Nå slutter jeg å skrive blogg.

Det er nok nå, det var nok for flere innlegg siden, men fra morgen til kveld kommer det bare mer og mer.

Jeg startet denne bloggen for mange år siden som en slags dagbok hvor jeg luftet mine tanker og meninger og delte mye om mitt liv. Alt fra en barndom med mange grusomheter. Min alkoholiserte far, hvordan det var å vokse opp som rusmisbruker selv. Tiden da barnevernet skulle plassere meg på institusjon. Hvordan det opplevdes at mine nevøer, min søsters barn ble hentet av barnevernet og sendt til forskjellige fosterhjem i landet. Hvordan barnevernet hentet barna til min stebror. Venners barn som har blitt tatt av barnevernet. Hvordan det har vært å se venner gå bort på grunn av overdoser og selvmord. Venner har blitt drept. Hvordan det har vært å leve med vold i nære relasjoner. Seksuelle overgrep jeg har blitt utsatt for, utallige avhør over flere år i påvente av rettsak. Veien min ut av alt dette. Rett fra hjertet og rett fra levra. Tiden da jeg sto fram som homofil og giftet meg, og hvordan det endte. Hvordan jeg klorte meg fast, ble rusfri, utdannet meg og flyttet så langt unna egen oppvekst og tidligere liv som jeg bare kunne.

Bloggen fungerte terapeutisk. Det hjalp meg masse å skrive om disse tingene. Jeg har derfor fortsatt. Selv om jeg har lagt det meste bak meg og ikke gnåler om det hver dag som et jævla hamsterhjul, så er jo alt som har hendt en del av hvem jeg er. I dag handler bloggen mest om alvorlige ting. Urettferdighet og samfunnsaktuelle temaer som jeg brenner for å påvirke til forståelse om.

Pandemien til side så har jeg hatt et fantastisk liv etter alt. Snuppen min og jeg har 15 år bak oss. Vi har vår leilighet, vårt hjem, våre venner og jentene våre. En herlig liten familie som jeg elsker over alt på jord.

Nå er det kommet til et punkt hvor alt jeg skriver blir klippet og limt og lagt ut av en annen person, og fremstilt som noe annet enn det var ment som. Jeg postet et innlegg om min venninne som ble tvangsgiftet bort da hun var 11 og fødte sitt første barn da hun var 13. Da tikket det inn her at jeg var rasist og andre stygge karakteristikker. Jeg skrev nettopp om opplevelser om barnevern og hva jeg mener en mamma og pappa er. Erfaringer fra eget liv. Da ble hele innlegget kopiert og postet med fremstillinger om at jeg er psykopat, mobber, hater, brøleape. En så lang liste av karakteristikker har kommet at jeg husker ikke halvparten. Jeg har måttet lese dette hver dag siste dagene i utallige grupper på Facebook. Vedkommende poster og poster og poster, og ber leserne om å like og dele. Med bilder av meg og mitt fulle navn. Vedkommende som gjør dette vet om min bakgrunn, vet hva jeg skriver om, men likevel så deler hin det som om jeg har andre intensjoner, som om det handler om hin, ikke meg – og folk tror da på at jeg trakasserer og terroriserer vedkommende. En slags hevnaksjon fordi jeg var kritisk til hva vedkommende poster i sosiale media, altså hva personen skriver og legger ut, ikke personen selv, til den gang, 17 april. Plutselig en tid etter, fra intet ble det bråk, som siden har eskalert.

I går fikk jeg melding fra vedkommende som bekrefter at hin vet at mine innlegg handler ikke om hin, men likevel så er det på igjen i dag. Nytt innlegg, nå har vedkommende vært i kontakt med «noen som kjenner meg og vet derfor alt om meg». Vilt! De fremstillinger vedkommende poster overalt ser folk som ikke kjenner meg ut til å tro på, og nå er det blitt en hel armé som skal «ta meg». Enda villere!! Det forsøkes ustanselig å bli postet stygge ting om meg i min bloggs Facebook-gruppe. I kommentarfeltene står det at jeg er «syk i hodet», «trenger hjelp» og hva det måtte være. At jeg forsøker å ødelegge livet til noen som har levd et vanskelig liv. Hvor ironisk er ikke det?!

Nå kan jeg ikke poste noen ting lengre om meg selv, mitt liv, ikke ha meninger, mine opplevelser i livet kan ikke deles for da handler det ikke om meg, men om andre, om hin. Konklusjonen vedkommende fremlegger er at jeg prøver ødelegge for hin. At alt som betyr noe for meg, visstnok’ er å klatre til toppen av bloggens Toppliste. Hæ?

Vel, dette blir dagens eneste blogginnlegg fra meg. I morgen skal jeg i et møte om dette. Så får vi se hva som skjer. Muligens det kommer et blogginnlegg da. Videre fremover slutter jeg å skrive her inne. Legger ikke ned bloggen, men det vil bli færre innlegg, ingen tekster, men heller bare bilder. Tenker det medfører færre sidevisninger, jeg selger ikke sjelen min for noen Toppliste. Jeg driter i den, fjern den! Selvsagt vil jeg ha mange lesere å formidle mine budskap og temaer jeg brenner for. Men ikke for enhver pris som visse andre.  Det er ikke poeng i å blogge, når det jeg prøver formidle drukner i løgner, anklager og støy.

Takk for meg. Ha en fin dag.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#bunny #bunnytrash

48 kommentarer
    1. Du vet det, Bunny….Noen setter seg selv i hovedrollen på en hver historie, uavhengig av hvem som forteller den. Du skriver og forteller om ting mange av oss kan kjenne oss igjen av, noen nikker seg enig, andre brøler at det er galskap, mens andre igjen mener det er mobbing…Vel…Eg har selv skrytt av hin fordi eg syns hin gjorde noe viktig, men eg har 2 øyne og har vitterlig lagt merke til en utvikling som me alle har sett opp til flere ganger her inne på blogg.no….”Mange vil ha mer”, jo høyere man kommer jo villere lokkemiddel…”Mobbing selger om man presanterer den brutalt nok”.(Eg forsvarer ikkje mobbing, men alt er ikkje mobbing…) Man kan ærlig talt ikkje tro at når man prøver å lage jordskjelv 5 ganger daglig at ingen reagerer? Alt blir jo postet for alle å se og igjen er man nesten tilbake der hvor kun hjerter og kyss er det eneste som skal være i et kommentarfelt *Drøm videre*
      Basert på hva eg har lest/sett så er ikkje du problemet, at MYE er tatt ut av kontekst er lett å se OM man ønsker å se det.

      Ta deg en dag i sola Bunny, men du skal være her og intet annet sted, sånn er det med DEN saken <3

      Go`klem Vibbe 🙂

      1. Jeg liker veldig godt å se at noen her inne har hodet påskrudd, tusen takk for dine ord Vibbe. Det er vel min tid for å kutte ut blogging. Etter alt med Kjerringtanker og nå dette så blir det liksom ikke verdt det. Vet du at Kjerringtanker sender meg melding ved ujevne mellomrom og forteller meg at nå har hun skrevet om meg. Helt ærlig har jeg prøvd å overse disse damene, men det går jo bare ikke, gjett hvem som var første til å kommentere dagens innlegg fra hamsterhjulet i dag, og hva hun skriver. Jeg er skremt nå jeg. Attpåtil skrives det i nevnte innlegg at hun, hamsterhjulet, har oppsøkt mennesker fra mitt liv. Altså.. Nei.. nok en gang takk Vibbe, du har gjort kaninen hoppende glad mang en gang, og din familie er heldig som har nettopp deg, det er jeg overbevist om 🥰

    2. 🙁 Vet ikke hva jeg skal si uten om at dette er trist… ytringsfriheten… topplisten krever visst sitt… og det er veldig trist at vi ikke kan la hverandre være i fred og glede oss over blogginnlegg og hverandres forskjeller og likheter og interesser…

      1. Greit med ytringsfriheten, den inkluderer ikke brudd på personvern, utgivelse av navn, bilder med usannheter. Det hele blir for slitsomt, nå er det tid for å kose seg. Etter to år «innestengt» så er det ikke dette jeg vil bruke tid på 😜

        1. Men du har jo selv gått ut med navn i flere blogginnlegg. Hvorfor er det så mye «greiere» enn når andre gjør det? Hadde du ikke startet med å skrive om den andre bloggeren, kunne jo dette vært unngått.

          Du snakker om at du ikke gnåler om din fortid, men sier at du i mange år brukte bloggen som terapi. Nå er det vel akkurat det den andre bloggeren også gjør? Clickbaits kan man forøvrig velge å scrolle forbi, verre enn det er det ikke.

          1. Henviser du til bloggnavn eller navn på personer som man ikke kaller mobbere, hatere, rasister, troll, psykopater og så videre? Jo da har du helt rett. Jeg tenker det er en forskjell på en anmeldelse av en blogg og hatefulle ytringer om en person. Forøvrig så ligger det link i dette innlegget til dette første innlegget jeg skrev 17 april. Jeg leste det igjen i dag og jeg skjønner fremdeles ikke greia. Jeg gjør virkelig ikke det. Og fra det innlegget til å skrive at jeg daglig trakasserer, at vedkommende ser navnet sitt hver dag, det er skremmende. En slags paranoia, schizofreni eller noe sånt, jeg vet ikke, men jeg kan ikke belastes for det. Det topper seg virkelig når hin i dag skriver har vært i kontakt med «noen som kjenner meg, og nå vet hin alt». For noe tull, rabla helt.. jeg orker ikke dette barnslige tullet, så jeg roer ned og avslutter bloggen så kan hin gnåle om den topplisten for seg selv. Hvis du ikke ser at hele greia er iscenesatt så du om det.

    3. Det her ble jeg litt trist av å lese. Jeg har ikke fått med meg noen ting av det, som jeg sjelden gjør inne på blogg her:P, men jeg har jo sluttet å lese enkelte blogger av en grunn. Jeg syns det er en skikkelig uting å få lesere på grunn av andre menneskers blogger, i allefall når det ikke lenger er lett å skille mellom sarkasme, satire og mobbing.
      Slutter å du å blogge for din egen skyld, så forstår jeg det- men utrolig synd om du slutter på grunn av andre mennesker.

      Jeg og du er ikke alltid enig, men jeg liker bloggen din. Jeg liker at du skaper reaksjoner, og ikke minst så skriver du godt. Jeg er god på å lese, dårlig på å kommentere- men nå var en kommentar på sin plass.
      Gjør det som gjør deg glad, men slutter du- så vil du bli savnet.

      1. Hyggelig Hege. Noen ganger er å være uenig om ting årsaken til bredere perspektiv og læring. Jeg tenker å slutte skrive i bloggen, inntil jeg vet hvordan håndtere denne saken. Ellers får jeg være litt som «alle andre» og poste blomster, bier, fjell og sånt noe. Klem til deg 🥰

    4. Det er helt forferdelig hva folk får seg til å gjøre. Det må få konsekvenser for vedkommende.
      Jeg håper du vil fortsette med bloggingen når vedkommende slutter å hetse deg.

      1. Nå er det jo slik at det er jeg som blir fremstilt som den som hetser og trakasserer. Hvis jeg slutter å skrive så må jo beskyldningene opphøre. Vedkommende skriver i dag i bloggen sin at hin har kontaktet noen som kjenner meg. Det hele er galskap, og da er det ikke givende å blogge lengre. Ha en fin dag Gunn 🥰

    5. Dette var trist at du vil slutte å blogge, men forståelig. Ga meg ikke før jeg fant ut hvem dette var. Kommer til å savne deg her på bloggen.

          1. Det er spesiell kommentar fra deg som i flere dager nå har sendt meg venneforespørsel på Facebook samt postet flere anklagende og særdeles ufine meldinger om meg i sosiale media. Folk som har folkeskikk gjør ikke slikt mot andre mennesker som ikke har gjort en noe.

            1. Unnskyld venneforespørsel har aldrig vært med videne og vilje, må ha vært et feiltast, idet æ va nysgjerrig på hvem som stod bakk de ufine skriveriene. Som man roper i skogen,får man svar,heite det, tenk over det ved neste innlegg. Æ e å nordlænding, kalla en spade for en spade.

              1. Hvilke ufine meldinger? Tror du skal trekke pusten og se nøye over hva du leser. Jeg kan også klippe og lime ting, dra ting ut av kontekst og publisere bruddstykker av kommentarfelt. Men jeg gjør det ikke.

    6. Karma! Det du send ut får du tilbake.
      Du er dritfrekk sjøl og går langt over grensa i din karakteristikk av andre mennesker.
      Velfortjent!

      1. Frekk ja, det kan jeg helt klart være. Dritfrekk til og med. Bedre frekk enn lystløgner. Men du? Når dere nå skal gifte dere, hva med å bruke tiden på å planlegge et bra bryllup? Siden dere er så lykkelige mener jeg. Lykke til.

    7. Dette er berre trist 😭.
      Trollet frå Måløy burde jo vore sperra ute frå blogg.no, og andre plasser.
      Det hu driv med er rein trakassering, og det er brot på straffelova. Hu burde rett og slett vore anmeldt.
      Det er godt mogleg hu burde vore innlagt, og at hu ikkje er strafferettsleg ansvarleg, men myndegheitene har faktisk eitt ansvar for å stoppa slik åtferd.
      Blogg.no har vel og eitt visst ansvar for å stoppa direkte lovbrot på sin plattform.
      Du vil verta savna, men ta deg ein god ferie. Det er du vel unt.
      Du kan jo slenge inn nokre bilete, og fortelja litt frå turar og slikt, sånn at det ikkje er heilt dødt her inne.
      Og så må du jo seia korleis det går med vektreduksjonen. Det kan hu jo ikkje klara å vri til, slik at det gjeld henne, skjønt fuglane veit.

      1. Så trist er det ikke, selv om bloggen er blitt en del av meg etter alle disse årene. Er det troll i Måløy? Har ikke vært der siden jeg var barn, er vel like greit. Legger ikke ned bloggen, jeg satser på at det går å legge ut bilder uten at de kan misbrukes til bråk.

    8. Det er bare så trist. At ikke folk kan leve sine egne liv, ære og respektere andres. Det er så fullstendig vanvittig det du og andre bloggere opplever og har opplevd. Jeg i innrømmer at jeg ikke har vært hyppig leser av din blogg, men det er sikkert gjensidig. Heldigvis så har jeg aldri fått noen angrep i nærheten av det du er utsatt for. Jeg klarer ikke med min beste evne, å skjønne hva som gjør mennesker så grusomme. Føler med deg på det sterkeste, og håper du holder stand, og at den forferdelige trakasseringen blir stanset. 🤗

      1. Jeg tenker at når en stikker hodet fram så må en regne med at meningsmotstandere prøver kappe det av. Jeg skriver jo mye om alvorlige og såkalt «kontroverse» tema. Men at noen skal bruke mine innlegg til å underbygge påstander om at jeg bedriver daglig trakassering av enkeltpersoner, benytte klipp og lim for å ta ting ut av kontekst for å lage forestillinger om meg, den så jeg ikke komme. Ihvertfall ikke fra noen som benytter samme plattform. Men slik er det. Jeg var en del innom deg i før da du var mer aktiv. Takk for at du stakk innom igjen, hyggelig 🥰

    9. Veldig trist om du lar deg målbinde. Helt vilt at du er anmeldt. Politiet kommer til å le godt før de henlegger. Du har ikke gjort noe galt.

    10. Nå blei jeg innmari lei! Det er helt utrolig at folk ikke kan la hverandre være i fred! Kommer til å savne dine engasjerte og engasjerende innlegg – du lærer meg mye! Håper ting kan gå seg til – men jeg forstår at du ikke orker! En god klem til deg <3

      1. Nå er det i første omgang skrivingen jeg slutter med, så får jeg ta det videre etter møtet jeg skal på i morgen, håper å finne en løsning. Etter så mange år har jo bloggen blitt en del av meg. Takk for gode ord 🥰

    11. Jeg skal innrømme at jeg ikke alltid har hatt sansen for innlegg du har skrevet men i stedet for å si noe som da ikke er pent så tier jeg still. Jeg forstår deg så alt for godt selv om jeg ikke er helt 100% sikker på hvem blogger dette er da jeg har 2 ulike i tankene mine nå.. Men du Bunny…..God sommer

      1. Man kan da si hva man mener uten at det må være stygt? Tenker at man lærer ofte noe av meningsmotstandere også.. Takk, takk, hyggelig ar du var innom og riktig god sommer til deg også 🥰

    12. Dette var leit, Bunny 😢. Jeg mener fremdeles hva jeg kommenterte under 17. april-innlegget ditt.

      Jeg bruker ikke tid på den andre bloggen, men har tatt et par runder for å se med egne øyne noe av det som er postet. Jeg er sjokkert både over lavmålet og manglende innsikt.

      Som før sagt, av og til skjønner man hvem det siktes til, men tankerekke går på sak og ikke person. Er det noen som har rett til sterke meninger om mangt, så er det vel dem som har kjent det på kropp og sjel – og klart å komme ut på nye veier.

      Jeg har ikke sett deg bruke vedkommende sitt navn i slike innlegg. Det dukker opp i kommentarfeltet når vedkommende selv velger å svare – enten med kommentar eller eget innlegg.

      Jeg vil savne Bunny i hverdagen, men skjønner godt at dette ble for mye. Jeg fortsetter å titte innom, og håper du hist og her kan fortelle om en glad dag. Alt godt 🥰.

      1. Det er vel det som er poenget, at folk skal klikke innom der, har merket meg at alle disse innleggene så nevnes alltid denne topplisten. Har også merket meg at vedkommende «ser navnet sitt overalt» og det er ikke meg som skriver navnet, ikke annet enn i vanlige bloggomtaler. Jeg har drevet og snoket rundt, men finner ingen som deler mine innlegg med vedkommendes navn, så jeg tror ikke noe på det. Jeg tror ikke på noe hin skriver lengre. Jeg er bare rystet inn i innvollene over at hin skriver i dag at hin har kontaktet «folk som kjenner meg og nå vet alt om meg». Altså… men du? Jeg er ikke borte herfra, jeg slutter å skrive tekster inntil jeg finner ut av hvordan jeg tar dette videre, for slik som dette kan det ikke være. Utrolig lite givende. Alt godt til deg også, og takk 🥰

    13. God ferie Bunny! 😊 Håper i hvert fall på litt flotte, interessante bilder her 😁
      Bloggen med punch kan ikke utgå. Ha en flott sommer 🥰

    14. Det er så trist når det blir sånn som dette, men det er godt å vite at du ikke forsvinner! Jeg håper at det vil ordne seg så vi fortsetter å få minst en daglig dose med Bunny’en (gjerne flere også, men tiden strekker ikke alltid til for å få lest – og kommentert) – jeg er tross alt blitt godt vant med å titte innom denne bloggen tilnærmet hver dag 🙂

      1. Ja, hellige kaninmåne, jeg tar gjerne en diskusjon med enhver egentlig, jeg bruker stort sett alltid lære noe av det. Men fra én diskusjon til å få høre at man har trakassert noen daglig i flere måneder, jeg trodde jeg sov og ventet bare på at jeg skulle våkne. Men var visst våken.. Neida, Bunny blir ikke borte, snart skal du få se strender, solnedganger, cocktails, masse deilig mat og sikkert noen festligheter innimellom. Gled deg, det gjør jeg. Setter veldig pris på når du dukker opp her, sier ikke så veldig mye hos deg heller, bare håper genseren passer når den blir ferdig 😜🥰

        1. Å kalle en spade for en spade, ikke være så hårsår og ta en diskusjon for det det er – en diskusjon – virker til å være noe stadig flere har problemer med – dessverre. Kanskje voksenopplæring må til (jeg stiller herved meg selv til rådighet som testkanin – hvordan diskuterer på et logiskt nivå ved å diskutere sak og ikke person – jeg liker tross alt å lære nye ting 🙂 )?
          Siden jeg ikke har noen reiseplaner får jeg se på bilder fra din ferie og glede meg over hvor herlig ferien deres blir! 🥰 Genseren ja, jeg har målt og innsett at den vil nok ikke passe til meg – til min søster derimot burde den passe bra (snakk om å være tidlig ute med julegave!) 😂

          1. Vel, en leksjon kan jo være at om jeg omtaler noe du har skrevet i bloggen, og jeg sier at jeg ikke liker, så unngå å kalle meg psykopat, brøleape, troll og den slags.. 😂😂😂 forøvrig så likte jeg ditt dagens puslespill 😜

            1. Vel mine favorittord er tosk og tulling, men de er forbeholdt min far når kveruleringen tar overhånd…😂 så det er sjeldent andre blir beæret med de benevnelsene. Dessuten er det mye enklere å si at “det er jeg ikke enig i” og så kan det være lurt å si hvorfor en ikke er enig. Spesielt det med hvorfor er viktig tenker jeg – det blir mindre barnehagefølelse over det 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg