Når to blir sammen.

På tross av at om og når man tar opp dette med legning og seksualitet, det faktum at enkelte blir sinte og provoserte (skaphomser?) når en bringer dette tema på bane. Så er det nå en gang slik at denne bloggen er til for å bryte med tabu og stigma.

På tross av hvor lite enkelte liker at dette er tema, på tross av at når en tar dette opp og en lett blir beskyldt for at «homofile må ‘skilte’ med legningen sin», «homofile utbasunerer med legningen sin», «i bibelen står det at», «homofili er ikke naturlig», «hvorfor må homofile ha parade, hvorfor har ikke heterofile parade», «hvorfor må homofile gjøre så mye ut av hvem de er?».

For dét gjør ikke heterofile når de snakker høyt om hva homofile gjør eller ikke gjør??! Fortell meg den homsen som ikke har hørt «jeg har ingenting imot homofile, MEN..».

Det er mange som tenker at homofili er unaturlig og at det er derfor ikke er riktig, og da er det jo fint med eksempler fra naturen. I naturen ser vi at dette faktisk er helt naturlig. Egentlig ser man i naturen at det vi ser hos mennesker er det som er minst naturlig. For blant alt annet liv i naturen så eksisterer ikke homohets og homofobi, det er kun hos mennesker en finner dette. Ellers i naturen ser man aksept og fortrolighet.

Homoseksualitet er kjent fra de fleste grupper virveldyr, og også fra insekter, edderkoppdyr, krepsdyr, blekkspruter og innvollsmark. Uansett hvir du snur deg så har dyr seg med hverandre, uavhengig av kjønn. «Fenomenet» er rapportert fra omkring 1000 dyrearter, og er godt dokumentert hos halvparten av dem, men det virkelige omfang av homoseksualitet i dyreriket er garantert og ikke dokumentert, men beviselig mye større.

Mye moro og lek er det i dyreriket hva sex angår. Og, oh Yes, mye røff sex også. Yummy.. Det finnes noen arter der hannene later som om de er hunner for å snike seg til sex, hehe.. så til dere homofobe, slapp av, dere blir ikke homofile av å spise laks.. eller, hehe.. herfra får ordet «storlaks» en helt ny mening.

For se for deg at du faktisk er en storlaks, den største ruggen i elva. Du og dama di har funnet elvas beste gyteplass og du forsvarer henne med alt du har. Enhver rival som lurer seg innpå jages brutalt vekk, mens hun skal og blir kurtisert etter alle kunstens regler. Hun legger rogn ned i en gytegrop, og du er i ferd med å sprøyte melke – altså fiskesæd – utover alle eggene hennes. Endelig skal du få lønn for strevet gjennom at genene dine føres videre. Det er da de kommer. Oh yes, da kommer de virkelig, haha.. Ut fra ingenting strømmer en helt haug med knøttsmå laksehanner og sprøyter sin melkesæd utover dine egg. Like fort som de har kommet forsvinner de igjen, yuhuu.. this is real life!

Visste dere at det er vanlig at kyr inngår seksuelle grupper med hverandre, hvor hunnene pleier å kose med hverandre? Visste dere at 94% av afrikanske giraffer praktiserer homosex?

En venninne av meg hadde tre katter og en kanin. For å komme inn i stua måtte kattene passere kaninen. Idet de gjorde det hoppet kaninen på dem, så fikk de seg litt snurrebass før de kunne slappe av i en sofakrok. Når venninna mi lot kaninen være løs i hagen på sommeren brukte nabohanen å forville seg inn på eiendommen. Om det var med vilje eller ei, det vites ikke, men det skjedde titt og stadig. Jeg tenker det sier sitt. En kanin som rir på en hane. Det er faktisk slik påskeeggene blir til. Snart er det påske, så tenk på dét hver gang dere ser et påskeegg!

Vi besøkte akvariet i Bergen sist sommer. Der har de en koloni med pingviner. Iblant disse finnes et par guttepingviner, de har vært kjærester i mange år. De er lojale og trofaste mot hverandre. Dette ser man mye av i naturen blant pingviner. Gutter som danner par, og noen ganger ser man disse adoptere egg eller foreldreløse pingvinbarn og tar vare på dem som sine egne om andre pingviner skulle falle fra.

Og så har vi endene. De er morsomme. Ender er nemlig rabiate seksualfanatikere. Blant annet er andrikken (hannen) én av få fugler som har en penis som vender utover. Andrikken er utstyrt med en svær penis, og den liker han å bruke, enten det er på «kona» han har barn med, eller kompisen. Faktisk viser det seg at andrikker har oftere sex med hverandre enn med henne. Så..

Visste dere at blant hannsauer, altså blant værer, så er det mer enn vanlig at noen foretrekker andre værer fremfor brunstige søyer. De blir hverken mobbet eller ekskludert av andre søyer eller værer av den grunn.

Dvergsjimpanser er helt ville når det kommer til sex, der har alle sex med alle, der har alle seg med hverandre, de har sex med hele flokken. Da blir det ingen konflikter. Der snakker vi en hel art hvor så godt som alle er biseksuelle. Om de er homofile, hetrofile og eller bifile spiller ingen rolle, for de alle er biseksuelle. Hundre prosent aksept.

Svaner blir gjerne blir sett på som et av kjærlighetens dyr, for de danner par som kan vare livet ut, og når de svømmer mot hverandre kan halsene deres se ut som et hjerte. Dette har de fleste sett foreviget på bilder, men visste dere at det gjerne er bilde av to hanner. Det er helt vanlig at svaner går sammen i par og da gjerne to hanner, og siden de er to menn, og dermed ofte er større og sterkere, så har de gjerne et større territorium. Så har de seg med hverandre, og av og til kommer en hunn forbi, og så har de seg med henne også. Så legger hun noen egg før hun svømmer videre, og hannene tar seg av og oppdrar ungene. No problemas, så kan de ha seg litt til!

Visste dere at det er kun blant mennesker homofobi eksisterer, og at det er den mannlige utgaven av mennesket som tenker mest på homosex i hele dyr- og menneskeriket?

God morgen alle sammen, snart er det tid for påskeegg igjen, ha en riktig fin søndag 🥰
Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#homofili #bunny #bunnytrash

22 kommentarer
    1. Akkurat den siste setningen visste jeg om… menn og homosex…
      Ellers visste jeg ikke så mye – så her var det mye god informasjon 🙂

      Lag deg en fin fin søndag 🙂

    2. Det er ikke hver dag JEG våkner og DU har skrevet innlegg også på en søndag da gitt. Morgenfugl i dag?🥰

      Og jammen meg har du slått til med et informativt innlegg også, hjernen min er ikke helt igang, men skjønner poenget her godt og det er ikke dårlig. Kanskje de som fortsatt i dag misliker homofile o.l burde lære litt av dyreriket, eller prøve å fange en storlaks i elva 🤣

      Juhu, gleder meg til påskeegg, Ha en fin søndag du også🥰

    3. Noe visste jeg, men ikke alt 🙂 Høres ganske rart ut med kaniner, katter og høner synes jeg da 😀 Men er det sånn vi får påskeeggene, så tusen takk 😀 Jeg sliter med øynene, så sitter kort ved pc-en om dagen. Kort inne og leser, fort ut igjen. Men jeg er her… Bare så du vet 😀 Prøver å få vekk dette tåkesynet, for det er ganske ekkelt 🙁

      1. Bare faktaopplysninger med unntak av påskeeggene som var en «joke» en foredragsholder hadde under pride. Måtte bare flette det utsagnet inn her da det allerede er kommet påskeegg i butikkene, men værsågod – da kan dere tenke på homofile kaniner i påska 😜😂 god bedring med øynene 🥰

    4. 🤣🤣🤣 Joda, når hr påskehare og hanen har seg, då verte det påskeegg 🤣🤣🤣.

      Ja, der står i Bibelen at homofil praksis er både unaturleg, og synd. Skal ikkje gå nærare inn på det. MEN, og her er det eitt digert MEN.
      Det står og at Jesus elsker syndaren, men hater synda. For meg ser det ut som dei “kristne” som roper høgast om dette, har ein lei tendens til å leggja syndaren for hat, og elska synda.
      Den einaste synda som er klassifisert som verre enn anna synd, i Bibelen, er baktaling, og er der noko som florerer i deisse mijøa, så er det nettopp det.
      Paulus seier og; Kva har vel eg med å døma dei som er utafor, er det ikkje dei som seier seg å vera innafor de skal døma.
      🤔 Kanskje litt bibelkunnskap, og sjølvransaking, kunne vore på sin plass blant dei som kallar seg kristne 🤔?
      Det tenkjer eg me får seia var søndagens preike 😊.
      Lag dykk ein flott søndag 😊.

      https://open.spotify.com/track/0jF5G6LnVRX92gFTnKxIbx?si=8Mbckk6iRK6Yqg4UO3VCYw&utm_source=copy-link

      1. Interessant det der med bibelen, for jeg så et program på tv for ikke så lenge siden med en prest i statene som henviste til den gamle bibelen som viser at oversettelser er ukorrekte, og hendelser utelatt. Så fortalte han en historie om der Jesus hadde hjulpet noen homofile og bla bla et eller annet, det ble også nevnt hvor i bibelen dette var skrevet, men det husker ikke jeg akkurat nå.. men det programmet skal jeg finne igjen til en dag. TVen lagrer historikken og vi ikke ser så
        mye på den boksen, så det burde ikke være noe problem å finne. Men jeg skal notere meg dette og kanskje jeg en dag finner ut når denne historien ble endret/utelatt..

        1. Eg tviler ikkje på at Jesus hjalp homofile. Faktisk er eg 100% sikker på at han gjorde det.
          Det står ingen plass at han spurte etter sexuell legning, politisk ståstad, eller sosial status. Han spurte, kva kan eg gjera for deg?
          Av ti spedalske han helbreda, var der ein som kom tilbake og takka. Kanskje var det den homofile som kom tilbake, moglegens avdi han forventa det minst.
          Eg veit jo ikkje, men eg har ofta tenkt tanken om at denne eine måtte vera ein som var uglesett i samfunnet, og ikkje hadde så høge forventningar om hjelp.

              1. Ser ikke bort fra at en del er fremstilt annerledes enn det var nei. Og disse språkene er ikke alltid lett å oversette da det ikke er ord for alt. Tror ikke engang det eksisterte ord for homofile den gang.

    5. Bare en tanke.. Jesus var vel over 30 år, så vidt meg bekjent var han både enslig og barnløs, og han brukte mesteparten av tiden sin sammen med 12 andre mannfolk.. man kan jo tolke det slik man vil, eller?🤷🏼‍♀️😉🍆😅
      I tillegg til å gjøre vann til vin og feste og danse natten lang.. Da synes iallefall jeg det blir rart å fordømme både alkohol, dans og homofili, som så mange kristne gjør.. Jeg påstår ikke noe, men som sagt; bare en liten tanke og tolkning fra meg🙌😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg