Mann har trakassert og truet enslig kvinne over tid.

Denne saken er virkelig skremmende, ekstra skremmende fordi den berører meg helt personlig. Dere kan lese følgende på NRK:

«Politiet har 22. mai 2024 klokken 19:51 rykket politiet ut til en boligblokk på Fjell i Drammen etter det som betegnes som en krangel mellom flere naboer. Politiet er i kontakt med partene. Ingen er skadet, melder operasjonsleder Espen Reite.

Oppdatering: Det er en person som har vært på besøk i en leilighet, og det oppstod en verbal krangel med noen naboer da vedkommende opplevde å bli sett «stygt på». Vedkommende som var på besøk, ble bortvist fra stedet av politiet».

Det hører med til historien at kvinnen ble singel for et par år siden. Et langvarig forhold gjennom mange mange år tok slutt, og i sorgen av dette bruddet skulle da kvinnen deretter måtte oppleve å bli trakassert og truet av sin nabo. Og ikke bare hun blir truet og trakassert, men enhver som kommer på besøk til henne.

Han dundrer på døren hennes når hun har gjester, er veldig aggressiv, kommer med hinsides beskyldninger og truer. Borettslaget skifter ut dører i leilighetene, til godkjente branndører, og hver beboer har fått tilbud om halv pris på dør og jobb sammenlagt hvis man benytter tilbudet gjennom borettslaget. Denne kvinnen betalte dobbelt pris for å få satt inn dør selv, fordi hun håpet at mannen ville la henne være i fred når hun fikk lydtettet leiligheten. Hun ville ikke vente på dør, men nei, det ble bare verre.

Dette er en voksen dame med ordentlig utdannelse, i lederstilling, jobber aktivt i samfunnet mot rusmisbruk og bedre mental helse. Hun er i psykiatrien. Hennes eksmann er afrikaner, og hun har to voksne barn som da har blandet bakgrunn. Hun er så velmenende og snill, så utrolig godtroende og naiv at jeg kan rive av meg håret. Vi er gode venner, men vi er fundamentalt uenige om enkelte ting, og siden vi begge er klar over det, så er det tema vi har gjort oss ferdig med.

Jeg er veldig tydelig på at islam er en farlig ideologi som er årsaken til voldelig klankultur. At denne ideologen har skapt en voldskultur der sosial kontroll og kvinneundertrykkelse står veldig sterkt. Jeg mener bestemt at der islam er, blir det bråk. Hva islam står for, den kulturen og de holdninger som spres gjennom ideologien, mener jeg ikke passer inn i vårt samfunn med de verdier vi har her, med likeverd, likestilling, kjønnsroller og fri kjærlighet. Jeg mener at sosial kontroll og vold ikke skal være en del av vår kultur.

Hun mener at dette har ikke noe med islam å gjøre. Hun mener det er ikke noen klankultur, og at mennesker med bakgrunn fra mena-land er like fredelige som oss andre. Eller at nordmenn er like ille som mena-kulturen.

Vel, i over et år nå har hun blitt trakassert av denne muslimen fra Tyrkia. Kvinner har ikke noe dem skulle sagt, kvinner er fritt vilt og skal ikke ytre seg, ikke leve fritt, ha mannlige venner og være selvstendig. Det er slik holdningene til veldig mange fra mena-land er. Og en, eller hun, kan da mene at han er et tilfeldig enkelttilfelle. At det er bare han, ikke en klan liksom.

Som sagt, enhver som besøker henne blir truet. Og det har vært mange tilfeller. Sist jeg selv var på besøk hos henne var jeg på balkongen hennes og denne mannen begynte rope og skrike til meg fra balkongen sin: «hei du idiot, står du der å røyker kokain, jævla svin, røyker kokain, skal ta deg din dritt». Jeg ble helt satt ut, aldri snakket med dette mennesket før. Så kom hun damen jeg snakker om ut på balkongen og spurte «hva skjer her», hvorpå han brøler til henne at jeg røyker kokain og at jeg har truet han!! Dette gjentok og gjentok han! Det var en ganske surrealistisk opplevelse, og en må nesten ha vært der for å skjønne. Dette kroppsspråket, den aggresjonen, beskyldningene som kom fra intet, de svarte øynene, hatet. Det satt i kroppen min i et døgn.

Jeg har opplevd min del her i livet, og jeg blir ikke spesielt rystet over islamsk adferd, men forsøker heller advare mot den da jeg har blitt overfalt, truet, stått med kniv mot strupen, og har opplevd MYE. Men jeg ble skjelven etter dette besøket, for jeg så at denne mannen er nettopp hva jeg forsøker advare mot. Han er et utmerket eksempel, en farlig aggressiv mann som beveger seg fritt i samfunnet vårt som en tikkende bombe, og en dag kommer til å skade noen, kanskje flere, kanskje mange.

I går fikk denne dama en kamerat til å kjøre seg hjem etter å ha handlet materialer til å pusse opp i leiligheten. Treverk og stein. Hun trengte hjelp til å bære dette inn, og han hjalp henne. Mens de to holdt på å bære inn så kom mannen, og det hele eskalerte fullstendig. Han kom opp i ansiktet på dem og truet, og kameraten hennes, som ikke er norsk, men afrikansk (ikke-muslim) sa ‘fuck you’ og ba denne aggressive tyrkeren flytte seg vekk. Da ble det verre, og dama og kameraten valgte å skulle kjøre derfra. Da hoppet tyrkeren inn i bilen sin, kjørte foran dem, sperret veien og nektet flytte seg. Samtidig hadde han tilkalt voksne sønner og brødre. Og faen veit. Med det så var plutselig denne dama og kameraten hennes omringet av tyrkere, hvor hun måtte stå foran kameraten for å forhindre at denne klanen skulle ta han. De fikk også beskjeden «dere kødder ikke med oss, da vil dere få se hvem familien vår er, hvem vi er, og hva vi kan gjøre».

Politiet kom til og hva gjorde dem? Jo, etter å ha blitt forklart at denne tyrkeren har trakassert og truet henne i over et år, ikke bare henne, men hennes venner og familie. Så bortviser politiet kameraten hennes fra stedet, og lar henne sitte igjen alene!!

Hva gir dere meg??!!

Jeg vet ikke om hun nå skjønner hva jeg mener når jeg snakker om klankultur fra mena-land. Men jeg har sagt til henne at hun må anmelde. Selv om politiet er feige og pissredde klankulturen, og bortviser den som blir angrepet og lar en kvinne være igjen alene etter sådan hendelse, hvor hun heller skulle hatt og virkelig trengte noen sammen med seg. Jeg kan tenke meg hun var skjelven frustrert og redd. At hun ikke føler seg trygg i egen oppgang. Hvor fælt det må være når hun går inn og ut døren i eget hjem? Alene. Men hun MÅ anmelde sier jeg, for dette MÅ dokumenteres. Hun MÅ ta dette videre. Dokumentasjon på hendelsene MÅ leveres til styret i borettslaget.

Jeg tenker, hun kan ikke leve slik, han må UT, han må vekk. Han er livsfarlig og han er ute etter henne. Og nå er det jo også bevist at han har en hel klan i ryggen. Jeg frykter for alle som går inn og ut av hennes dør, og jeg frykter spesielt for henne. Det kommer til å skje noe, hun MÅ anmelde!! Ja jeg vet, saken vil bli henlagt fordi han er tyrkisk muslim og blir krenket om noen ser i hans retning. For politiet legitimerte jo han og hans klans adferd med at muslimen «opplevde å bli sett stygt på». Men det må likevel anmeldes og dokumenteres!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#islam #klankultur #berikelse #fjell #drammen #bunnytrash #bunny

9 kommentarer
    1. Og det der skal kallast politi?
      Det er ikkje rart at folk ikkje har respekt for politiet lenger. Dei har jo vorte akkurat som politikarane frå og med H, til lengst ut på venstresida.
      Berre rask alt ihop.
      Kva som bør gjerast med han tyrkeren?
      Mi meining kan eg iallefall ikkje skriva her.

      1. Nei, enkelte ting er greit å holde for seg selv. Man kan tenke seg til hva du mener. Her har det vært trykket stemning etter denne hendelsen i går. Dette er et meget ustabilt vesen, en tikkende bombe. Jan og jeg hadde nettopp snakket om at dette er en sånn type som kan finne på hva som helst, en man virkelig må passe seg for. Så skjer dette, og det spretter frem masse sinte tyrkere. Det er jo spinnville tilstander. Og dette helt uten grunn. Eller den eneste grunnen man kan finne er at hun er en enslig selvstendig kvinne som ikke trenger noen mann til å styre livet sitt. Og det tenker jeg provoserer en del av islams følgere 🐰

    2. Fy faen.. jeg håper så inderlig at hun dama blir å anmelde. Jeg er også totalt inneforstått med at saken kommer til å bli henlagt, og det er ei jævla skam at politiet viser en sånn feig oppførsel og ikke er der for de som trenger de. Men likevel..ja..helt enig, hun burde absolutt anmelde og få hendelsen(e) dokumentert.

      1. Jeg sa det tre ganger til henne i går. Altså man står jo maktesløs. Enten må hun anmelde og forsøke få han ut. Eller så må hun pakke pikkpakket sitt, selge leiligheten og flytte selv. Dette blir ikke bedre av seg selv, og her snakker vi nærmeste nabo i samme oppgang. Det går bare ikke 🐰

    3. Jeg har hatt slike opp i fjeset før. Stått foran en gjeng på 8-10 stykker, og damene deres, som ville hindre meg i å komme frem. To ganger. Det er to måter å handle på da, og ingen av dem garanterer at du ikke blir banket opp. Du kan underkaste deg det de vil, og det er faktisk da du har STØRST sjanse til ikke å få juling. Men da lærer du dem at nordmenn er svake og feige, og de kan banke deg litt bare på pur F fordi du ikke er noen trussel. Da vil det gjenta seg og gjenta seg. Så siden du risikerer juling uansett, så blir det ikke VERRE hvis du gjør det med litt stil. Du må ikke vise frykt, for det ser de, og da tar de deg. Du må ikke vike en tomme. Stå på ditt, og se anføreren rett inn i øynene. Ikke vær truende og aggressiv når du snakker, men ikke vær unnvikende heller. Som sagt, dette har jeg vært ute for to ganger, og det har endt på akkurat samme måte begge gangene. De har vært bråkete og truende. men slik reaksjon venter de ikke. De er avhengig av at du er redd for dem, og hvis du klarer å la være å vise noen frykt – og dette kan være vanskelig, men stol på meg – så blir de usikre. Spesielt han som du står foran og ser rett inn i øynene. Til slutt ser han vekk, og du har vunnet konfrontasjonen. De lar deg passere. Selv om damene deres ser på. Men hvis DU ser vekk, har du tapt. Greia er at dersom du virker rimelig selvsikker, så fremstår du som en som er i stand til å få gitt ett, kanskje to skikkelige ballespark før du går i bakken. Og ingen vil være den som får det ballesparket. Og hvor vil jeg med dette, spør du kanskje? Jo, at det er ganske mye posturing ute og går fra den kanten. De er gjerne svære i kjeften og opptrer truende, men hvis det ikke virker, så vet de ikke hva de skal gjøre. Hvis nok folk dukker opp der og oppfører seg på akkurat samme måte, så slutter han. Du kan stille med din egen “klan”. Si fra hvis du vil teste ut dette. Jeg stiller.

      1. Nå har jeg både blitt overfalt, truet med kniv og hatt langt flere episoder enn to med faenskapet og har måttet reagere forskjellig hver gang. Men nå er det ikke meg dette gjelder, men ei litta dame på 160 over bakken som har dette uvesenet som nærmeste nabo. Men joda, det vil vel skje at jeg selv møter på noen av disse en mørk kveld jeg går alene. For det er jo mentaliteten, de er flere, som skal ta en. Feigingene.

        1. Ja, det skjønte jeg. Og det var det jeg mente også. Altså, at neste gang du har en viss følelse av at du skal gjøre noe som denne duden kommer til å bli trigget av, så trom sammen din egen “klan” på forhånd.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg