Nedtellingen tar snart slutt!!

Nedtellingen tar snart slutt, bare 29 timer igjen står det på Facebook. I et par måneder i strekk har min konto på Facebook vært sterkt begrenset hvor Facebook har sørget for at mine innlegg skal vises minst mulig. Ethvert innlegg jeg poster blir nærmest usynlig. Innleggene jeg poster kommer i all hovedsak opp hos noen få utvalgte, og det er de jeg har mest interaksjon med, og de er så få at en kan si at nesten hundre prosent av de som burde se postene mine forblir uvitende om at jeg poster noe nytt. Innleggene bare plasseres langt ned i feeden, i stedet for å plasseres på toppen og sige langsomt ned etterhvert som andre poster innlegg. Sånn er det med diktaturet Facebook, og jeg gleder meg til, og er veldig spent på om/når plattformen «Truth Social» lanseres her i Europa og da Norge.

Instagram er samme opplegget, jeg har profil der også, jeg poster et bilde innimellom, men til svært dårlig respons. De eies av samme, og har samme algoritmer som Facebook.

Jeg har også profil på TikTok og SnapChat, men bruker disse svært lite. Sistnevnte har jeg begynt å bruke litt mer i det siste da det ser ut til at nettvenner bruker chaten der litt mer. Jeg bruker også tøyse litt med filtrene der når man tar bilder, hehe..

MeWe er en plattform jeg liker, men det er svært få av folk rundt meg som er der. Av bloggere har jeg blitt «befriended» av medbloggere «ZoeticWorld» og «Gryende», men de er visst aldri der inne. Sendte tre meldinger til sistnevnte i begynnelsen av januar, etter nøyaktig to måneder fikk hun det med seg.

Der er veldig synd at ikke flere bruker MeWe som plattform da der er både ytringsfrihet og kunstnerisk frihet. Man blir ikke kneblet som man blir på Facebook og utsatt for faktasjekkere som har en politisk agenda med å stemple betrakninger som usanne. Denne funksjonen hos Facebook er ødeleggende både for ytringsfriheten, samfunnsdebatten og det offentlige ordskiftet. At Facebook også sensurerer kunst er jo helt bak mål.

Med tanke på gjengående temaer her i bloggen er det nok for mange lett å anta at årsak til at jeg er blitt sterkt begrenset av Facebook er mine ytringer om håndteringen av kårånnapandemien, vaksinepress, frihetsberøvelse og bevisstgjøring om brudd på grunnloven og menneskerettigheter. Noen kan også tenke at min ateisme og min holdning til religion og farlige ideologer (islam) er medvirkende faktorer, da jeg ikke lar meg kneble av rasiststempling og jeg åpenlyst støtter strengere krav til innvandring og ønsker islamforbud i Norge.

Men nei, denne begrensningen siste måneden har vært på grunn av at jeg postet et blogginnlegg på Facebook om små peniser. Dere klikke inn og se bildet!!! Der Facebook slo ned på mitt bruk av bilde. Dette bildet er av en mannlig kroppsmodell, altså et bilde ment for andre ting enn å vise nakenhet, kjønnsorganer eller seksuell aktivitet, som regnes som «brudd på Facebooks retningslinjer». I tillegg sensurerte jeg penis før bildet ble tatt i bruk, men likevel ble jeg utestengt fra Facebook noen dager, og sterkt begrenset over tid.

I morgen altså fjernes begrensningene, så nå er det spennende å se om de finner noe på meg før begrensningen oppheves, for å kunne utvide den, eller hvor lang tid etter begrensningen oppheves det kommer ytterligere nye blokkeringer og begrensninger. For her er det bare påskudd det er snakk om for å kneble de som har ytringer som ikke samsvares med deres egne agendaer som de støtter. En bekjent skrev nylig på Facebook at han hadde blitt veldig dårlig etter tredje dose kårannavaksine. Det aksepterte ikke Facebook. Dermed er han blokkert fra å poste noe på egen vegg, bli medlem i grupper, eller kommentere i diskusjoner.

En annen ting er at jeg har en gruppe på Facebook av medlemmer som følger bloggen. Der er 1400 medlemmer, og det hadde jo vært hyggelig at de faktisk fikk opp i feeden sin at jeg poster innlegg når jeg gjør. Jeg tenker når de først har meldt seg inn i gruppa for å følge med.

Alle overnevnte ☝🏾 plattformer er linket til. Hvis dere klikker på navnet til en plattform blir dere sendt direkte til min profil der. Jeg er også på 👉🏾 Telegram, men har aldri satt meg inn i bruken. Lengre ned her 👇🏾 er det linker til bloggens grupper på Facebook og MeWe.

Takk for titten og vel møtt!!

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#facebook #begrensninger #blokkeringer #sendur #knebling #mewe #telegram #snapchat #tiltok #instagram #blogg #bunny #bunnytrash

34 kommentarer
                  1. Haha nei, når det har skjedd én gang så er de veldig på, og en havner i en ond sirkel, har du sett bildet som jeg har vært begrenset i en måned for å ha delt..? Altså, det skal ikke mer til.

                      1. Vel, det er ikke alltid jeg ser hvem som kommenterer hvor, tidvis kommer det mye kommentarer. Plutselig kommenterer noen et innlegg som er to år gammel og jeg skjønner ikke hva vedkommende prater om. Så må jeg inn på innlegget å lese hva jeg faktisk har skrevet, hehe.. og det er ikke alltid jeg gjør det heller, for plutselig er det noen som i løpet av minutter har kommentert flere innlegg. Blir mye innimellom, mens andre ganger er det helt dødt og jeg blir sittende å undre om alle har forlatt meg 😂

    1. Huffa!
      Du er visst kommet på “Rødlista” til FB og den er det ikke lett å komme seg vekk fra.
      Det hender seg også at noen rapporter innlegg til FB og da er du som oftest på “Rødlista” uansett
      og blir fulgt med argusøyne.
      Da skal det lite til før du på nytt blir begrenset.
      Uansett blir det nok fint å komme ut av fengslet i morgen. 🙂
      Ha en superfin fredag! 🙂

      1. Har vært på den lista mer enn jeg har vært fri, så det blir som jeg sier, fuck Facebook! 😂 Fin fin fredag til deg, her er det lørdag, vi hat byttet på dagene 😜👍🏾

    2. Merkelige greier det opplegget der, men godt at du kommer deg ut fra begrensningen. Det er jo KRISE å si man blir dårlig av en vaksine tydeligvis, omg!🤣

      Veldig ømtålige disse sosiale mediene🤪

      1. Det spørs, begrensningen min skulle jo egentlig opphøre for en måned siden, men så slo de ned på mikropenisen som faktisk ikke er der.. klagde, fikk svar at de ikke har tid til å behandle saken pga covid, men jeg kunne klage til.. hva det nå enn het. Ja, de er veldig opptatt av at man skal tro at disse injiseringene er helt trygge, selv om flere tusen har blitt innlagt pga dem..

    3. Jeg skjønner ingenting, det virker som alle blir utestengt for tiden. Ytringsfrihet er tydeligvis ikke eksisterende på Facebook, kjenner jeg er rimelig lei den plattformen selv.

      1. Jeg har hatt det slik leeeenge, når det først skjer én fang så har man det gående. Etter covid startet ble det stadig mer av dette, er ikke lov å si at man har blitt dårlig av vaksine engang, det er tydelig at folk ikke skal vite hva som foregår, men forholde seg til den virkelighet som er blitt konstruert.. ytringsfriheten er i fare ja, så folk må bare si hva dem vil om Donald Trump, men når plattformen Truth Social blir lansert her så skal jeg ha profil der, og jeg håper folk følger. Facebook trenger konkurransen, kanskje da skjønner de at uten ytringsfrihet så vil de ikke klare seg i lengden..

    4. Jeg har fått dine innlegg i feeden min på Facebook. Det er enkelt å klikke seg inn den veien. Og det blir derfor mer skjelden at jeg kommenterer her.

    5. Dei kan jo ikkje vera særleg pålogga, alle dei som “fylgjer” deg på fb, heller. Øvst til høgre finn du ein menyknapp (3 streker). Trykker ein på den, kjem der opp ein meny med ein gruppeknapp, så trykker man på den, og alle gruppene ein fylgjer kjem fram. Så trykker ein på Bunny Trash, og alle innleggja kjem opp, med mykje flott lesing.
      Så enkelt er det å omgå fbs logiritmer, men då dei fleste dessverre er lame i mellom øyrene, verte nok dette litt vanskeleg.
      Ja ja, nå er der vel ein heil haug med hjernelame som verte krenka, men pytt pytt. Dei syner ikkje så stor interesse uansett.

        1. Hjå meg kjem der stort sett berre dritt opp på feeden, som Dagbladet, Tv2 og slikt søppel som eg ikkje les. Noko av det som er interessant, kjem opp gjerne 3-4 dagar etter det er posta, men longt i frå alt. Hadde eg ikkje brukt menyknappane aktivt, ville eg ikkje fått med meg mykje.
          Dei der propagandalogiritmene til fb, er noko skikkeleg dritt. Kan rett og slett ikkje fordra den platformen, men er jo tvinga til å vera der, då der er mest ingen som vil gå over til MeWe.

          1. Må lære meg med de menyknappen selv, det er då mye å følge med på, når man liksom er inne på ting, feks på FB, så endrer de.. og teknologi er ikke min greie, jeg var en av de barna som IKKE ville ha datamaskin..

    6. Godt du blir “back in business” på fjesboka, nå da 👍
      Og takk for påminnelsen om MeWe.. hadde glemt hele greia igjen – fordi de har slutta å sende meg varsel om nye poster fra de få folkan jeg følger der.. mulig hele greia ryker, da jeg egentlig har mer enn nok med Insta, FB + gruppa og fotosida som hører inn under FB.. YouTube, Snap og TikTok… 🤔🙈😂

            1. Hvorfor jeg vil prøve å klare å huske på?? Fordi jeg kommuniserer med mange på de forskjellige stedene – og syns at det er greit å ikke være FOR ufin, med å la det gå alt for lang tid mellom hver gang jeg gir livstegn i fra meg.. og jeg har ikke lyst å slette/la være å bruke de forskjellige heller, da jeg i perioder finner stor glede og har de mye morro med å legge ut ting på de stedene 😉

              1. Ok, skjønner. Men hver dag? Villt!! 😂 TikTok og YouTube ser jeg kun videoklipp. Snap tar jeg bilder med, insta legger jeg ut et bilde under annet er fullmåne. Kommunikasjon funker fint med messenger og blogg.

                1. Hehe..ja det kan bli litt heftig..men jeg poster innlegg over alt, jeg.. sjøl om det ikke blir hver dag på YouTube og TikTok..men alt det andre er jeg temmelig aktiv på, ja 😁😂

                  1. Skjønner skjønner.. bare jeg som ikke har skjønt hva hver plattform brukes til, altså Insta og FB er jo samme operatør. Jeg har egentlig aldri skjønt poenget med å poste på Insta, er det noen der som ikke er på FB liksom? Holder det da ikke å legge ut på FB? 🤪

    7. *hehe*
      Problemet er at jeg ikke har knekt koden for hvordan en blir ‘synlig’ der inne.. Når jeg har skjønt greia med at en viss menneskemengde vil se innleggsannonsene, så skal vi nok se en ganske så markant oppsving i aktiviteten 😉

      1. Ingen kode å knekke. Jeg har Bunny Trash gruppe der, nærmer seg tre hundre følgere. Men det er nok mange som ikke ofte er der, men altså én leser er én leser 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg