link: Bloggtreffet i Drammen lørdag 3. juni!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bloggtreff #drammen #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
      1. Gleder meg veldig til å spise her, har en følelse av at dette blir et smakfullt og godt minne. Synd du ikke var ledig den dagen, jeg skulle vært tidligere ute med dette, men men.. slik er det noen ganger 🥰

    1. Så mye lekkert!Men strengt tatt-burde ikke et Østerisk/tysk resteraunt ha ekte Wienersnitzel på menyen?Med panert kalvekjøtt servert med sitron,kapers og ansjos?Ps:Masse lykke til på bloggtreffet!

      1. Ja, du får følge med om hva vi synes om maten etter besøket, var synd det ikke passet for deg, hadde vært koselig om du også dukket opp 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg