Muslimpizza (Nam Nam)!

Som de fleste som stikker innom bunny.blogg.no nå har fått med seg så er det tradisjon for sjefskaninen å kose seg på sofaen praktisk talt hele søndagen. Så det er altså det denne dagen blir brukt til. Lese litt bok, blogge, se på Netflix og sløve. Det er deilig det, godt å bare ligge her og kjenne på livet. Nyte.

Men mat må man ha, uansett om det er hverdag, festdag, sløvedag og helg. Så med det ble det bestilt muslimpizza fra Milano Pizza og Grill her på Fjell. Kaller det muslimpizza for de er muslimer de som driver stedet også er det jo her på Fjell. Stedet er Halal og tidvis er det jo slik her på Fjell at man sitter med en følelse av å ikke være i Norge. Folk roper og skriker (det de kaller ‘å snakke/prate), et lydnivå hvor man som hørselshemmet ikke trenger høreapparat. Det er moro når de prater om meg og tror at jeg ikke skjønner. Men sånn er det bare. Urdu og tyrkisk er ikke ukjent når man lever i det. Har ei pakistansk venninne som har lært meg obskøne banneord på urdu, det er gøy.

Anyways, i dag bestilte vi ‘muslim spesial’ fra Milano, skikkelig sølepizza med masse bernaise. Milano har god pizza, og greie priser. Så det er verdt å nevne. Hyggelig han som driver stedet også, holder døren for meg og er riktig hjelpsom. Morsom også når jeg ringer, eller før, for når jeg snakket så brukte han si at det er Milano i Drammen jeg er kommet til. Han reagerte på min nordnorske dialekt, kebabnorsk er jo språket i Drammen nå. Kebabnorsk, tyrkisk og urdu. Men jeg holder på tromsdialekta, det er gøy, for mange blir store i øynene når jeg ‘tar av’, hehe.. problemet er jo at folk på Kiwi og sådan skjønner meg ikke, sier jeg ‘rømmedipp’ så blir de helt forstyrra, og jeg har enda ikke lært hva ‘rømmedipp’ er hverken på urdu, tyrkisk eller kebabnorsk. Finner vel ut av det..

Som sagt så er pizzaen her på Fjell god, god som helt grei, ikke Drammens beste, men god. Er usikker på hvem som har Drammens beste pizza. Det var et sted som het ‘Pizzahuset’ før, de hadde psykt god pizza. Men det eksisterer ikke mer. Det jeg kan nevne er «Lizzi’s / Lizzi’s Pizza» det er en veldig bra plass, koselig, flott atmosfære og knallgod mat. Dette er et Drammenssted, så skal du/dere til Drammen og har lyst på en matbit så anbefaler jeg så absolutt Lizzi’s. Snuppen min og jeg bruker som oftest å spise pizzabuffét der, veldig bra buffét med masse tilbehør. Utenom det bruker jeg også bestille Lasagnen deres, med ekstra ost, den er ultragod!!

Nå er jeg mett, og i morgen skal jeg faste. Faster jo for tiden på tirsdager og torsdager, men siden det er 17. mai på tirsdag så blir det fastedag i morgen.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#milano #lizzis #drammen #bunny #bunnytrash

2 kommentarer
    1. “Sløving”med mat som smaker er en bra søndagssyssel..”Muslimpizza” er nok et godt valg det..har smakt med bernaise for mange år siden..var godt, men lager stort sett pizzaen selv (eller mannen gjør det)..og da blir det Mexikansk pizzafyll for det meste.. Ønsker deg ei fin kommende uke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg