Når kjerringa sløyer kanin!!


Over en tid nå så har Gry Henriksen med bloggen sin Gryende tatt for seg andres blogger og skrevet hva hun mener om disse bloggene. Det var et veldig hyggelig konsept, men helt ærlig, jeg ble litt lei etterhvert, for Gry er bare snill hun. Samtlige omtaler av andres blogger var bare positive, og min oppfatning er at det er mange kule blogger som fortjener god omtale og oppmerksomhet, men noen not so much!

Jeg har researchet en blogger som faktisk lyver så det renner, legger ut screenshots av meldinger og forteller i bloggen sin at disse meldingene er sendt til vedkommende. Så kan h*n skrive «krenka-innlegg». En trend SophieElise startet i sin tid. Sannheten er at disse meldingene som er screenshottet er fra offentlig debatt i temagrupper, og ikke var rettet mot denne bloggeren i det hele tatt. Så mye for den krenken.

En annen blogger jeg har bitt meg godt merke i har laget en greie hvor såkalte toppbloggere har blitt ‘stalket’, vedkommende sømfarer andres innlegg og kommentarfelt for å lage egne innlegg hvor det vris og vendes på utsagn og framstiller den ‘utsatte’ på en måte som ikke henger på greip.

Å uttale seg om andre som ytrer seg offentlig synes jeg er greit, politikere, bloggere, whatever, jeg har vært vært veldig frempå i min tid, spesielt når det gjelder SophieElise, og jeg kan enda bruke henne som eksempel. Det å holde tale på vegne av dyrevern og NOAH den ene dagen, for tre dager etter legge ut bilder fra en photoshoot kledd i pels av sølvrev det er ikke greit, å skrike ut hvor forkastelig det er av Rema å selge sjokolade med palmeolje, for så å begynne selge flere produkter med palmeolje selv, hallo, listen er lang, og kritikken er berettiget. Men å ‘stalke’ andre, for å konstruere en virkelighet, vri og vende på ting, bedrive forfølgelse av enkeltpersoner, henge folk ut som ‘anorektikere’, ‘rasister’ og hva det måtte være. Kalle andre bloggere som har færre antall lesere enn en selv for ‘bunnbloggere’ og unnskylde alt dette som satire. Jeg personlig leser ikke dette som satire og jeg synes ikke den bloggen fortjener noen hyggelig omtale.

Ei heller synes jeg heller ikke noe om bloggere hvis kommentarfelt man kommenterer med innspill om noe man har greie på, på en konstruktiv måte, så får man spydige og avvisende kommentarer tilbake. Ikke noe «takk for innspill» der liksom. Jeg synes heller ikke en blogg som spammer plattformen med ti innlegg samtidig, hvor hvert innlegg har et bilde og to setninger er noe bra. Legg alt i et innlegg og la det være plass til andre på oppdateringssiden! Bloggere med overdreven bruk av reklame synes jeg heller ikke er greit! Selvopptatte bloggere som skriver om seg selv side opp og side ned og gjør alt for å få lesere, men som det etterhvert kommer fram at de ikke bryr seg mer om disse leserne annet enn ‘klikk og likes’, de er jeg mettet på. Og blogger som er helt rosa er utdatert, adios!

Yupp, nå fartet fingrene mine veldig over tastaturet her, og jeg havnet på siden av tema. Jeg skal prøve å hente meg inn her nå, og tilbake til Gry. Hun skrev da disse hyggelige omtalene, de var veldig fine innlegg og blablabla, men jeg begynte å bli litt lei. Gry er den bloggen jeg har øverst på ‘følge’-lista, for hun har så mye som rører seg inni hodet sitt, hun er engasjert, hun artikulerer seg på en måte som får en selv til å tenke. Er man overhodet ikke interessert i å bruke hjernen sin til det den var ment for, nemlig til å tenke med, så kan en bare droppe bloggen til Gry. Følg den berømte ‘bjellekua’ da!

Så akkurat i tide så endret Gry konseptet sitt, i stedet for å skrive anbefalelser og hyggelige omtaler av andres blogger, så har hun nå begynt å skrive innlegg der hun later som hun er en annen blogger. Da ble det morsomt igjen, veldig morsomt. Her kommer det humor, ironi og god satire, noe denne ‘stalkeren’ nevnt lengre opp kunne lært mye av.

Dagen før Gry lager innlegget der hun liksom skal være en annen en seg selv så opplyser hun om det. I går skrev hun at det var meg som skulle få gjennomgå, altså Bunny Trash. Jeg ble litt sånn «kanskje jeg bare skal hoppe over å lese det innlegget». Jeg digger Gry, jeg hadde ikke lyst å la meg fornærme av dum satire, jeg hadde ikke lyst å få endret syn på dama som har vært Bunny Trash’ kanskje mest lojale følger, jeg ville ikke at narrativet jeg hadde skulle bli crushed. Jeg har aldri møtt Gry, men jeg anser henne som en venninne, jeg har hatt henne i hverdagen min i noen år nå faktisk.

Men så la hun ut dette innlegget for litt siden i dag da. Innlegget hvor hun liksom skal være meg. Jeg måtte jo lese, klarte ikke la være. Det sier jeg dere, undervurder aldri Gry! Jeg skammer meg litt over at jeg tenkte at hun kunne være uheldig å komme med noe som jeg ikke synes var alright, jeg vet det skal litt til, jeg mener selv jeg har ganske så tykk kaninhud påført litt Cliff Richard betong. Men Gry har talenter, og vinklingen hennes og hva hun la på bordet som meg er bare morsom satire. Jeg ser jo selv at det er veldig meg, og jeg får jo også innblikk i hvordan andre ser meg. Og Gry ser helt definitivt mer Bunny enn hun ser Trash, hun er den mest fantastiske bloggeren, men den mest fantastiske bloggen er, og vil alltid være, Bunny Trash 😜

Synes det er litt creepy at hun vet hvilken hand jeg bruker.. Gry, har du et skjult kamera her? 🤔

Takk and I løøøøøv U Gry 😘

Les Gry sitt innlegg som meg her: Hvis jeg var deg Bunny Trash (Gryende)


Tusen takk for at dere leser, håper dere vil følge bloggen, det kan dere gjøre på MeWe med å klikke på denne linken —> BT!! Eller dere kan følge bloggen på Facebook med å
klikke på denne linken —> BT!!

Eller dere kan klikke dere direkte inn på bloggen anytime her: Bunny Trash.

Ja til livet og kjærligheten 💜

#gryende #gry #gryhenriksen #anbefaling #omtale #blogg #satire #blogger #ironi #humor #moro #bunnytrash

❤️🧡💛💚💙💜

4 kommentarer
      1. Skulle vært litt lengre da, jeg bruker gjennomsnittlig å skrive lengre innlegge enn som så. Men mest av alt skulle jeg ønske det var lengre rett og slett av underholdningsverdi, satans avkom og homoseksuelt horeri, jeg døde nesten 😂😂😂

        1. But it’s getting better!..
          For i dag kom det en med tidenes kommentar på det innlegget:.. Vedkommende kan fortelle at de syntes det er merkelig hvordan de som hyller Maria og jomfrufødsler er de samme som fordømmer homofili.. – Og det er jo et forbannet godt poeng!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg