På trynet ned trappa!

Ja hva annet kan man si? I går kveld gikk Norges Gåte med sin «Ulveham» på trynet ned trappa. Jeg så ikke den komme, at dem skulle havne heeelt på det nederste trinnet. Det sugde balle altså. Så dårlig var den ikke!! In my opinion! Men de som insisterte på at Norge skulle sendt KEiiNO med «Damdiggida» hadde nok rett i det. Men de hadde nok gått på trynet ned trappa de også, for Eurovision Song Contest var mer spesielt i år enn det bruker være.

Altså, WTF?? Sveits vant?? Her satt vi da, et lite gjeng med helt forskjellig musikksmak, helt forskjellige meninger om det meste, helt forskjellige nasjonaliteter fra Norge, Tyrkia, Island… Etter å ha hørt alle låtene satt jeg igjen med Israels «Hurricane» av Eden Golan som favoritt, jeg synes den låten er nydelig, og her på berget var det 50% av oss som satte den som favoritt. Så ble det Sveits?? Ingen av oss hadde Sveits på topp 10 engang!! Men jeg var ikke helt borte vekke, for Kroatia som ble nummer 2 med «Rim Tim Tagi Dim» av Baby Lasagna (hahaha) hadde jeg satt som nummer 2. Faktisk var min liste ganske lik de endelige resultater, unntatt vinneren!! Det satte meg litt ut. Hva faen??

Så ropte de opp vinneren, og kommentatorene begynte å fortelle.. «låta «The Code» har vunnet, fremført av Nemo som er den første ikke-binære som har vunnet Eurovision..» Aaaah, DÉT var gimmicken, da skjønte jeg plutselig alt!! Så nå har altså den første duden som blir krenka om en blir omtalt som han, vunnet Eurovision. For det er hva ikke-binær betyr, person som blir krenket om en blir omtalt med riktig pronomen.

Takk for rasende festlig kveld i går, vi endte på byen, og der var det et yrende folkeliv 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#eurovisionsongcontest #eurovision #esc #sveits #nemo #thecode #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Jepp, og så påstår dei at der ikkje skal vera politikk med i biletet 🤣.
      Det sirkuset har vore rein politikk så longt tilbake som eg kan hugsa, og sikkert lengre enn det.
      Der er ein grunn for at eg ikkje gidd å sjå på det.
      Ellers ser eg jo alt av musikkprogram, både konsertar, dokumentar, og underhaldning som Voice og Stjernekamp.
      Men altså, ESC/MGP, det skipper eg.

      1. Klart det er politikk, men vi synes det er gøy, og når vi sitter her hjemme med stemmeskjemaene våre, så stemmer ihvertfall vi etter hva vi synes om låt og framføring. Og det tror jeg de fleste gjør. Resultatene ble som sagt ganske likt hva jeg selv stemte, med unntak av vinnerlåten og Norge. Den som ble nummer to hadde jeg nummer to, farlig låt egentlig, for jeg har fått refregnet på hjernen, Rim Tim Tagi Dim, hahaha 😂🐰 det er gøy å ha det moro 😜

    2. Jeg har også fått en himla mange kommentarer i diskusjonsgruppene på FB i forbindelse med innlegget jeg la ut i går fra folk som syntes det var svært så tilfeldig at nøytrale Sveits skulle ta sin tredje ESC -seier ever akkurat i år. – En seier som må sies å ha kommet ut av det blå i forhold til det bildet en har fått i hht favorittsjiktet gjennom SoMe..
      På den ene siden lyder det jo vel konspiratorisk, men på den andre siden, har jo heller aldri spriket mellom det forhåndsinntrykket en har fått og det som ble utfallet av konkurransen heller, så..
      – Greit nok at jeg ikke akkurat har vært utpreget fornøyd med at det ble sendt et bidrag på norsk, men ut i fra enhver rating- og reaksjonsvideo jeg har sett, så har det norske bidraget, uten et jævla unntak, vært blant de topp 10. Videre kan jeg ikke si annet enn at Italia, som de fleste hadde som forhåndsfavoritter, også endte sjokkerende langt bak i leksen i forhold til dette, og flere til, så..

      1. Jeg har ikke fulgt med på slikt, men vi satt her og ga poeng, med unntak av Norge og Sveits var mine stemmer veldig likt det endelige resultatet🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg