Nå er jeg fullvaksinert!


Nå hagler det med overskrifter her om en tredje vaksinedose mot dette hersens koronaviruset. Folk som har erklært seg «fullvaksinerte» er irriterte og sjokkerte. Jeg selv er langt fra sjokkert, og jeg skjønner ikke hvorfor så mange reagerer på dette.

De som lar seg injisere av denne guffa er en del av et studie. Prosessen ved å lage disse vaksinene har hele tiden vært uttalt at det har vært en hasteprosess. Folk har vært skremt til vanvidd av overskrifter og uttalelser som om denne pandemien er slutten på alt.

Like fullt er vi i all hovedsak alle friske. Media lager ingen artikler om alle som får påvist koronasmitte som ikke får et eneste symptom. Derimot har vi blitt oppdatert fra dag til dag om antall smittede som i dag er tilnærmet 140 000.

I Norge har vi hatt 800 koronarelaterte dødsfall, gjennom hele pandemien på 17-18 måneder.

Vi har en livsfarlig dødelig pandemi med underdødelighet og de omkomne med snitt over gjennomsnittlig levealder. Altså eldre syke mennesker på sykehjem. Det er ikke så skremmende, så da må man bruke situasjonen i andre land der befolkningstettheten er mye høyere, hvor det er dårligere stilt iht hygiene, sunnhet og kosthold, hvor helsesektoren er dårligere rustet og man ikke har tilgang på et bredt omfang av opplysninger. Så da kan norsk mediesirkus med noen få ord styre og manipulere oss med tall og hendelser fra andre steder i verden hvor folk liksom er alvorlige syke og dør av (?) koronavirus. Men hvor dødeligheten egentlig ikke er noe høyere enn før pandemien – men den vinklingen tar de ikke.

Mutanter og varianter av koronavirus oppstår her og der og vi får høre at den ene varianten smitter lettere, er farligere og gjør oss mer syke enn det forrige. Risikoen for å dø er SÅÅÅ MYE større (som når en nordlenning skal beskrive størrelsen på fisken). Derfor man «mest sannsynlig» ta en tredje vaksinedose. Pfizer har uttalt at de jobber med en egen vaksine mot Delta-varianten. Så den som tror at en tredje dose gjør en fullvaksinert må nok tro om igjen. Men de blir nok like fullt «sjokkerte» når det da blir snakk om en fjerde vaksinedose.

Jeg har prøvd å forklare venner at de kan slutte å si at de er fullvaksinerte. Men like fullt ser jeg folk skrive blogginnlegg og statuser etter deres dose nummer to, «nå er jeg fullvaksinert». Jaja, de får tro det da. Jeg skjønner bare ikke at folk tror på dette sirkuset.

Hvordan kan noen tro på at om de injiserer seg ned noe som er uprøvd før hindrer dem i å bli syke? Gjør dem immune? Og de som tror at hvis de får dette viruset etter sådanne «vaksineringer» så vil de bli mindre syke fordi en guffe selv ikke de mest kompetente fagfolk vet noe om, for igjen dette er en studie, så vil de bli mindre syke?

Nå leser vi stadig om «fullvaksinerte» som får påvist virus. I de samme artikler brukes en «fremstående» lege eller såkalt «ekspert» for å underbygge samme utsagn: «hvis de ikke hadde tatt vaksine ville de blitt mye sykere».

Folk tror på dette. Men logisk tenkning, hvordan kan de si dette? 140 000 mennesker i Norge har fått påvist smitte. Jeg har flere ganger nevnt min tante og onkel som er i midten av 70-årene som fikk påvist dette viruset. Med underliggende sykdommer, alder og hele pakka. De merket det ikke engang. En vi møtte tidligere i pandemien som vi hang litt med på Kiel-ferga ble smittet der. Han merket det heller ikke. Nå, as we speak, sitter to venninner av meg i isolasjon «med koronavirus», hun ene såkalt «fullvaksinert» hun andre ikke. Hun som er «fullvaksinert» er den som merker dette mest, hun har feber. Hun andre ikke.

Link: Kan det bli nødvendig med en tredje vaksinedose? (Aftenposten)

Link: Dansker får tilbud om en tredje vaksinedose (DinMedisin)

Link: Israel tilbyr en tredje vaksinedose (iTromsø)

Link: Pfizer: En tredje dose «booster» beskyttelsen mot deltavarianten kraftig (VG)

Link: Vil tilby en tredje vaksinedose (Klar Tale)

Link: Pfizer vil tilby en tredje vaksinedose og produsere egen delta-vaksine (forskning.no)

Link: Pfizer vil produsere egen Delta-vaksine (Nettavisen)

Link: Kan kreves en tredje vaksinedose (VG)

Link: Vurderer tredje boosterdose i Norge (Dagbladet)

Sjekk alle disse linkene, et samlet mediesirkus som nå skal samarbeide om å påvirke/manipulere befolkningen om å ta en tredje dose. Hvis dere leser så endrer årsaken seg gradvis. Til et eksempel så var det slik for litt siden at nåværende vaksiner, eller antall doser ikke fungerer like bra mot Delta-varianten, derfor en tredje vaksinedose, eller en annen vaksine spesielt for/mot Delta. Skal man ta en ny type vaksine for hver variant som kommer da? Etterhvert så har media gått ut med om man har diverse sykdommer eller lidelser så er det viktig med ny dose, eller ny vaksine. I Dagbladet i dag er dette spesielt rettet mot de som har autoimmune sykdommer, hvilket jeg har flere av, blant annet Alopecia Areata og Psoriasis.

Hvor langt går dette før noen rett og slett dør av vaksineoverdoser? Altså satt på spissen. Tror virkelig folk det er bra å bli injisert og injisert og injisert av noe «ekspertene» selv ikke vet hvordan fungerer? Altså de innrømmer jo selv at de ikke vet med hvor narrativet endrer seg hele tiden: Én vaksine, to vaksinedoser, kryssvaksinering med forskjellige vaksiner, tre doser, ny vaksine mot hver sin mutant og variant, fire doser.. et cetera doser.

Ser jeg et profilbilde til på sosiale media, et blogginnlegg til hvor det står at «nå er jeg fullvaksinert», så spyr jeg…

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#korona #covid #vaksiner #mutanter #varianter #fullvaksinert #bunnytrash

 

15 kommentarer
    1. Tja, jeg er ikke helt enig med deg da, men en ting er jeg enig med deg i: Jeg skjønner ikke hvorfor folk legger ut på Facebook at de er vaksinert. Virker så rart 😊 Folk gratulerer jo hverandre også når de har fått vaksinen. Merkelig tid vi lever i ☺️

      1. Det er veeeeeeldig mange som ikke er enig med meg, hva de er uenige i er har jeg ikke helt skjønt, for det er jo ingen som kan gi noen forklaring på de spørsmålene jeg stiller. Det er jo ikke jeg som har bestemt disse tallene eller opplysningene som gis. Det er heller ikke jeg som har bestemt at når alle er inneforstått med at en må ta en vaksinedose så blir det to, så blir det tre, så blir det kryssvaksinering, så enda én.. og to, og tre..

    2. Leste den igår. Forteller egentlig hele historien. “Ekspertene” snur hele tiden på hva som er fasiten.

      COMMON SENSE, QUESTIONS ABOUT THE JAB.(POKE)

      ME: CDC, should I get poke if I already had Covid?

      CDC: “Yes, you should be poked regardless of whether you already had COVID-19. That’s because experts do not yet know how long you are protected from getting sick again after recovering from COVID-19.”

      ME: Oh, okay, we don’t know how long natural immunity lasts. Got it. So, how long does poke-induced immunity last?

      CDC: “There is still a lot we are learning about COVID-19 pokes and CDC is constantly reviewing evidence and updating guidance. We don’t know how long protection lasts for those who are poked.”

      ME: Okay … but wait a second. I thought you said the reason I need the poke was because we don’t know how long my natural immunity lasts, but it seems like you’re saying we ALSO don’t know how long poke immunity lasts either. So, how exactly is the poke immunity better than my natural immunity?

      CDC: …

      ME: Uh … alright. But, haven’t there been a bunch of studies suggesting that natural immunity could last for years or decades?

      CDC: Yes.

      NEWYORKTIMES: “Years, maybe even decades, according to a new study.”

      ME: Ah. So natural immunity might last longer than poke immunity?

      CDC: Possibly. You never know.

      ME: Okay. If I get the poke, does that mean I won’t get sick?

      BRITAIN: Nope. We are just now entering a seasonal spike and about half of our infections and hospital admissions are poked people.

      ME: CDC, is this true? Are there a lot of people in the U.S. catching Covid after getting the poke?

      CDC: We stopped tracking breakthrough cases. We accept voluntary reports of breakthroughs but aren’t out there looking for them.

      ME: Does that mean that if someone comes in the hospital with Covid, you don’t track them because they’ve been poked? You only track the UN-poked Covid cases?

      CDC: That’s right.

      ME: Oh, okay. Hmm. Well, if I can still get sick after I get the poke, how is it helping me?

      CDC: We never said you wouldn’t get sick. We said it would reduce your chances of serious illness or death.

      ME: Oh, sorry. Alright, exactly how much does it reduce my chance of serious illness or death.

      CDC: We don’t know “exactly.”

      ME: Oh. Then what’s your best estimate for how much risk reduction there is?

      CDC: We don’t know, okay? Next question.

      ME: Um, if I’m healthy and don’t want the poke, is there any reason I should get it?

      CDC: Yes, for the collective.

      ME: How does the collective benefit from me getting poked?

      CDC: Because you could spread the virus to someone else who might get sick and die.

      ME: Can a poked person spread the virus to someone else?

      CDC: Yes.

      ME: So if I get poked, I could still spread the virus to someone else?

      CDC: Yes.

      ME: But I thought you just said, the REASON I should get poked was to prevent me spreading the virus? How does that make sense if I can still catch Covid and spread it after getting the poke?

      CDC: Never mind that. The other thing is, if you stay unpoked, there’s a chance the virus could possibly mutate into a strain that escapes the pokes protection, putting all poked people at risk.

      ME: So the poke stops the virus from mutating?

      CDC: No.

      ME: So it can still mutate in poked people?

      CDC: Yes.

      ME: This seems confusing. If the poke doesn’t stop mutations, and it doesn’t stop infections, then how does me getting poked help prevent a more deadly strain from evolving to escape the poke?

      CDC: You aren’t listening, okay? The bottom line is: as long as you are unpoked, you pose a threat to poked people.

      ME: But what KIND of threat??

      CDC: The threat that they could get a serious case of Covid and possibly die.

      ME: My brain hurts. Didn’t you JUST say that the poke doesn’t keep people from catching Covid, but prevents a serious case or dying? Now it seems like you’re saying poked people can still easily die from Covid even after they got the poke just by running into an unpoked person! Which is it??

      CDC: That’s it, we’re hanging up now.

      ME: Wait! I just want to make sure I understand all this. So, even if I ALREADY had Covid, I should STILL get poked, because we don’t know how long natural immunity lasts, and we also don’t know how long poke immunity lasts. And I should get the poke to keep a poked person from catching Covid from me, but even if I get the poke, I can give it to the poked person anyways. And, the other poked person can still easily catch a serious case of Covid from me and die. Do I have all that right?

      ME: Um, hello? Is anyone there?

      Copied and pasted… 😂

    3. Hei igjen! Det var ikke meninga å være frekk da jeg sa at jeg var uenig. Det er helt greit å ha forskjellige meninger. Når jeg ikke går inn på tallene dine så er det fordi forskerne sier så mye forskjellig. Det blir umulig. Det som skremmer meg mest med koronaen er at det virker så vilkårlig hvem som blir alvorlig syk. Jeg vet om to menn i 50-årene, uten underliggende sykdommer, som det ikke gikk bra med. Den ene døde etter et par måneder, den andre ligger fremdeles på riksen etter flere måneder. På samme måte som jeg kjenner mange som har blitt friske. Grunnen til at jeg skrev først her er at jeg syns det er en underlig tid vi lever i, når vi går rundt og gratulerer hverandre med å ha blitt vaksinert 😊

    4. Jeg begynte på ett koronainnlegg idag, men hadde så mye på hjertet at jeg aldri ble ferdig. Det ville blitt en roman. Så må dele opp 🤣 Men kan jeg stjele to bilder av deg? Du får vite hvorfor senere. Moahahaa 🤗

    5. Hei igjen 😊👍🏻🌺🇳🇴

      Fullvaksinerte – mot hva da ? Det begynner å bli en dårlig svenskevits hele greiene no !

      Men,det som ikke er en vits er at de som nå har fått en dose,to,tre…. er på god vei til å bli de nye supersprederne,det hører man ingenting om i media osv,der skylder man på ungdommens “uansvarlige” oppførsel for at smittetallene igjen er på vei mot nye høyder og forbyr noe som helst snakk om godt voksnes uansvarlige oppførsel så snart de har fått første stikk i armen.
      Det såkalte deltaviruset er jo ingen vaksinert mot……Eg ville ikke gratulert noen for å ha vært lydig å tatt medisinen sin riktig enda….
      Verden skal bedras nå,koste hva det koste vil 🤢

      Hilsen synskepeggy.

      1. I morgen skal jeg legge ut status på min Facebook til mine venner at jeg ikke ønsker klem fra noen en tid framover, for nå ser jeg at de tror at å være «fullvaksinert» forhindrer de å bli syke, få smitte eller smitte videre. Så jeg tenker den verste kneika kommer nå. Om jeg ikke frykter dette viruset så innmari, så er det jo kjedelig å bli syk, særlig fordi folk ikke følger med i timen.

    6. Ja,eg tenker akkurat det samme som deg.Eg er blitt mer engstelig for å omgås vaksinerte no enn uvaksinerte.Det er fordi at eg opplever at så fort man har fått sprøytet i seg første dose så kaster man munnbindet,gir blaffen i avstand og andre generelle smittevernsregler.Eg opplever også at det ofte er helsearbeidere og sykepleierne som sprøyter stoffet i folk som gir blaffen mest.
      Prøver man å minne på eller ber vaksinerte om å ta hensyn å respektere smittereglene blir man sett på og svart som om man er en idiot.Helsearbeiderne er verst på det også.
      Så,noen må ta ansvar,det ser ut for at det er oss som har valgt å ikke la oss vaksinere som må ta det ansvaret også.
      Eg ønsker ikke å pådra meg viruset fordi at andre ikke tenker seg om,så det planlagte bursdagsselskapet i morgen med bare noen få nærmeste familie er avlyst,og grunnen er at selv ikke nærmeste familie skjønner at de kan bli smittet og smitte andre selv om man er vaksinert.
      Eg har tatt mine personlige forsiktighetsreler og innskrenket mine kontakter enda mer enn før.

      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg