Punk!


Som nevnt i tidligere innlegg var snuppen min og jeg i bursdag i går aftes. Kjempemoro kveld med tema. Så da prøvde jeg meg som punker. Med netting og kjetting, nagler og og sminke. Prøvde meg på hanekam, men håret mitt er for langt. Anyways, jeg har alltid vært litt svak for punk, både stilen og musikken.


Dere kjenner vel til artister og band som Iggy Pop & The Stooges, MC5, Sham69, The Kids, Adam and the Aunts, The Ramones, The Clash, The Cure, Velvet Underground, The Runaways, Siouxsie and the Banshees, Patti Smith, Nick Cave, Sex Pistols, Generation X (Billy Idol), Blondie og Nina Hagen (Band)?!


Flere av disse er mer kjent innen andre sjangre, som for eksempel Blondie, men det var punk de startet med. The Cure er definert som New Wave. Men alle disse representerer «annerledes» stil og musikk. Mine favoritter av disse er Iggy Pop, Nick Cave, Billy Idol, The Cure, Blondie og Nina Hagen.


Så fra disse var inspirasjonen min fra da jeg bestemte meg for å være punker på festen. Jeg tenkte på The Ramones, Sex Pistols og Nina Hagen da jeg satte sammen antrekket og gjorde make-upen. Men jeg innser jo at jeg etterhvert utover kvelden i går ble mer som Robert Smith i The Cure.

Disse jeg har nevnt til nå er jo fra punkens storhetstid på slutten av 70-tallet. Men jeg liker også mye av den punk-inspirerte musikken som er kommet i senere tid. Jeg kan nevne Nirvana, The Offspring, Green Day, Blink-182 og No Doubt. Jeg elsker No Doubt og Gwen Stefani.

Har jeg glemt noen?

Følg gjerne bloggen min Bunny Trash på MeWeLink!! eller på FacebookLink!! Det hadde vært hyggelig 😜

#antrekk #bilder #70tallsparty #fest #punk #newwave #ska #postpunk #makeup #sminke #ninahagen #thecure #70s #artister #band #musikk #stil #livsstil

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg