Nå har vi 3 mopsejenter!

Vår Ella til venstre, Dimple til høyre.

I dag var både snuppen min og jeg oppe tidlig. Frokosten var under laging da jeg så at ei dame vi kjenner, bekjente gjennom mange år, hadde skrevet på FB at hun var syk, måtte på legevakta og kanskje sykehus, at hun var desperat etter hjelp, om noen kunne ha mopsejenta hennes. Jeg meldte meg jo med en gang og sa jeg kunne hente og ha mopsejenta inntil lørdag, da skal vi bort, men hvis dette er så alvorlig så henter vi henne igjen søndag. Slik tenkte jeg at man kunne kjøpe litt tid til å finne noen til å ha vesle mopsejenta, så har man dagen i dag og neste dag til å finne noen andre i det minste. Så slik ble det, selvsagt stiller jeg opp det jeg kan.

Møt «Dimple» hun er 10 år. Hun har vært her hos oss i dag, og blir hentet i morgen. Hvis hennes mamma og matmor ikke er frisk nok, så kommer «Dimple» tilbake hit på søndag.

Ella og Ariel.

Det er veldig rart å se forskjeller på mops. Vår eldste, Ella og Dimple er like gamle, 10 år, de har kjent hverandre hele livet. Men så forskjellige, Dimple er bare halvparten i størrelse, grå og puster tungt i varmen. Hun kan ikke gå i trapper eller hoppe opp i sofaen. Hun er blitt fysisk gammel hun, men veldig søt, snill og kosete. Hun ligger i armkroken min her nå. Ariel, yngstejenta vår ligger i armkroken til snuppen min, og Ella ligger midt imellom.

Ariel og Dimple.

Jentene våre er veldig spreke i forhold til Dimple, de hopper, spretter, løper og danser. Eller, det er bare Ariel som danser. Hun har danset hele livet. Når hun vet at hun skal få mat så danser hun. Men situasjonen her nå har satt tankene mine i sving. Jentene våre klarer seg veldig fint med tårnviften vi har i stuen, den er knallgod den, men når jeg ser Dimple slite i varmen som dette så tenker jeg at slik kan det jo bli etterhvert bli med jentene våre. Så nå skal jeg investere i Aircondition.

Anyways, nå håper vi at Dimples mamma og matmor kommer seg raskt på beina igjen, det er noe med for ei lita mopsejente og ikke være sammen med sine nærmeste. 10 år er en alder for ei litta mopsejente. Vesle Dimple 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kongenpåbalkongen #branok #blibedre #pride #fantasmagorisk #norge #bunny #bunnytrash

16 kommentarer
    1. Stakkars, var litt mer gammel på en måte <3
      Men har kanskje hatt litt å slite med…
      Dere er flinke, skikkelig omsorg dette og dere gjorde en god gjerning! <3

    2. Å du er jo bare god å det er jentene og snuppen din også, denne fine frøkenen trengte dere, ja vips der var dere på pletten med det samme. Er dere hjemme igjen nå ja det forsto jeg utfra at dere sto på pletten for å ta dere av denne frøkna som trengte noen der og da. God det veit jeg jo at du er, har tenkt meg en tur til Drammen de nærmeste dagene, jeg sier ifra når jeg er på tur kan bli til uka. Har tenkt å finne disse speilkulene som dere har i Drammen å andre fotomotiver, med den nye telefonen så har jeg blitt helt hekta.

      Ønsker deg en kjempefin kveld.

      Klem fra meg til deg.

    3. Det er mye jeg vil oppsøke og utforske i Drammen så jeg blir litt bedre kjent, Jeg skal si i fra det kan du være sikker på jeg er på utkikk etter alt som er verdt å se.

      Kaffe hadde vært godt det, så jeg sier i fra jeg veit du.

      Ønsker deg og alle dine en kjempefin kveld.

      Klem fra meg til deg.

    4. Du er god du Roger alle trenger en Roger i venneflokken ❤️ Så søt lille dimples er 🌸
      Varmen er tøff for de små lille mopsene🍉
      Men håper på at alt vil gå fint likevel 🦋
      Gi et nuss fra meg til jentene ❤️❤️ Savner dem

    5. Har det ikke en del å si hvor flate snutene deres er?? Det er jo grunnet avlingen av stadig flatere snuter de ikke oppnår den alderen hunder på den størrelsen vanligvis gjør, såpass vet jeg jo..
      Nå har jo heldigvis de fleste oppdrettere begynt å jobbe i motsatt retning, men trekket vil jo dukke opp hos hunder i generasjoner to come. Det er jo bare helt tragisk, for de er jo så innmari fine.. <3

      1. Jo det er jo det som er fokuset, at disse er flatsnuter. Men det er nødvendigvis ikke helt riktig likevel. Gener og sådan spiller også inn. Jentene våre er hverken mer eller mindre flatsnutet enn andre mops, men det viser seg at kennelen vi har kjøpt Ella fra har lite og ingenting besvær med pusten. Hun som driver kennelen er veldig nøye med hvilke hunder som blir avlet på, hun er dønn seriøs og kan dette virkelig. Ella sliter ikke mer enn typiske hunderaser her til lands. Ariel derimot tar vi ikke med ut i solen. Hun er jo et resultat av vår ubetenksomhet med å sette kull på Ella med en premiert mops med ikke like god helse som de fra Ellas kennel, selv om alt av papirer ig helsejournaler var ‘perfekte’ (jukset med). Ariel har dessverre tatt med seg litt fra sin far. Men denne Dimple som er her hos oss nå, uff stakkar. En del kritikk har vi fått fordi vi har mops, men dette er verdens snilleste, fineste, beste gemytt av hunder ever. Har ingen anger, og det er forsent å snu. Våre har god helse, aldri vært syke. Ella ble 10 år i vår, og Ariel blir 8 i juli. Men når sant skal sies, så blir det ikke noen ny valp i framtiden.

    6. Stakkars Dimple, men så utrolig snilt av dere å ta imot henne hos dere! ❤ Hun har det nok godt i armkroken din, og koser sikkert i selskap med sine medsøstre også 😊

      1. Heldigvis går de godt overens, men mye ekstraarbeid, må bæres opp og ned trapper, puster og peser. Synd vi ikke har Aircondition nå, men den kommer snart.

              1. Veldig synd at vi reiser i morgen, da må hun til noen andre igjen. Skulle helst sett at hun fikk være på én plass. Tenker det er best hos oss som kjenner denne rasen, for mops er virkelig ikke som andre hunder 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg