Prosjekt tannlegeregning.

Tannlegedama borret i en hel time i strekk i munnen min i dag, jeg leeeed virkelig, hahaha.. helt jævlig! Det var nokså uventet, jeg hadde ikke sett dét for meg faktisk. Jeg har nok fortrengt mye av hvordan prosessen i stolen forekommer. Så var det 20 minutter med avstøpning og dill og dall, så var dét overstått. Om to uker får jeg ny tann som skal festes og mer dill og dall, men det skulle visst bare ta en halvtime i stolen. Så kommer regningen!

Øverst her ser dere et bilde av en ny forretning her i Drammen. Ei venninne fortalte om dette konseptet for ikke så lenge siden. Her kan man altså leie et stativ eller en hylle i én måned maks to, og selge klær, sko, vesker, ting og tang, whatever. Her om dagen så jeg en medblogger, «Frodith», som var innom en «second hand» butikk på Grunerløkka i Oslo, i innlegget nevnte hun dette konseptet, at hun skulle leie sådan stativ og forsøke selge noen klær i den bruktbutikken. Så det slo meg, dette kan jeg forsøke.

Bukser jeg skal selge.

Etter besøket hos tannlegen tuslet jeg meg bort til denne nye forretningen, bruktbutikken, second hand shop eller VAREhuset som der heter. Forhørte meg om hvordan konseptet fungerer. Joda, man leier hylle eller stativ, det koster 490 kr pr mnd. Altså 500 kr. Så tar de 17,5 prosent provisjon av salget i tillegg, haha.. altså 20 prosent. Ja, de driver jo business!

Jeg ga bort masse klær etter jeg reduserte kroppsvekten med 30 kilo. Altså, ingen poeng å ta vare på det, jeg skal ikke tilbake til tjukkebolla-tilstander igjen. Men jeg har en haug med bukser jeg ikke kvittet meg med. Dette er dyre bukser med detaljer og dill og dall. Ikke noe billig HM eller NY-bukser, disse koster! Forsøkte selge dem på nett, men det er mye greier med det, for klær ønsker folk prøve før man kjøper, og en kan ikke drive sende fram og tilbake i posten med alt det styret. Det går bare IKKE! Å få folk til å komme hit til bydelen jeg bor i Drammen er ganske uaktuelt! Hvis man ikke bor her, så vil man ikke hit heller, haha.. en kan jo tenke at det bor da nok folk her til å få solgt bukser? Joda, masse folk, skikkelig tettbodd, men ikke akkurat folk som vil betale for dét. De fleste her betaler vel helst for andre typer merker, hoodies og klær man kan gjemme seg i når man skal ut på tokt. Adidas-ryttere!

Konsert t-skjorter jeg skal selge.

Anyways, så tenker jeg at dette bruktbutikk konseptet er genialt, på sett og vis. Jeg er i tenkeboksen, men kan ikke være det lenge. Det har jeg ikke tid til. En ting er at det koster å leie og de tar provisjon i tillegg. Her er også andre ting som må tas i betraktning. Beliggenheten til denne butikken er sentral, dét er bra, men det er da også Tollbugata. Det er her jeg sier jeg ikke beveger meg etter solen har gått ned. Dama i butikken fortalte at de hadde hatt tyverier, så om jeg hadde dyre ting, så advarte hun egentlig mot å selge gjennom dem. Hahaha.. så da snurrer det i topplokket på meg. Disse buksene mine er ikke som alt «rælet» jeg så i butikken når det kommer til klær. Jeg fant ikke et eneste plagg jeg var i nærheten av å kunne betalt for. Men jeg forhørte meg, og sjekket priser på klærne som hang der, for å danne meg et bilde hva jeg selv kan selge for.

Konseptet er bra, her selges alt mulig, dill og dall. Klær, sko, vesker, instrumenter, stereoanlegg, vinylplater, mye retro, ja alt mulig. Men som dere skjønner er her mye pluss og minus, og en del risiko. Kan jeg ta sjansen? Hva tenker dere?

Noen bilder jeg har malt.

Jeg har også masse t-skjorter fra konserter jeg har vært på. Lady Gaga, Rammstein, Metallica, Kiss, Nicki Minaj, Kylie Minogue, Roger Waters, Pink.. ja masse, jeg er jo en skikkelig konserthore, som sikkert mange har fått med seg. Ingen vits å ha dette, det blir ikke brukt når jeg er helt annen størrelse, minnene har jeg jo i hodet, hjertet og sånn.

Har også bilder som jeg har malt selv, malerier som jeg malte på atelier over en periode på et par år. Mange har vært på utstilling, og folk ville kjøpe, men jeg knyttet meg til bildene mine. Ville ikke selge, var vel litt stolt over å ha laget dette. Vet ikke hvordan det er å selge i dag, snufs, for bildene var vel mer attraktiv i en utstilling en å selge dem hjemmefra som en ukjent kanin. Jeg skal ikke selge disse gjennom denne second hand, så jeg må tenke litt mer på hvordan. Men klærne.. ja, burde jeg gjøre dette? Betale for å selge, med risk for å ikke selge, og mulig kan noen stjele dette..? Butikken var veldig ubevoktet, jeg kunne fylt ryggsekken min uten at noen hadde fått det med seg. Samtidig, om to uker får jeg tannlegeregningen som er estimert 20 000 kroner. Da får jeg vel to ukers betalingsfrist. Det vil si jeg har en måned.. og deretter kommer det mer utgifter, ikke småtterier heller.. aarrgh

what to do.. what to do..? 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#varehuset #secondhand #bruktbutikk #klær #bukser #tskjorter #drammen #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
    1. Hmm – ikke godt å vite hva en skal gjøre! Om det ikke virker bevokta lissom….! Vanskelig valg å ta! Det er ikke noe sted det er mulig å stå sjøl å selge da? Maleriene er flotte – de bør du lett få solgt! Lykketil! Klem <3

      1. Det er helt merkelig, med en gang jeg så meldingen «frøs jeg», klarte ikke gjøre noe, rart hvordan jeg har knyttet meg til disse bildene. Kanskje jeg aldri burde male igjen 🫣 Løvebildet er et selvportrett, haha, noen ganger er jeg løve vettu (lol) og her sitter jeg da ved Drammenselva. Dette bildet var utstilt og blant de bildene noen ville kjøpe den gang, «dyr med store øyne», de ville ha det på barnerom. Alle bildene som jeg fant her og postet i innlegget er 40×50 🐰

    2. den butikken hørtes ikke helt ut som det rette ,hadde nok prøvd privat .Du kan jo spørre tannlegen om du kan få rekninga oppdelt ,noen steder får en det om regninga er stor,kjedelig uansett ,lykke til

      1. Ja, ble litt ambivalent til den butikken, samtidig har jeg en følelse av at klærne mine kan bli raskt solgt.. privat vet jeg liksom ikke, folk vil jo prøve klær før dem kjøper, men folk vil ikke hit jeg bor, haha.. å forsøke dele regningen er forsøket verdt. Jeg har faktisk fått rentefritak på et par måneder på et kredittkort fra Santander.. så.. 🐰

    3. Hva med å ta med klærne til Oslo og bruke den butikken Frodith nevnte da? Kanskje det er bedre vakthold der, og kanskje mer sjanse for å få solgt klærne på Grünerløkka enn i Drammen?

      1. Det hadde vært alternativ om det ikke hadde vært så mye reisevei. Blir en del utgifter på å reise fram og tilbake, veier litt også, og tungvindt å fylle på stativet underveis om klærne selger. Veldig tidskrevende også, har to hunder, en av dem nyoperert med skjerm. Ofte går ikke tog, og det blir buss for tog, noen ganger kanselleringer. Hele opplegget til Oslo nå til dags er veldig tungt. Samtidig liker jeg ikke dra til Oslo, ihvertfall ikke alene – i tillegg var det Frodiths nabolag jeg ble overfalt av fem stykker og fikk satt kniven mot strupen. Tenker jeg prøver finne løsninger her jeg er jeg 🐰

        1. Skjønner godt hva du mener, følte på det samme da eg var der du er nå 🙂 Du vet jo hva eg gjorde, solgte armbånd og kjøpte meg nye tenner 🙂

          1. Det syntes jeg var genialt, og jeg kastet meg på med en gang. Elsker de armbåndene og vil ha flere. Nå står det jo «Bunny Trash» på de andre. Kunne tenkt meg nytt med «Bunny» 😊🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg