Menneskelige feil, ferdig snakka!!

Det er så absolutt et interessant fenomen. Viggo Kristiansen som ble dømt for voldtekt og drap, mannen som 21 år gammel ble fengslet og nå har sonet 21 års fengsel, mistet alle de årene som skulle være de beste i hans liv, blir nå frikjent. Og dette har vekket et voldsomt engasjement, igjen ser vi bygdedyret våkne til live. En fullstendig og nesten total helomvending i flokken, og de som fint lite har brydd seg, ikke levert den minste lille protest alle disse årene, følger igjen nå bjellekua.

Nå ser vi at alle er rørende enig om at Kristiansen ble uskyldig dømt og alle føler på skam, fordi de var sikker på at han var drapsmannen, for det var jo hva myndigheter og media formidlet, og nåde deg i dag om du måtte mene at Kristiansen kanskje allikevel er skyldig.

Nå er det høylytte stemmer og et voldsomt gruppepress akkurat som den gangen alle unisont mente at Kristiansen var et monster og skyldig uten tvil. Nåde deg og alle de som mente at han kanskje var uskyldig dømt.

Noen har alltid ment han var uskyldig dømt, men her måtte alle stå samlet og mene det samme. Det var budskapet, det var slik saken ble fremlagt, på tross av at retten for 21 år siden unnlot å innkalle en serie vitner som ville ha satt saken den gang i et helt annet lys. På tross av at aktiviteten på Viggo Kristiansens telefon avslørte at denne befant seg i området rundt bostedet hans, og ikke i nærheten av åstedet i det tidsrommet drapene hadde funnet sted. På tross av at han hardnakket har benektet skyld i alle år.

Link: Hva om Viggo ikke gjorde det!?

Nå er gjengen som uten tvil dømte Kristiansen skyldig i sin tid, rørende enig om at han er uskyldig, og de trøster hverandre, skammer seg i flokk, gir hverandre forståelse, likes og roper i kor ‘uskyldig dømt’.

Det er noe skremmende ved flokkmentalitet. Det var flokkmentalitet som besørget Mohammed og Hitlers følgere. Det er flokkmentalitet som besørger religion, ideologier og radikaliserer. Og det var og er de samme folkene som hetset angivelige antivaxxere under lockdowns, nedstenginger, pandemi og vaksinepress. Enten følger du flokken, eller så skal du i galgen. Enten er du med oss eller du er imot oss. Det var ikke og er enda ikke rom for tvil, en kan ikke eller skal ikke føle, tenke eller mene noe annet. Sånn holder de på sak etter sak.

Ved et par anledninger her til lands har mennesker som ikke har sagt ja til, eller ikke sagt ja til ytterligere injiseringer med mRNA «vaksiner» blitt «feilvaksinerte». De har fått covid-vaksiner uten å ha samtykket til det. Nå sist 13 stykker i Bamble kommune. Kommunen beklager og ytrer at dette er overhodet ikke farlig, å bli feilvaksinerte med første eller femte dose utgjør ingen helsefare for disse.. flokken bukker og nikker samtykkende, det beklages og henvises til menneskelig feil, så er vi ferdig med den saken. I denne omgang..

Menneskelige feil.. menneskelig svikt.. ja la oss fortsette kalle det for det, selv i så alvorlige, graverende og ødeleggende tilfeller.. Jeg vet og kan for lite om Baneheia-saken for å kunne ha noen skråsikre meninger, men har selv personlig en følelse av at Kristiansen er uskyldig.. men nonetheless..

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#viggokristiansen #kristiansen #baneheia #menneskeligefeil #menneskeligsvikt #flokkmentalitet #saueflokk #bjelleku #pandemi #covid #vaksine #media #myndigheter #krim #historie #bunny #bunnytrash

19 kommentarer
    1. Her synes jeg du treffer spikeren på hodet 😉 Nå har jeg vært engasjert i saken siden jeg jobbet på Ila midt på 2000 tallet og kjent på hvor lite “comme il faut” det har vært. Det har vært upopulært helt frem til å går. 🤔Jeg er imidlertid ikke enig med deg at det er i det du kaller “Menneskelige feil.. menneskelig svikt” 🙈 Dette er en grov systemfeil som har rammet mange flere enn Viggo Kristiansen. Han sak er en av de verste, men bare toppen av isfjellet i et samfunn der rettssikkerheten dessverre har dårligere kår enn kameraderiet 😉

    2. Har folk vært flinkere til å lytte enn å rope i kor, har nok ikke samfunnet blitt verre. Hadde et lite foredrag om dette med opphavet i går, vi vet bare det vi får presentert, ikke noe mer. Om noe. Og det vi får presentert er bare fragment.

    3. Ut i frå samtalar med Arvid Sjødin, som eg har kjent sidan slutten av 70-talet, så har eg alltid trudd at Viggo Kristiansen var uskuldeg, og opplevd mykje hets for det.
      Med det som er kome fram i ettertid, så er der mykje gale med norsk rettsvesen, om ikkje tidlegare politimester i Kristiansand verte tiltala for å ha påverka saka, og etterforskninga.
      Det skein jo heilt klart igjennom i dokumentaren, at han hadde ein agenda mot VK, og hadde fleire telefonsamtalar med Andersen, der det framgjekk at han skulle ha VK dømt for ein kvar pris.
      Me snakkar her om grov utruskap i tjenesta.

    4. Flokkmentalitet ja. Jeg har hørt at 1 av 2 nordmenn synes det er best å velge det samme som andre, så det sier sikkert litt. Skummelt egentlig, at så mange ikke foretrekker å ikke tenke selv!
      Jeg foretrekker å tenke selv. 😉

    5. Hei igjen 😊🌹👍🇳🇴
      Eg er en av dem som alltid har ment at VK er uskyldig dømt.Eg har fulgt med på denne saken også som eg har gjort i Birgitte Tengs saken og eg ser ingen av de to «dømte» er skyldig,det eg ser er at politi,påtalemyndigheter,etterforskere osv har ett mål for øyet – å uhemmet og grenseløst og frastøtende skyte fart på sin egen karriere,husk at flere av de involvert ansvarlige for justismordene sitter i dag i prestisjefylte toppstillinger….Det er til å spy av rett og slett…Eg klarer rett g slett ikke legge så mye godvilje til at eg kan kalle noe av dette for menneskelige feil eller menneskelig svikt,eg husker for godt hvordan systemet gikk løs på to forsvarsløse,uskyldige unge gutter. 😡
      Oppigjennom årene har man fått korte glimt av livet til både «fetteren» og VK og det gir en god peikepinn og følelse på hvilke mennesker de er…..👍
      Eg har aldri hatt så stor tillit til myndigheter og rettsvesen,men no er det verre enn noen gang før,for meg koker det ned til om eg har eller ikke har tillit til at barbiedukka,vår justis og beredskapsminister kan «ta vare på oss» i kriser…..🫣🙀
      Hilsen synskepeggy.

    6. Nå kjenner jeg ikke noe særlig til saka til VK, anna enn det man i si tid fikk presentert…og må med det bare si meg enig i det som BforB sa..man veit bare det en får presentert – og det er jo bare en liten brøkdel av hva som egentlig foregår. Nå veit jeg som sagt ikke nok om saka, har faktisk ikke tenkt på hele greia før nå når det kom opp, men er så utrulig enig med deg i det du skriver..og folk må jo for Guds skyld ikke tenke sjøl..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg