Ønsker du deg barn?

I jula pratet jeg med ei venninne som har slitt veldig med menstruasjonsproblemer etter injiseringen av dose to koronavaksine. Her snakker vi ikke bare om uregelmessig menstruasjon og sådan som vi har fått lese litt om i den siste tiden iht bivirkninger av vaksinene, men også det hun beskriver som tidvise grusomme smerter, noe hun aldri har vært plaget med før.

Her om dagen, fredag kveld, tekstet jeg med en annen venninne som har fått problemer iht menstuasjon, akkurat hva disse går ut på snakket vi ikke om, så jeg vet ikke om det er uregelmessige blødninger, smerter eller hva det er, men hun hadde kontaktet sin lege og forklart situasjonen at hun er er bekymret da hun nå er satt opp til å ta tredje dose med vaksine, «boosterdosen» som noen liker å kalle den.

Uten noe form for undersøkelse eller sådan fikk hun beskjed fra sin lege at han ‘tror ikke’ at dette har noen forbindelse med vaksineringen, og så anbefalte han henne og ta tredjedosen. Hun reagerer veldig på at han ‘tror ikke’, men kjenner jeg henne rett så kommer hun til å la seg injisere nok en gang. Ironien er jo at om problemet kommer fra vaksinene, hvilket jeg personlig tror da jeg ikke tror på tilfeldigheter her, så kan jeg ikke skjønne tankegangen i å tro at problemene skal bli redusert eller forsvinne etter ytterligere doser av disse vaksinene, tvert imot, men men..

Førstnevnte har uttalt at hun kommer ikke til å la seg injisere flere ganger med dette, nok er nok, det er ikke verdt det.. så det gjenstår å se hva som skjer videre nå da.

Folk må bare le dette bort så mye som de orker slik som de har gjort hele veien etter massevaksineringen ble iverksatt. Det er litt slik «det skjer ikke meg»-holdning, og der de sier at dette er en «dugnad» og at de «tar en for laget» er begreper som faller ut som uriktige og dumme. For der dette først handlet om å beskytte sårbare, hindre smitte og død, så ser man jo at omtanken for hverandres liv og helse egentlig ikke er så veldig tilstede

Nå har jeg etter dette tatt turen til å lese litt om Pfizer sine vaksiner iht overnevnte problemer, da det er Pfizers vaksiner som er mest i bruk her til lands, og da snakker jeg om å klikke direkte inn på Pfizer sin hjemmeside for å se om det dukker noe opp om disse nevnte bivirkningene. På en måte nei så sies det ikke noe om dette, men er en innom Legemiddelverket så er det innrapportert fra tusenvis av kvinner om nettopp menstruasjonsproblemer. Ut fra det jeg har skjønt har ikke mine to nevnte venninner rapportert inn bivirkningene, så her er all grunn til å tro at mørketallene er meget høye. Og hvordan dette utvikler seg over tid vet man jo enda ikke. Hva vil skje med kroppene til disse damene?

Men tilbake til Pfizers egen hjemmeside, der står blant annet at gravide, ammende og de som planlegger å bli gravide frarådes å ta vaksinen. Dette er da altså direkte fra produsenten av den vaksinen som det vaksineres mest med her til lands, og i resten av verden. Det må også nevnes at jeg finner ikke noe om dette på Pfizers norske sider, det eneste jeg finner der er at i Norge er det kun Legemiddelverket og Folkehelseinstituttet (FHI) som setter forsiktighetsregler og mulige bivirkninger på de forskjellige medikamenter, så da klikker jeg videre til deres sider og titter, og der anbefaler de nettopp disse gruppene og ta vaksinen, stikk i strid med produsenten Pfizers anbefaling.

Samtidig innrømmer FHI at de enda har liten erfaring med denne gruppen og vaksinering. Jaja, glad jeg ikke kan bli gravid..

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#pfizer #vaksiner #graviditet #menstruasjon #blødninger #amming #bivirkninger #kropp #bunnytrash

39 kommentarer
    1. hmmmm ja… jeg kjenner gravide som har tatt vaksinen i henhold til anbefalingene… og jeg kjenner gravide som IKKE ønsker å ta vaksine mens de er gravide..
      Jeg kjenner de som ikke har tatt en eneste vaksine og har hatt korona… og har fått uregelmessige blødninger… og som ønsker seg barn og ikke ønsker å vaksinere seg i det hele tatt.
      Så er det dette da; er det tilfeldig eller er det vaksinene og korona som roter til i menneskekroppen?

      Lag deg en fin fin ny dag og uke 🙂

      1. Jeg finner det absurd at våre helsemyndigheter sier det motsatte av hva produsenten av denne guffa sier. Og nå når vi har passert et helt år med vaksinering så burde dette vært mer klarhet om, men likevel anbefaler IKKE Pfizer dette, mens FHI lager reklamepostere om det motsatte.

        Fin fin dag til deg 😊

    2. Dette var skremmende! Men jeg er ikke overrasket, for det er mye skremmende rundt koronavaksineringen. Og korona i det hele tatt.

    3. Jeg synes det er veldig bra at du setter deg inn i disse tingene.
      Vi er mange nok som ikke orker det, og bare godtar det myndighetene og helsedirektoratet sier, og anbefaler.
      Har alltid selv vært skeptisk til vaksiner, men ikke når det gjaldt å vaksineres for barnesykdommer på barna.
      Nå har jo jeg tatt 3 doser av denne vaksinen, og de siste årene også influensavaksine.
      Men jeg er heldig og er ferdig med å skulle ha barn, av helt naturlige grunner 😁
      Forstår at de som ønsker seg barn tenker seg om og kanskje velger å ikke vaksinere seg.
      Det er ikke lett dette synes jeg..
      Ønsker deg en god mandag. 🙂

      1. Jeg har aldri vært skeptisk til vaksiner. Når jeg har tatt vaksiner har jeg alltid fått veldig god informasjon både direkte fra helsearbeider og i form av infohefter. Vaksiner som har eksistert inntil disse covidvaksinene er godt utprøvde og testet på tidsrom over ti år mens covidvaksiner blir testet ut nå på befolkningen, og er i bunn og grunn ikke godkjente enda, resultatene kommer etter X antall doser, så da gjenstår det å se om disse blir godkjente eller trukket tilbake. Men uansett hva som skjer videre så er det nå engang slik at når en er vaksinert, så kan en ikke omgjøre det.

      2. Heidisverden :
        Har tanken noen gang slått deg at det er alle de som ikke orker som er den direkte årsaken til at myndigheter,helsetopper osv.kan valse over oss og overstyre oss sånn som de gjør? Sannheten er at de er totalt avhengige av alle som ikke orker.
        Og har du tenkt på hva det koster (i dagliglivet og ellers) for alle dem som ikke har verken samvittighet eller moral til å IKKE orke,men kjemper kampen og får kjenne det på kropp og sjel hver dag ?
        Både Bunnytrash og eg med mange flere har stått i denne «motvinden» hver eneste dag og vi har ikke tenkt å gi oss,det som overrasker meg mest er den totale motvilje til å høre på og respektere andres meninger,men samtidig er det ikke annet å forvente etter to år med massiv hjernevask,indoktrinering samt hets,uthenging og forfølgelse av «de andre».
        Man hadde kommet en lang vei med litt respekt for hverandre som gikk begge veier 👍
        Hilsen synskepeggy.

        1. Det er veldig synd med alle de som ikke orker. Jeg var på et tidspunkt innom bloggen til Geriatriks og belyste tall på bivirkninger, og at det er mange alvorlige. Til å være en som stadig legger ut vaksinepropaganda og sådan, så skuffer det veldig hvor lite opplyst han da er. Veldig fortvilende og trist at folk ikke skjønner hva de tar del i og sitter og ser på at ondskapen bare vokser og bare sitter og se på. Dette som foregår nå er like ille og verre enn rasisme, kvinnediskriminering, homohets og alle sådanne typer mobbing.

          1. Ja,det er forbi skremmende alt sammen😪
            De som fortsatt tror at vaksine er frivillig har ikke forstått noe som helst,eller de har vel ikke ORKET å forstå noe.De har blitt blindet av skylapper,utlevert av våre «mest betrodde» fagfolk og øvrighet.
            Det er de samme folkene som før har tatt fullstendig avstand og hatt nulltoleranse for mobbing,rasisme,forfølgelse,hat osv.som nå er de fremste mobberne av alle,når de nå stolt og kry er blitt «en på laget».Eg har tidligere snakket om personlighetsforandringer,dette er et eksempel,men om det er hjernevask og indoktrinering eller om det er vaksinener eller en kombinasjon som er årsaken er eg redd vi aldri får vite😡😪
            Hilsen synskepeggy.

            1. En uredelig mix, ser i dag at overskriftene omhandler senvirkninger av covid, et studie som har blitt gjort utfra de som ble smittet i begynnelsen med Alfa som var en farligere utgave enn omikron og delta. Likesåledes brukes dette til å skremme folk hvor de bevisst unngår å skrive at studiet handler om Alfa. Nok et skittent triks for å øke presset mot uvaksinerte. Dagens omikron er som en forkjølelse å regne og vil nok aldri gi samme senvirkninger som Alfa.

              1. Eg såg det samme selv og tenkte akkurat det samme som deg !
                Eg tenkte og at noen er i overkant interessert i å holde terroren gående ettersom man nå har begynt å bruke bokstavene i greske alfabetet TO ganger på rad,er noen redd for at det blir tomt for bokstaver før tiden er der.Eller «oppdrag utført»
                Eg tenker og at eg trodde man var kommet litt lenger enn da det var akseptabelt å torturere og steine ihjel folk som trodde at jorda var rund,men det viser seg at man ikke har kommet et skritt videre,selv om man bruker litt mer «humane» metoder i dag så ser man at det bare er å legge frem de rette verktøyene så er folk i gang igjen på det samme nivå,om ikke verre,enn den gang.
                Hilsen synskepeggy.

                1. Hele greia skal visst gå noen runder i sirkel, men at to pluss to skal være så vanskelig å legge sammen er for meg en gåte. Trodde vi hadde gode skoler i dette landet.

    4. Jeg ble faktisk litt overrasket nå over at pfizer ikke anbefaler den for gravide, ammende osv. Det visst jeg ikke, og det er rart at fhi anbefaler andre ting enn produsenten. Tror mange gravide tok vaksinen på den tiden de skremte veldig i media med alle de innlagte uvaksinerte gravide osv, og anbefalte denne gruppen det. Det må være vanskelig for den gruppen å vite hva de bør gjøre. Det at folk ikke rappoterer inn bivirkninger er ikke bra. Jeg synest det er litt viktig å gjøre, selv om man ikke VET, og at det hører med til “avsvaret”. Er folk med blodpropp etter vaksinen som ikke rappoterer det også, fordi det ikke vet. Men er jo ikke de som skal vite. Synest det burde være en automatikk i oppfølging av eventulle bivirkninger. Min tanke er ellers at kvinner kjenner seg selv best oftest) og sin egen menstrasjonssyklus. Og har det dukket opp problemer de aldri opplevde før vaksinen, så burde det taes på alvor. Det er er selvsagt mye som kan ha andre årsaker enn vaksine og mensteasjon, men ikke bra om leger sier det ikke er sammenheng uten å engang stille oppfølgingspørsmål eller at de egentlig vet. Det er ikke bra leger med slike holdninger. Jeg skrev om legemiddelindustrien lenge før pandemien på bloggen, så er vel ikke rart jeg er litt skeptisk når jeg allerede var det før. Så dette har ingenting med at jeg vil “ta” koronavaksinen.” Jeg synest bare det er viktig å være ærlige.

      1. Jeg anbefaler alle å innrapportere bivirkninger, men det er utallige som ikke gjør det, nok et bevis at en gjør dette «for laget» og som en del av en «dugnad» ikke stemmer. Faktisk har jeg bitt meg merke i at veldig mange har latt seg injisere for å kunne reise, den andre grunnen er fryktpropagandaen.

    5. Hei igjen 😊🌺🇳🇴🌹

      Det er flere grunner til at eg er mer skeptisk til vaksinene enn til selve sykdommen,det du skriver her er en av dem.
      Eg kommer alltid til å være lei meg for at eg ikke klarte å overtale mine nærmeste til ikke å ta vaksiner,en av mine nærmeste har flere bivirkninger som har oppstått dag en etter første dose,nå er det på tale med dose tre og eg trygler og ber om å la være.
      Eg vil gjerne vite hvor mange av de innlagte som er vaksinerte som er innlagt på sykehus med bivirkninger og eg vil vite hva de bivirkningene er,for meg ser det ut for at man blir puttet i covid-19 diagnosen uansett hva problemet er,leste til og med at pasienter som er innlagt for helt andre ting (og som i verste fall dør av helt andre ting) og som tilfeldigvis har pådratt seg covid-19 i tillegg,blir å regne som covidsyk og/eller covid 19 dødsfall.Er det riktig så er det lite av akkurat den informasjonen vi får som er riktig.
      Og,i mange tilfeller er de som skal trøste,berolige og si sannheten direkte uansvarlige i sine uttalelser,som da CS hevdet (over enhver tvil) at ALLE på et tidspunkt ville bli smittet.Ikke bare er den påstanden ment å skremme folk til vaksinestasjonene,men det er også en påstand tatt ut av løse luften og som det ikke finnes grunnlag eller bevis for.
      Da eg leste innlegget ditt i går «Jeg må si det» fikk eg en klump av angst i magen,det har blitt akkurat sånn som du beskriver det 😢 og eg tror ikke det er mulig å komme tilbake til livet sånn som det var før,mesteparten av skylden for det har media og våre myndigheter på seg.
      Eg tror det bare er et spørsmål om tid før de covidsyke må vike for vaksinesyke på sykehusene,eg tenker av og til på om det er forventet når myndighetene stenger ned for ikke å overbelaste sykehusene en eller annen gang frem i tid,for flere har jo og sagt at nedstengning ikke er nødvendig på dette tidspunkt.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Nedstengingene er vel mest for å få pandemien til å vare. Altså utsette at folk blir smitta. For som du skriver så er det jo uttalt at alle på et eller annet tidspunkt blir smitta, og det tror jeg på. Og det blir vel som med min tante og onkel som ikke engang merket at de var smitta, vel og merke var de uvaksinerte, og av en eller annen «merkelig» grunn blir vaksinerte veldig syke og bruker anledningen til å si/oppfordre til å ta vaksine 🤔

        1. Ja,nedstengning er vel en av flere strategier for å holde pandemien gående,men eg skjønner allikevel ikke hvorfor det er nødvendig med dårlig og lite troverdig forklart nedstengning når den mest effektive strategien virker utmerket og blir tviholdt på i alle vestlige land,det blir ikke slutt på pandemien så lenge ingen vil dele på «godene»
          Deltacron kvalifiserer vel til dose 4……
          Hilsen synskepeggy.

    6. Flott at du sier i fra hva du har lest på Pfizer sin side, og etter som jeg har fått med meg er det mange kvinner som har fått langvarige blødninger. Når FHI ikke nevner det er det merksnodig. Jeg hadde liten lyst å ta vaksinene men siden det er kols og astma i familien valgte jeg å ta. Tok ikke svineinfluensa vaksinen og vi vet hvordan det gikk. Nå har en i famiilien fått omikron og vaksinert 3 ganger, og andre gang hun er smittet.

      Folk får velge selv, og om man har eller ikke har tatt vaksine er det viktig at vi respekterer det og ikke drive hets mot noen. Kjenner de som har tatt og de som ikke har gjort det. Men å ta vaksinen for å reise blir for meg bortkastet. Lengter til sol og varme, men sitte i karantene på ferie gidder jeg ikke.

      Kanskje de kan åpne opp litt at man kan ta et glass vin til maten om man er ute å spiser middag en sjelden gang. Det føles mer som en drøm. Ha en fin uke.

      1. Vel så frivillig er det jo ikke når folk blir truet med å miste jobbene sine, blir mobbet hver dag, trillet ut av sykehus, venner som vender en ryggen, familie som kaster en på dør, og ikke minst koronapass som ekskluderer en fullstendig fra samfunnet.

    7. Folk må gidde å lese noe mer enn aviser! Det står KLART i Felleskatalogen og Corona vaksine at ” det er UKJENT om vaksine påvirker fertiliteten eller ei, men studiene på DYR viser ingen skader på fertiliteten.”

      På DYR! altså dette er ikke testet på mennesker. Så det gjenstår bare å se om det blir krise med fødsler om 5-10 år her i landet.

      1. Folk må gidde helt klart å få med seg hva dem promoterer, dette er jo faktisk meget viktig. Jeg er så lei av disse facebookstatusene om at folk har tatt 1 2 3 doser av noe dem overhodet ikke vet hva er, og at de velger det for egen kropp er greit, men å reklamere for og presse det på andre det er uhørt, særlig med tanke på hvor potensielt skadelig det kan være.

    8. Dei gjorde det sama i Canada, og ved eitt regionsjukehus var normalen 3-5 dødfødte i året. I okt-21, hadde dei 14. Alle hjå såkalla fullvaksinerte.
      Personalet på føden, gjekk ut og åtvara på det sterkeste mot at gravide skulle ta vaksina, og fekk store bøter for å spreida løgn. Har ikkje fått med meg om rettssakene har kome opp enda, men alle nekta å betale.

        1. Ja, det gjer det hjå meg og, spesielt når sjukepleierar står på fjernsyn og anbefaler det.
          Det er longt utafor deira mandat, å anbefala bruk av “medisinske medikament”, på tvers av produsentens anbefalingar. Då veit dei ikkje kva dei driv med, og burde sjølvsagt missa autorisasjonen, og verta oppsagt, umiddelbart.

      1. Det blei varslet om uvanlig mange dødfødsler i Danmark for snart ett år siden 😪
        Mødrene til de dødfødte barna var alle smittet med covid-19 og alle var fullvaksinerte,ingen har til nå svart på om dødfødslene var et resultat av vaksiner eller covid-19 eller en kombinasjon,saken fikk en liten notis i en nettavis og siden ser det ut for at hele saken har gått i glemmeboken.
        Dødfødsler,ufrivillig barnløshet osv..vil man se mye mer av fremover,men så lenge mødrene er covidsmittet og vaksinerte så vet vi vel alle hva som får skylden 😢
        Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg