Nyforelsket!


Når ord ikke kan fortelle hva jeg faktisk mener og tenker om denne weekend-turen snuppen min og jeg har hatt sammen med et vennepar, så er det vel heller ikke noe vits i å prøve utbrodere noe som helst.


Som barn har jeg sikkert vært i Bergen flere ganger da min far var sjøkaptein og vi stadig var innom byer og steder langs kysten av hele Norge. To ganger i mine tenår fikk jeg turer til Bergen. Den første var ufrivillig da lastebåten jeg var på kantret og forliste og jeg sammen med min stebror ble etterlatt under dekk mens båten var på vei ned. Men jeg fikk hentet min stebror, som da var i sjokk, med meg ut på dekk og i redningsflåte. Så da fikk vi først en natt på Fedje, så deretter Bergen og vekk.


Andre gangen bodde jeg i suite på Hotell Norge. En tur som besto av sex, drugs and Rock’n’Roll. Madonna på storskjerm og oksetestikler til middag. Mer skal jeg ikke fortelle akkurat nå.


Ja det var tider. Men tross mine turer innom Bergen så fikk jeg liksom aldri sett Bergen faktisk, fikk ikke oppleve hva Bergen som by har å by på. Disse tidligere turene var i mørket, sistnevnte var helt i slutten av desember den gang og inn i det nye året. Det var bekmørkt, vått og slapsete hele veien.


Denne helga sitter jeg igjen med å ha vært i syden faktisk. Bergen tok imot oss med et helt nydelig vær, sol og kjempetemperaturer. På denne turen fikk vi gått opp hele veien til Fløien, kost oss litt der og tatt Fløibanen ned. Vi var innom fisketorget flere ganger, en del av byen som virkelig falt i smak hos meg, da jeg elsker sjømat og her fikk man virkelig oversikt.


Alle de de forskjellige typer gater, små trange og vide og brede, med butikker, kafeer og i det hele tatt, bygninger som minnet om fra rundt om i hele Europa. Noen steder fikk jeg følelsen av København og Amsterdam, som er på topplisten min av favorittbyer i Europa. Andre steder hentet jeg følelsen av blant annet Spania.


Folkelivet og utelivet var bare så åpent og flott. Bergen leverer her. Spesielt etter hvor lukket Oslo og Drammen har vært de siste 18 månedene så var det en frihet å se Bergen. Dagen vi kom så hadde Bergen fått noen strengere restriksjoner, men for meg personlig så tenkte jeg ikke så mye på det, folk var ute og hygget seg. Det var liksom de største stedene, nattklubber og slikt som var blitt «nazi» på restriksjoner. Men vi hadde det kjempehyggelig på skikkelig brune kneiker med sydendrinker og karaoke, hehehe..


Pingvinene på akvariet er jo bare helt nydelige, noe så kult å bo i en by hvor der er pingviner. Pingviner er meget elskelige og blant de flotteste skapningene i verden. Må sies at prisene til akvariet er noe overdrevet. Utenom pingvinene og sjøløvene var selve akvariet i seg selv uinteressant for meg. Det meste finner man jo på fisketorget og i en dyrebutikk. De skulle hatt en egen løsning hvor man feks kunne betale halvparten for bare å hilse på pingvinene og sjøløvene. Men uansett, jeg elsker de pingvinene..


Hotellet vi bodde på var helt i sjøkanten i sentrum et eller to minutter fra fisketorget. Fra hotellrommet kunne jeg se rett bort til utelivet på bryggene, og når jeg spiste frokost hadde jeg vindu rett ut i havet. Det var bare så kjekt. Så ja, hele denne weekenden satt jeg med følelsen av å være i syden, med sol, hav, Strawberry Daiquiri i glassene. Vandret rundt i shorts og ble litt svett i panna. Spist masse god mat og sikkert lagt på meg 4 kg.

Vi var en fin gjeng på denne turen. De andre har knipset enorme mengder med bilder, så da sparte jeg litt batteri på mobilen min. Ja til kjærligheten og livet, nå er det ny uke og nye opplevelser. Bergen skal jeg tilbake til i framtiden, ble faktisk forelsket. Ha en fin uke alle sammen 😘

Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#helgetur #sol #sommer #ferie #pingviner #fløien #søndag #bergen #mat #drinker #fisketorget #strawberrydaiquiri #akvariet #restaurant #clarion #fincken #admiral #sjøløver #fløibanen #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Så herlig beskrivelse av Bergen, men den forlisinga ga meg gåsehud. Tenker det bra du sitter bak tastaturet i dag og kan skrive innlegg <3.

      1. Endelig har jeg fått Bergen til å være noe positivt i sin helhet. Ja det forliset må jeg leve med, der var stebroren min og jeg på vei ned, men jeg fikk oss opp. Der skulle vel være noen lærdom å hente i sådan opplevelse, men litt usikker på den enda..

    2. Mange flotte bilder og så fin tur og opplevelser, ble litt forelsket jeg også. Viktig å se og nyte. Ta seg tid, da ser man godene og “gullet”! 🙂

    3. Lise.

      Bergen er en flott by. Har vært der noen ganger på teater og show og slikt i Grieghallen bl.a. Hyggelige folk der også.
      Det er flott at dere hadde en fin tur. 🙂

      Klem Lise

    4. Hei igjen 😊👍🏻🌺🇳🇴☀️

      Eg er så stolt av byen min at eg får ikke sagt det ❤
      Og så fint at du fant deg en plass ved sjøen for det er en helt spesiell opplevelse her i Bergen☀️
      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg