PUDDERLUDDER!!

«Et pudderludder som ønsker oppmerksomhet» var det en som skrev under et innlegg jeg har postet i blogg-gruppen min Bunny Trash på Facebook. Dette da under et blogginnlegg som handler om et par influensere der en av dem har postet et bilde på Instagram med noe som ser ut til å være en liten pose med kokain. Dette bildet har blitt svært omtalt. Begge disse influenserne er unge kvinner.

Nå orker ikke jeg å leke ord- eller moralpoliti i temagrupper på Facebook som har firesifret antall medlemmer, men da en kvinne gikk til personangrep med flere kommentarer rettet mot denne mannen som hadde skrevet «pudderludder» måtte jeg som admin si stopp. Jeg forklarte at jeg selv ville ikke brukt dette ordet, at jeg ikke er ord-politi, og ba henne pent om å stoppe, eventuelt ta diskusjonen på privaten.

Det skulle jeg ikke gjort, for da var det meg hun skulle ta, haha.. i innboksen min kom det utallige meldinger, der fikk jeg høre at jeg er «en motbydelig mannsjåvinist som håner jenter som unger, bestemødre, tanter, søstre osv». Det bare fortsatte og fortsatte. Etter en tid svarte jeg og skrev at vi kunne prate om dette i morgen når hun hadde roet seg. Da fikk jeg høre at jeg er «tafatt ludder» og en hel rekke andre ting. Innimellom dette så skrev hun at hennes datter på 16 år skulle slippe å lese at noen brukte slike ord og oppførte seg slik.

Jeg tenker at en 16-åring ville ledd av ordet «pudderludder», men om denne jenta hadde lest hva hennes egen mor skrev, så hadde hun nok ikke ledd.. flaut. La meg tilføye, denne kvinnen sendte meg ustanselig, non-stop, stygge meldinger i over to timer, og det var da jeg skrev «nå har du holdt på i over to timer». Da stanset hun øyeblikkelig, og blokkerte meg.. *ler*

Anyways, for meg har ordet «ludder» alltid vært et nedsettende ord rettet mot kvinner. Og i mitt hode har det betydd at en kanskje er lett på tråden, liksom kan ha sex med flere personer uten at det har noen betydning med hvem, være det man kaller løssluppen..? sånt noe. Men det var da, nå er vi i 2023, og jeg tenker hvem og hvor mange en vil ligge med er opp til den enkelte, kjør på hvis det er hva dere har lyst til. Jeg dømmer ikke. Dere skulle sett meg i 2004 og 2005, eller ikke!! Haha.. jeg dømmer ikke prostituerte heller, hvorfor skulle jeg? Gi meg en million så kan vi også knulle, whatever!

Mens alt dette sto på så googlet jeg ordet «ludder», og alt ettersom hvilken ordliste en bruker så kommer flere forklaringer. Noen av forklaringene og synonymer er, prostituert kvinne, skjøge, gledespike, tøs, åtsel og lokkemat.

«Pudderludder» derimot finner jeg ikke, men min tanke var at vedkommende som brukte ordet prøvde å være morsom. For innlegget handlet jo om to jenter som bruker veldig mye pudder rundt og på nesene sine, og kanskje muligens litt i nesene også.

Samtidig så tenkte jeg på andre ord man bruker. «Oppmerksomhetssyk», altså ville noen ha blitt helt hysterisk om dette var ordet som hadde blitt brukt? Å kalle noen for syk er jo ikke pent det heller? Jeg selv har blitt kalt for «mathore», da nikker jeg og smiler bare. Jeg er glad i mat, men jeg er ingen hore (men kan være for det rette beløpet, hehe) og når noen sier «mathore» til meg så tenker jeg at det er matgleden jeg har vedkommende prøver å bemerke. At jeg er glad i mat, ikke at jeg prostituerer meg.

Ordet «ludder» har opphav som «åtsel» og «lokkemat», og når noen poster bilder av seg selv i sosiale media med rekvisitter for å få oppmerksomhet, markedsføre og selge seg, er en da ikke åtsel eller lokkemat? Som sagt jeg ville ikke brukt ordet ludder, eller hore for den saks skyld, men slik adferd i sosiale media handler jo om å selge seg selv.

Det brukes rompe og pupper, kropp og hva som ser ut til å være kokain, for å selge seg selv som en merkevare eller produkt. Når man da attpåtil er nedpudret utvendig og muligens innvendig, så er jo «pudderludder» både ironisk satire og morsomt. Samtidig i denne kommentaren var det egentlig ikke sagt hvem som var «pudderludder», det kunne like gjerne vært meg, siden var min gruppe, min blogg, mitt innlegg og jeg som hadde postet. Jeg har ikke noe imot å være hverken ludder eller pudderludder.

I can be your Bunny-slut!! 😜🐰

Og en annen ting, hvorfor må en alltid tenke det verste først? Hva tenker dere om dette?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#pudderludder #ludder #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Eg ville nok ikkje brukt ordet pudderludder, men det passa jo bra då, ut i frå ordet ludders rette betydning og opphav 😜.
      Uansett, jentungen treng hjelp.
      Mathore 🤣. Vedkomande som brukte det om deg, kan jo umogleg vera heilt i vater.
      Innsikt i ords betydning skortar det iallefall mykje på.
      Sånne matvrak som oss, går ikkje så mykje på kompromiss med oss sjølve, at me selger sjela for dårleg mat 😊.
      Matvrak er kanskje ikkje det beste ordet det heller, men iallefall eg kan fort verta vrak, etter eitt godt måltid 😜. Eller det kjerringa kallar for julaftamett.

    2. Jeg kaller meg selv bensinstasjonhore når vi er på tur 😂 Jeg må bare innom alle bensinstasjoner vi stopper på for å kjøpe junkfood 😂😂 For å si det sånn, så blir jeg ikke såret over min egen analyse av meg selv 😂😂 Puddeludder hadde jeg bare flirt av . Damen burde som du sier være glad hennes datter ikke leste hennes oppførsel , usj! Ha en fin fin dag videre 🙂

      1. Bensinstasjonhore var et langt og tungt ord 😂 vet du, for hver gang nå når jeg leser eller sier «pudder ludder» så blir det bare morsommere og morsommere.. ja den dattera synes jeg synd i, for den dama var hysterisk, helt spinnvill!! Takk, takk og samme til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg