Marvis: Null hull og null reklame!


Her om dagen, på tirsdag, var jeg hos tannlegen. En ny tannlege som jeg aldri har vært hos før.

Det har seg slik at etter mange år med tannlegebesøk, tannsykdom, smerter, medisiner og helvete så har jeg endelig «sjelefred» når det gjelder den saken.

Det begynte brått og plutselig. En tann knakk under en middag hos en venninne. Det var rart, vi spiste bare viltgryte og potetmos, så den var nok dårlig tenkte jeg.

Kort tid etter skjedde det samme med en annen tann. Jeg fikk smerter flere steder, og masse greier skjedde. Jeg til tannlege og fikk midlertidige fyllinger, prisoverslag, smertestillende, og ikke minst voldsomme regninger som jeg ikke ville kunne klare med over tid. Det lot seg ikke gjøre whatsoever!

Så ja, det ble midlertidige fyllinger, og søknader til Nav og Helfo som rotet bort søknader, utsatte, avslo og gjorde alt verre. Når jeg ikke fikk gjort noe med tennene, så forverret ting seg raskt. Som ild i tørt gress, er det ikke det man sier?!

På et punkt var det som jeg hadde batterisyre i munnen, så betent var jeg. Og jeg klarte meg nesten ikke uten smertestillende, jeg har høy smerteterskel, så ille var det!

Systemet i Norge var for meg så vanskelig og tunggrodd at jeg måtte maxe kredittkort og dra til Ungarn for å få hjelp. Der var jeg i flere omganger, jeg fikk gjort mye, men ikke nok, og jeg risikerte å bli gjeldsslave på grunn av tannsykdom.

Det hele ble så stor belastning for meg at jeg hold på å bli gæren. Å klikke rett og slett. Jeg fikk varslet psykiske helsetjenester, og jeg var heldig fordi jeg møtte en person som hørte på meg og visste hvilke rettigheter jeg hadde. Så hun ble med meg til NAV, lege og hva det måtte være. Og hun smurte NAV på brødskiven sin.

Plutselig ble ingenting forskjøvet eller utsatt lengre, og ingen papirer forsvant. Så da kunne jeg fortsette med behandling her i Norge på statens regning. Det hadde jo i første omgang ikke blitt så omfattende og dyrt hvis ikke NAV hadde idioter til saksbehandlere.

Nok om dette. Etter et langt mareritt ble jeg ferdig med operasjoner og behandlinger for to år siden. Omsider. Som å våkne og komme til himmelen.

I fjor skulle jeg til tannlege på første kontroll etter alt, men det var akkurat da koronan kom, så da ble det ikke. Ikke før nå.

Null hull og null problemer. En lettelse, en fryd og en glede. Det ble feiret med junkfood og Coca-Cola. Hahaha..

Og så vil jeg fortelle at for et års tid siden oppdaget jeg en tannkrem på butikken Normal. Tannkremen heter «Marvis» og finnes med forskjellige smaker. Den jeg kjøpte er den eneste som er spesielt for røykere. Den kostet 62 kroner, noe som er dyrt for en tannkrem, og veldig dyrt på Normal siden de opererer med «Tax-free» priser. Men den er fantastisk.

Marvis er sterk, forebygger hull, karies og tannstein. Som skrevet, null hull på to år, og ingen andre problemer, og jeg har tannsykdom. Det jeg liker best med Marvis er at den gir frisk ånde lenger. Den er sterk altså!!

Jeg finner den ikke på Normal lengre, så jeg må bestille den på nettet. Den koster faktisk 99 kroner, veldig dyr, men I love it!!

Dette er bare en anbefaling fra meg, ikke noen reklame. Jeg tjener ingenting hverken på klikk, likes eller på å omtale tannkremen.

Blogginnlegg med reklame skal merkes, og å lyve om dette i innlegg er straffbart. Så dette er rett fra levra, eller tennene, jeg anbefafaler oppriktig denne fordi jeg liker den. Nødvendigvis liker ikke du den, men jeg vil tro at mest sannsynlig gjør du det!!

Takk for titten og riktig fin torsdag kveld til deg!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#periodontitt #marvis #tannkrem #nav #helfo #helsenorge #norge

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg