Omvisning fra toppen!

Yupp, her er jeg, på toppen av Nordbykollen igjen. Følte for en tur i dag også og bestemte meg for å gå rett opp langs siden av åsen. Altså bratt stigning fra nederst, til toppen, sånn 65 graders vinkel. Før jeg hadde kommet meg 1/4 opp så kjentes det ut som om leggene mine skulle sprenges. Det var helt jævlig, og skikkelig digg. Det slo meg hvor mye jeg har forandret meg gjennom tiden. Dette var det virkelig ikke snakk om back in the days. Ble kvalm av bare ordet «trim».

Anyways, til toppen bar det og jeg hadde med meg en pizzaslice og en kald Solo Super, så med én gang jeg var på toppen gikk halve flaska rett ned. Så kosa jeg meg med pizza. Deretter tok jeg en liten photoshoot for dere, og de to bildene over dere ser er Drammensfjorden ut mot svelviksundet, retning Oslofjorden.

Her ser vi rett over til Lier, nabokommunen. Samme utsikten som fra kjøkkenvinduet vårt. Helt til venstre i bildet oppe i åsen ser dere tre høyblokker ved siden av hverandre. Opp der var snuppen og jeg i går, videre til toppen av åsen og inn i skogen til Klopptjern. Litt på skrå nedover ved vannet ser dere også stor bygning, dét er det nye kommende sykehuset.

Her har jeg zoomet inn det nye sykehuset. Det begynner å bli noe nå, selv om det igjen er meldt om forsinkelser. Men som dere skjønner, man ser mye fra Nordbykollen. Mitt favorittsted i Drammen når det kommer til utsikt.

Joda, jeg var jo selvfølgelig oppe i tårnet. Det blåste masse der, men jeg må opp hver gang. Og så lager jeg en dum TikTok, og så er jeg ferdig der, hehe..

Så er det jo selve byen da, sentrum. Akkurat passelig liten/stor by midt imellom mange andre små byer og steder, og kort vei til hovedstaden om det skjer noe spesielt der en vil være med på. Liksom svusj så er msn der på 28 minutter, vanligvis (utenom juli, høhø..).

Zoome litt inn ja, så ser dere litt mer av Elvebyen. Den store klossen oppe mot høyre i bildet er det nåværende sykehuset. Der jobber snuppen min på 25 året. Jeg jobba noen år der jeg også.

Og her har vi noe greier. Kunst i naturen? Forberedelser til St.Hans bål? Ikke vet jeg, jeg bare fikk en trang til å knipse bilde av det, haha.. anyways, turen var kjempefin, og leggene mine er knallharde. Logger ut her nå, kommer muligens tilbake i kveld, kos dere masse, det gjør jeg, knallvær her, og blir bare hetere og hetere for hver dag ser jeg. Takk for titten, setter pris på dere 🥰🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#nordbykollen #tur #drammensfjorden #elvebyen #svelviksundet #drammen #bunnytrash #bunny

6 kommentarer
    1. Du er jammen skikkelig i siget nå altså…! Og jeg ler når jeg leser at du blei kvalm bare av ordet trim – det gjorde nemlig jeg også, for over tjue år siden var min favorittgreie å ligge i badekaret med vin, potetgull og sjokolade til kos! Grøss og gru, la jammen grunnlaget for x antall kilo den gangen! Liker stedet du er på der – slitsomt opp, og superutsikt fra toppen! Og bildet av greinene er jo kunst for meg 🙂 takk for turen!

      1. Håper å komme meg dit jeg var da pandemien startet. Den perioden tok jeg alle toppene rundt hele Drammen pluss jeg Vaset meg avgårde inn i Lier og opp gjennom Solbergelva. Måtte gå med krykker en periode også, for beina ville ikke følge viljen. Den tid jeg ble kvalm av ordet trim var jeg dophue, men jeg gikk mye likevel, men på flat mark og anså det ikke som trim, jeg skulle alltid noen steder, og dit jeg skulle var det noe. Men altså, ligge i badekaret med snacks og gid drikke, DET er jo luksus. Fy jeg fikk lyst til å ligge i et badekar nå. Dét er digg det! Men for mye av det gode, da er det ikke godt lengre. Nordbykollen har digg utsikt, og det er ikke langt. Diverse løyper med diverse stigninger. I dag gikk det rett opp. Skal ta den samme løypa opp neste gang, tror leggene mine har godt av det. Koselig at du var med på turen og likte den 😜🥰🐰

    2. Jeg har begynt å LIKE å trimme. Hatet det hele livet jeg også. Men nå liker jeg godt å være på treningssenter. Ikke alltid selvfølgelig, altså VIL IKKE før jeg skal gå, men nesten alltid gøy når jeg kommer i gang. Og når jeg vet det er bra for fremtiden min så gjør jeg det gjerne. Nå har jeg vært syk en uke og over det, så ikke godt på senteret. Men kan hende jeg gjør det på mandag. Er nesten frisk fra det jeg har feilt. Nese, hals og hodet vil ikke lenger “sprenges”. I dag blir det en liten gåtur bare tror jeg 🙂

      1. Prøv å gå opp Vikersundbakken en dag, dét er god trim. Få med deg ei venninne som kjører, dra til Sigdal og gå opp til Madonnastatuen, det er veldig fint der. Kall det oppvarming. Stopp ved Vikersundbakken på returen og gå opp trappa. Du vil elske det 😜

    3. Jeg var ved Madonna -statuen i fjor sommer, husker du ikke det? 😂😂Ha-ha, bare tuller, ikke lett å holde styr på alle 😂😜😉Men, sant at jeg var der. Fin tur det 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg