Nye «flåtte» vaksiner!

Visste du at flåtten benytter seg av vertsdyr for å vokse og utvikle seg? Flåtten gjennomgår nemlig flere utviklingsstadier før den blir voksen, og på nymfestadiet får den næring ved å feste seg på et lite dyr, ofte en mus..

Når flåtten er ferdig med å suge blod, slipper den seg ned på bakken og utvikler seg til å bli en voksen flått. Deretter går den over til større byttedyr for å få et siste blodmåltid.

Tidligere nå under koronapandemien, da etter vaksineringen begynte, var det mange som reagerte på at en måtte stadig la seg injisere med nye doser vaksine for å bekjempe covid. Flere tok til ordet for at vaksinene ikke virker og brukte som argument at det er meget uvanlig at en må ta flere doser, at det er noe som ikke stemmer med dette. Mange valgte å ikke la seg injisere mer. 76,4 prosent av Norge har latt seg injisere to ganger, mens 54,2 prosent har latt seg injisere tre ganger.

Så «plutselig» begynte et «kjedebrev» å bli delt i sosiale media, det inneholdt en oppramsing av diverse vaksiner en må ta flere ganger, injisere flere doser av, eller fornye, sammen med en tekst som lød noe slikt som «til dere som kritiserer at koronavaksiner består av flere doser og mener at dette ikke er vaksiner, det er ikke er slik vaksiner fungerer».

Vel det stemmer at flere vaksiner er to doser, mens andre må fornyes årlig, eller etter et visst antall år. «Kjedebrevet» sluttet dukke opp da folk ble bevisste på at når det kommer til koronavaksiner så blir det ikke snakk om «bare» 1-2, 3-4 eller 5 på relativt kort tid, men at det kommer til å fortsette til.. det endelige resultatet. Så jo, dette er så absolutt meget uvanlig når det kommer til vaksiner.

Uansett, i dette «kjedebrevet» var også ‘flåttvaksine’ nevnt. Jeg lo godt når jeg så bekjente delte dette på sine facebooksider. Jeg hadde veldig lyst å spørre dem om de selv har tatt flåttvaksine, om de har tenkt å fornye den, «booste», og hvor ofte de tenker gjøre det. Hehe..

Nå har det seg slik at i begynnelsen av denne måneden (august 2022) startet Pfizer massetestingen av en vaksine som skal beskytte mot den flåttbårne sykdommen lyme borreliose. Altså, vi snakker flåttvaksine.

Så akkurat nå «as we speak» deltar rundt 6000 testpersoner i USA og Europa i fase tre av denne kliniske studien. Deltakerne i studien er fra fem år og oppover. Den gjennomføres på 50 steder med høy forekomst av flåttbårne sykdommer. Blant annet deltar personer i Sverige og Finland. De fleste testpersonene vil få tre doser av vaksinen VLA15 innen flåttsesongen begynner igjen. Senere skal de få en oppfriskningsdose, mens en del av testgruppen vil kun få injisert saltvann som placebo.

Dersom fase tre av studien gir gode resultater, håper Pfizer og samarbeidspartneren Valneva å kunne lansere vaksinen i 2025. Pfizer forklarer at vaksinen har vært under utvikling i mange år. Det tar jo tross alt minimum 10 år å produsere velfungerende, effektive og godt nok testede vaksiner.

LYMERix er en lignende vaksine. Den ble lansert i 1998, men ble også trukket tilbake fire år senere, angivelig på grunn av dårlig salg. I dag er det kun hunder som kan vaksineres mot Lyme borreliose. Så da er det jo interessant at folk deler et «kjedebrev» med flåttvaksine som argument for å la seg injisere med flere doser koronavaksiner, men men..

Flåtten er uansett bærer av flere sykdommer som kan være farlige for mennesker. I dag har man en vaksine for skogflåttencefalitt (TBE) som i enkelte tilfeller kan forårsake hjernebetennelse. Men en kan ikke kalle det  flåttvaksine når den ikke beskytter mot Lyme borreliose som kan føre til kroniske leddsmerter, lammelser og en mengde andre symptomer.

En slik ny vaksine høres vel og bra ut ikke sant?

I dag er assisterende direktør Geir Bukholm og assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad i FHI nok en gang ute i media og ytrer seg om koronaviruset og koronavaksiner. De forteller at det amerikanske folkehelseinstituttet (CDC) publiserte nylig en oversikt av denne høstens høyrisikoland for koronasmitte, og de har erklært Norge blant disse.

Nakstad forteller at i juli i år var det per uke ti ganger flere innleggelser på sykehus, enn i juli i fjor. Det har også vært flere dødsfall, og veldig mange har merket at de har vært syke, i alle fall tidlig på sommeren, uttalte han, og la til:

«Det lages vaksineplaner for hvordan man skal få vaksinert de over 65 år, risikogruppene mellom 18 og 65 år og resten av befolkningenHan legger til at det også lages planer for hvordan en eventuelt ny variant av koronavaksinene skal brukes på en god måte».

Det er veldig interessant at mtp hvor lang tid det faktisk tar å utvikle gode, effektive og velfungerende vaksiner, så har det i løpet av kort tid blitt utviklet, produsert og injisert både 1, 2, 3, 4, 5 og 6 doser i millioner av mennesker, og da flere forskjellige typer og varianter vaksiner fra forskjellige aktører og produsenter.

En meget svak innrømmelse at ingen av disse vaksinene fungerer, ikke mot hva det sies de skal fungere mot. Ingen er bra nok – hvilket også betyr at de ikke har vært utredet nok, og at ingen visste om de ville fungere. Eller er det slik at de fungerer, bare ikke mot hva vi er ledet til å tro? Spørsmålet folk burde stille seg da, uansett alternativ, er det noen som vet hva som vil bli konsekvensene av dette?

Folk smitter hverandre mer enn før, sykehusinnleggelser har økt i takt med vaksineringene, og dødstallene har gått fra underdødelighet før vaksineringene, til overdødelighet.

Det er nå nær 4000 såkalte coronadødsfall i Norge. Det siste halvåret, etter tredje dose vaksine, har visstnok nesten like mange dødd av corona i Norge som de to første årene av pandemien til sammen.

Nå kommer det enda flere flere varianter koronavaksiner altså, og det planlegges strategi om hvordan overbevise, manipulere, overtale, presse eller true flest mulig, kall det hva du vil, til å fortsette delta i eksperimentet 🩸🩸🩸

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#vaksiner #bunny #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Hmmm… flåtte eller flotte…. hvem vet…! Vaksiner som ikke er ferdigtesta er jeg rimelig skeptisk til, og jeg har 3 doser av covid-vaksine, og tenker at det holder, jeg! Flått-vaksine tar jeg siste at 3 i morgen! Det er mye flått i skauen i år – greit å være litt beskytta. Synd den ikke virker mot borreliose, men kanskje dukker det opp en gang da! Generell skepsis til vaksiner tror jeg er sunt – en trenger ikke bare å følge hordene!

      1. Jeg tenker at å teste ut vaksiner på en liten gruppe mennesker må vel til for å oppnå «gevinst» (selv om jeg er meget betenkt over at små barn ned til fem år er med på eksperimentet), det stiller seg uansett annerledes enn å utsette hele verdens befolkning med på et eksperiment med X antall varianter vaksiner og X antall doser av disse forskjellige.

      2. Hallo i natten. Flått eller hanntikk liker ikke Lavendel ei heller hvitløk. Så når jeg er i Korshamn hvor det kreler – har jeg hvitløk jeg smører på meg. Og resultatet jeg har aldri hatt på meg en eneste flott. Venner og bekjente som glemmer å smøre seg. Plukker vi flott. Det samme med de firbente. Men for dem er hvitløk giftig – så vær skånsom. Jeg tar kun en hvitløk fedd og smører han litt rundt ørene og halsen. Der han selv ikke kan slikke seg. Fungerer kjempe bra !! Så neitakk til vaksine mot flått !! Det samme mot corona ingen doser på oss !!

        1. Jeg har ei venninne som koker opp diverse krydder og lager en blanding som hun har på sprayflaske. Det har hun brukt på seg selv og hunden i alle år når dem skal på skogsturer og sådan. Om det er hvitløk i vet jeg ikke, men ingen av dem har noen gang hatt reaksjoner, og de har aldri hatt flått.. personlig liker jeg best slike naturlige ting, men siste to årene har hundene mine fått flått-pille på våren/sommeren..

    2. Hei igjen 😊🌹👍🇳🇴
      Det blir ingen flått (flott) vaksine på verken dyrene mine eller meg selv.
      Eg ser at man leiter med lys og lykter og høyt og lavt etter nye grunner for å starte opp igjen det vanvittige vaksinekjøret – apekopper er no kommet på «verstinglista» det betyr at myndighetene kan ta i bruk de samme virkemidler som de brukte under den såkalte «pandemien» – med begrunnelse i smittevernloven,så det er bare et spørsmål om tid før man er i gang med galskapen igjen.
      Når det er sagt så kom eg meg rimelig greit gjennom første runde (og andre og tredje…..) 1år + med daglig trakassering,trusler,diverse økenavn,deriblant egoist,farlig for medmennesker,trusler om å miste jobben,trusler om tvangsisolasjon,innskrenket frihet til et minimum osv,osv,osv….
      Og eg klarer helt sikkert en eller to runder til….men eg er spent på hvordan de andre,de vaksinerte,vil reagere på neste runde…..🤦🏼😴
      Hilsen synskepeggy.

        1. Hei igjen 😊🌹👍🇳🇴
          Ja,historien gjentar seg på merkelig vis,skremselspropagandaen er på full fart tilbake i media og det kommer i små doser til å begynne med for så å sette inn nådestøtet,sykehistoriene blir verre og verre til man har oppnådd målet,å skremme folk fra vettet så de blir ute av stand til å tenke en fornuftig tanke,for så å begynne med trusler for å få folk til å ta enda en dose og en til,man fikk full klaff på den fremgangsmåten forrige gang og det er lett å falle for fristelsen til å gjenta suksess.Hvorfor nevne i media at en har fått apekopper,covid og hiv samtidig om ikke hensikten er å skremme ? 😡
          Det som «alle» ser ut for å ha glemt,er at det er bare noen dager siden WHO og FHI IKKE regnet apekopper som en «allmennfarlig smittsom sykdom» ! Så,spørsmålet er,hva er det «ekspertisen» og «kompetansen» holder på med no ?
          Eg ser jo og en sammenheng med de høye prisene og terroren media og myndigheter bedriver,flere ganger daglig blir folk påminnet om hvor ille det er og hensikten er å skape frykt,frykt for ikke å kunne klare å gjøre opp for seg.😡
          Og,enda «morsommere» ser det ut for å bli fremover når no vaksineprodusentene begynner å saksøke hverandre,er det lov å håpe på at partene begynner å sladre på hverandre og at noen par sannheter endelig blir avslørt,man vet jo at sånne saksøkingssaker kan bli stygge og at sannheter kommer fram som ikke alltid er ment for offentlighetens lys.
          Hilsen synskepeggy.

            1. Ja,eg ser akkurat det samme som du gjør – og,må bare akseptere det 😡
              Eg prøver og prøver å få folk til å forstå dette her,tro meg,eg lar ikke en eneste mulighet til å formidle gå fra meg,men måten eg blir svart på og reaksjonene eg får er nok til å sende selv den sterkeste av de sterke rett inn i svart fortvilelse 😱
              Heldigvis for meg så er eg født med mer pågangsmot,sterkere psyke og optimisme enn de fleste,skulle bare ønske det hjalp no,men folk VIL jo ikke høre eller se 😡
              Det verste er følelsen av å ikke få styre mitt eget liv og min egen hverdag lenger,og,ja følelsen av at «noen» bestemmer hva eg skal spise til middag blir sterkere for hver dag – det er de samme «noen» som forsøker å ta fra meg alt eg eier,denne «noen» passer på at prisene blir akkurat så mye for mye for meg at denne «noen» kan,fullt lovlig ta fra meg mine verdier for å dekke inn «sitt eget tap» etter at eg ikke har klart å gjøre opp for meg – den enkleste måte å ta fra folk alt er å gjøre det umulig for folk å beholde det.😡
              Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg