Orkidéene mine!

Jeg er glad i blomster og orkideer er en av mine favoritter. Orkideene mine har jeg hatt i mange år, og hver høst og vår har de blomstret. For to år siden flyttet vi hit vi bor nå, og orkideene har sluttet å blomstre 😢

Det har tidvis begynt å komme knopper, men liksom ikke det helt store. Feilvendte vinduer, sentralfyring under vinduene og slike ting spiller inn for trivselen. Jeg var nær ved å gi opp altså, må sies 🤪

Nylig vurderte jeg å kvitte meg med de eldste da det virket håpløst for dem. Men nå plutselig, haha, makalaust – når jula og vinteren kommer liksom 😂

Begynner se bra ut og håper det utvikler seg videre. Er jo ikke så kaldt ute nå, så da er det ikke så kaldt i vinduskarmene heller. Hadde jo vært moro om de blomstret fullt ut og holdt seg en stund. I mellomtiden får jeg bare nyte det som er og håpe det vedvarer 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLin

#orkidéer #planter #blomster #vinter #vakkert #liv #blomstring #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Min er helt hvit, den! – Og er en personlig serier på plantefronten i det den i utgangspunktet ble ansett drept beyond repair av pelsmafiaen, og nå blomstrer som en gal i det den er i ferd med å vokse seg ut av den bøttestore potten!
      Planter er det ENESTE av samtlige huslige områder jeg ikke er fullstendig ubrukelig!
      Jeg ser jo hva som er fint hos andre, for all del, men for meg, er sånt som dekor synonymt med mer husarbeid *haha*. Men disse plantene blir noe annet, for de har det gått sport i! At f.eks julestjernen fra i fjor er i ferd med å bikke grensen for hva som per def. er et tre i år, har et uimotståelig konkurranseaspekt i seg; For hvor stor vil den da kunne bli om 6 mnd? – Om 12 mnd?? 😛 😛 😛

      1. Orkideer opplever jeg som planter med personlighet da de er veldig tverr i denne boligen i motsetning til forrige leilighet hvor de blomstret nesten kontinuerlig i elleve år. Julestjerner derimot beholder aldri de røde bladene så lenge i vårt hjem og da merker de min misnøye og takker raskt for seg, men min farmor ,som du, kunne gjøre sport av disse og plutselig etter tre år står der en svær jævla busk i stuen og skriker etter egen hageslange. Da foretrekker jeg å gi hageslangen til en ynde hvis blomster er meget yndigere og mer tilstedeværende 😜

      1. Kanskje du også har feilvendte vinduer eller andre hensyn som krever mer tålmodighet, for her er det faktisk tålmodighet som er selve cluet da disse blomstret så fint og jevnt der vi bodde før, og her vi bor nå snakker vi to års ventetid. Hvis det er slik ståa blir framover så må nok jeg også kaste håndkleet inn og muligens se meg om etter noe annet vakkert som kan fungere bedre her. Livet er for kort til å sitte å vente på blomstring annen hvert år + ironien her er at samtlige orkideer nå har knopper og blomster her i huset.

        1. Sant livet er faktisk for kort til det og når det kommer til orkideer så har jeg forsøkt så mange ganger, men aldri fått de til uansett hvilket vindu de står i. Jeg må satse på en annen type blomst, selv om at orkidee er pent.

              1. Hehe.. jeg fjerner «jorda» skyller røttene og setter orkideen i en sylindervase. Røttene står i vann hele tiden. Det er røttene på orkideene som skal ha lys 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg