Mat er viktig i ferien!

Mat er en veldig viktig del av ferie. Det å få servert deilig ferdig mat til enhver tid når en måtte ønske. Frokost, brunsj, lunsj, middag, kvelds og nattmat. Pluss litt annet godt innimellom. Så her er litt av hva jeg har knasket hittil i ferien. Bildet over er Pepper Steak fra Panorama Restaurant.

Dette er Mixed Grill fra også fra Panorama Restaurant.

Dette er Pizza Anitta fra Sea Garden. Dere tenker sikkert helt vanlig pizza, men da blir dere lurt. Denne pizzaen er noe av det første jeg spiser når vi ankommer byen her. Sikkert over 10 år siden jeg oppdaget den, og jeg fantaserer om den hjemme i Norge. Men den er altså bare her, og når jeg ankommer så vet de på forhånd hva jeg skal ha.

Pizza Kebab er også veldig god. Fra Sea Garden denne også. Må legge til at Sea Garden er et rolig og behagelig sted. Eieren og vakta er verdens hyggeligste. Nesten 20 år siden jeg ble kjent med dem. Så snille og hjelpsomme.

Grillet laks fra Bahama Bistro Restaurant. Helt nydelig.

Plank Steak fra Bahama Bistro Restaurant. Snadder!

Nachos fra Happy Days Restaurant er godt.

Pasta Carbonara fra Happy Days Restaurant er helt ok når en skal ha noe lettere.

Mixed Grill fra Elite Restaurant funker bra, må nevne at dette er ikke mitt favorittsted. Utrolig mange nordmenn spiser her, familier, ungeskrik, ventetid og ofte for mye salt. Oppskrytt, men greit nok.

Kinesisk kylling fra Elite Restaurant. Ser lekkert ut da, og mye mat for pengene.

Cheeseburger fra Bahama Bistro Restaurant. Dette er er undervurdert sted, for her er det bare god mat og de som jobber der og eieren er superhyggelig.

Gorgonzola Steak fra Yonul Bamse Restaurant. Nydelig. Noen slitsomme servitører, men mye veldig god mat!

Denne Banana-splitten aner jeg ikke hva restauranten het. Men Banana splitt er såååå godt, og en kan unne seg det hver dag når en er her. I Norge blir dette for dyrt synes jeg, det er jo en helt enkel dessert egentlig. Men igjen… nyyyyydelig, en favoritt!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#ferie #sol #moské #restaurant #mat #bunnytrash #bunny

19 kommentarer
    1. Mener det fremdeles jeg. Tenker sånn om hverdagen også jeg, selv om jeg ikke er så glad i å lage mat. Skal være en opplevelse 🙂 Ikke bare for å overleve 🙂 Men skjønner jo det blir litt EKSTRA spesielle opplevelser her da 🙂

    2. Takk for at du deler, det så kjempegodt ut og ja mat er en del av ferien rett og slett. Fantastisk. Og ja jeg forstår hvorfor dere spiser der.

      1. Mye digg for en grei penge i denne byen. Når kan man unne seg restaurantbesøk flere dager på rad i Norge liksom uten at man får dårlig samvittighet? 😜👍🏾🐰

      1. Enig med deg!! Siden du nevner det så er det mange som er sååå flinke til å knipse bilder av mat og det ser såååå delikat ut. I mitt tilfelle kan jeg love at dette så bedre ut i virkeligheten enn på bildene, og det hjelper mye når det er som du sier: man spiser med øynene først 😜👍🏾🐰

    3. Hei, ser ut som at dere har hatt en super ferie🥰 Skal til Alanya i september for første gang. Hotellet vi skal bo på er ca 10-12 minutters gange til Sea Garden. Hvis du vil ha en saftig og god biff i den sona, hvor spiser du da?😄 Har du et tips?
      PS. Leser bloggen din hver dag, men er dårlig på kommentering😅

      1. 10-12 minutters gange? Altså da er du jo tilnærmet midt i gryten og kan velge i et hav av spisesteder. Bare å stoppe der hvor det er passelig med gjester. Du er veldig uheldig om du havner på et sted som serverer biffsteik som ikke er saftig og god. I havna er det jo mange fine steder, du kan liksom ikke gjøre feil. Det man kan være mest uheldig med er slitsomme servitører og ansatte. Derfor liker jeg godt når vi finner slike steder som Bahama Bistro i Damlatas Kadessi. Sikkert 20-30 minutter å gå fra der du skal bo, men superhyggelige behagelige de som jobber der. Kos deg masse 🥰🐰

            1. Da MÅ det være et bra sted😅🤩 Gleder meg🥰 Har vært i Side mange ganger, så nå skal det bli spennende å prøve noe nytt☺️

              1. Jeg elsker jo Alanya. Har mange gode venner der, noen av mine nærmeste og kjæreste venner er fra Alanya. Noen liker ikke Alanya fordi tyrkere kan oppleves som masete, moskeene ræmjer hele tiden, det er dyrt å drikke i partygaten osv osv.. men hopp i havet, besøk Cleopatra- borgen, dra til Dim Cave, til Summer Garden, ta en tur med en piratbåt, spis gode biff steaks og lær deg alltid navn år du møter hyggelige tyrkere, for når du finner noen som er hyggelige, så er de helt fantastiske. Det er desverre mange tyrkere som har null respekt for kvinner og vestlige folk i det hele tatt, men i Alanya er det en hel del skatter av noen mennesker 🥰🐰

                1. Har stort sett bare godt å si om feriene vi har hatt i Tyrkia. Noen kan være litt masete ja, men det går bra det også. Takk igjen for tips✔️, skal prøves ut☀️ Ha en fin dag🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg