På date med Aud-Marit.

Veldig fin dag i dag, dro til Kongsberg i formiddag bare for å gjøre noe helt annet enn jeg bruker om dagene, se noen nye ansikter og omgivelser. Bestemte meg for noen dager siden å ta turen, så da sendte jeg en melding til Aud-Marit og spurte om hun hadde noen planer i dag, om hun hadde lyst å treffes. Og hun var ikke vond å be.

Hadde egentlig tenkt å tusle litt rundt å kikke litt i Kongsberg, og jeg tenkte Aud-Marit kjenner jo området. Men våren ble til vinter igjen, og det har lavet ned i området i hele går og i dag, snø, regn, snø regn. I dag har det stort sett bare snødd, men likevel. Tenkte det var greit å finne på noe annet enn å vandre rundt i sørpa, så jeg overtalte Aud-Marit til en tur på bingo. Jeg husker ikke sist jeg var på på bingo.

Fin bingo i Kongsberg, stille og rolig, ikke helt som i Drammen nei. Mye behageligere, og der koster det 10 kroner for en bong, og 5 kr for en minibong. Det var dette jeg mente med forrige innlegg hvor jeg skrev at jeg skulle spille pengespill og gamble, hahaha..

En veldig fin greie, nytraktet gratis kaffe med melk og sukker. Kjenner kaffen romsterer i kroppen min her nå, hehe.. jeg fikk ropt bingo en gang, og det er jo moro i seg selv. Dere kaller ikke dette gambling nei, men jo, spilte noen tikroninger, og siste spillet unnet jeg meg 3 bonger!! Fikk forresten tavlebingo, dét var spennende det, kunne vunnet noen tusenlapper der. Men jeg er veldig fornøyd med spenningen og selskapet!

Vi fikk tatt en liten runde i sentrum og en liten matbit, skravlet og ledd. Jeg liker Aud-Marit. Samtalene går så lett med henne, hver gang, hun gir av seg selv. Det var et hyggelig gjensyn fra sist vi møttes. Hun fulgte meg til stasjonen og jeg tenker at jeg skal ta meg en tur på forsommeren igjen, ihvertfall når vi er sikre på at det er blitt vår.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#audmarit #kongsberg #bunny #bunnytrash

17 kommentarer
      1. Ja, det var virkelig koselig. Det er fint at Aud-Marit bor der hun bor, relativt nært, hun er original og supertrivelig, så da plinger jeg henne når jeg føler for en tur i den retning. Neste gang i bedre vær, så kan vi gå en ordentlig tur i området 🐰

      1. Superkoselig!! Det var da et merkverdig morsomt utsagn. Tuller du med meg? Jobbet på bingo, men aldri spilt bingo?? Haha.. Jeg synes det er både avslappende og spennende. Kjedelig når de leser tallene så jævla sakte, men denne bingoen hadde greit tempo 😜🐰

      1. Alle tiderz. Det er jo så kult at hun bor nært. Er jo andre bloggere som bor enda nærmere, men overfor meg er de mer lukket. Aud-Marit føler jeg som om jeg alltid har kjent, men jeg har jo ikke det. Gleder meg til neste gang. Og sant du sier om bloggere, eller.. stort sett 😜🐰

    1. Hei flotte deg. Jeg ble med en nabo på bingo da jeg flyttet inn i leiligheten min i 1996. På siste spillet vant jeg hovedgevinsten som da var på kr 1500. Mye penger da, mye nå også. Gavekortene ble blant annet brukt på store ( 0,6l) tekopper med skåler under. Jeg har de fire enda. Jeg er fremdeles fjetrert og beæret over ditt blogginnlegg hvor jeg var hovedpersonen. Kunne skrevet mye om det. Holder meg til at du virkelig bare er god og snill. Takk for alt du skriver og deler. Alt godt ønskes deg på Birgitte

      1. Du er veldig glad i te du da 😜 Jeg synes det var en oppriktig hyggelig overraskelse fra deg. Har livet meg selv å ikke spise sjokoladen før påsken, så fra i morgen er det vel innafor? Gryteklutene er tatt i bruk, elsket fargene, og tykkelsen. Kjentes ut som godt garn! Så takk igjen. Forresten, bingoen vi var på hadde en hovedpremie på 18 000 😳🐰

    2. Bingo er gøy, og spanande 😊.
      Spilte ein periode radiobingo 🙂, men vann ikkje 😂. Då samlast me ein gjeng i lokala til Bygderadioen, for sosialt samvær og bingo. Det var kjekt 😊.

      1. Ja, bingo er jo en sosial greie også. Og jeg betaler jo heller 10 kr for en bong med muligheten til å vinne, få gratis kaffe, istedet for å gå på Café og betale 43 kr for samme kaffen, hehe.. 😜🐰

    3. Gøy at dere to koste dere på bingo. Jeg var mye på bingo før, og det var alltid trivelig. Dere får treffes flere ganger når dere ikke bor så langt fra hverandre.

    4. Så koselig å lese ☺️ Jeg har faktisk aldri vært på bingo, men vi har snakket om det på jobb. Har en kollega som går på bingo og de har det jo veldig sosialt og greit.

      1. En sjelden gang på bingo er bare hyggelig. Såfremt der er som det var i Kongsberg. Det har jo alltid vært av del av konseptet at det skal være stille og avslappende på bingo. Dessverre er det slik i Drammen at innvandrergjenger tar spillemaskiner, roper og skriker når de taper, slår i maskinene, er aggressive og hissige. Man vet aldri hva som ramler inn, og da er det hverken hyggelig eller avslappende. Men når det er som bingo skal være, så ja, det er litt moro 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg