Manglende identitetsfølelse.

Merkelig dag dette. Fra jeg våknet i «morges» har liksom alt vært som «hengende i luften», ting som skal gjøres som ikke blir gjort fordi en er avhengig av at andre må gjøre noe først, før en selv får gjort det som skal gjøres. Alt er så tungrodd, skal en ringe til et kontor eller en bedrift så blir en sittende i kø i alt fra 20 minutter til et par timer. Sender man en e-post så kan det ta evigheter før en får respons. Da kan det jo faktisk ta dager og uker. Man sjekker og sjekker og venter og venter.

En annen ting jeg spekulerer på er mitt eget navn. Jeg har faktisk ingen identitetsfølelse med mitt eget etternavn. Mammaen min har et annet etternavn, og det har jeg heller ingen tilhørighet til. Snuppen min har sitt etternavn, men det er ikke for meg. Jeg har vel i over tre år hatt tanker om å endre etternavnet mitt, men jeg finner ikke ut av det. Jeg liker ikke at navn slutter på -sen. Så hva skulle liksom etternavnet mitt vært?

Jeg liker bokstaven X.

Samme med bloggen. Bunny Trash er et bloggnavn som jeg har hatt siden første innlegg ble postet for 12-ish år siden. Både bloggen og jeg har gått gjennom mange forandringer siden den gang, det som jeg følte passet veldig den gang føles ikke helt riktig i dag. Men hvis ikke Bunny Trash, hva skulle navnet på bloggen være da?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#identitet #identitetsfølelse #bunnytrash

21 kommentarer
    1. Jeg har -sen -navn, men det er jo det jeg har hett hele oppveksten min, og det var det vår familie het, så for meg er jo det identiteten min. Hadde ikke klart å endre etternavn.. Skjønner det med bloggen, og endringer. Men der også er jeg helt FAST i mitt eget 😀 Jeg er liksom Frodith, selv om jeg skulle endre meg. Men jeg har ikke forandret MYE på konseptet, så jeg blir nok Frodith for ever 😀

    2. Kan prøve meg…men føler meg litt som Bambi på glattisen nå, for du er Bunny Trash. Etternavn, du kan gå til generasjonene foran deg og se om det finnes et etternavn som du føler for og legge inn x.
      Regner med at da du valgte nick navnet ditt var det veldig bevisst. Så jeg spekulerer på om du ønsker en annen tolkning av deg sjøl… Kanin er er lekent, søppel er positivt, omskaping, nye bruksområdet, brukt og kan brukes igjen… Er det nå Bambi faller, skal jeg tro??

        1. Skjønner at man kan ha et identitetsproblem i forhold til navn. Jeg har skiftet navn selv et par ganger. Fra ikke-biologisk fars etternavn den ene gangen, og fra etternavnet til en jeg var gift med den andre fangen. Men er i mål må. Vurderte lenge å finne på et kult bloggnavn. Men kom aldri i mål der, nettopp fordi jeg kan “endre meg”. Karatekari kunne vært kult. Men jeg er ikke karatekari nå lenger. Håper du finner ut av det. Når et evt. nytt navn dukker opp, vil du sikkert kjenne det om det er riktig. Lykke til! 🤗😊🥰

    3. Hva med Roger Fox? Syns det klinget bra jeg 😁
      Tusen takk for nydelig julekort gode deg, dessverre ble det ingen gevinst denne gangen men flytur må vi uansett få til💜

      1. Hehe.. Klingen var der, men Fox, jeg er jo Bunny, så da kræsjer det litt også 😂 Anyways, synd jeg sendte feil lodd, men ja, det hadde vært dritkult å bli med opp i lufta, drømmer om det. Klem til deg Vivian 🥰

    4. Jeg skal legge Mostad, som er fra mammas familie (mormors pikenavn) til mitt, slik at det blir Gry Mostad Henriksen! Både for å gjøre navnet unikt, og for å ha et navn fra hver av foreldrene mine 🙂
      Hva bloggen angår, så er jo bloggnavnet faktisk Gry Henriksen, men jeg gadd ikke å endre linken, siden det er gryende.blogg.no folk kjenner meg ved 😉

      1. Gry Mostad kan jeg like, aldri likt sen-navn, kan ikke skrive her hvorfor. Hva eget navn angår så har det intet med meg å gjøre, men min biologiske far som har medvirket til noen av de grusomste kriminelle handlinger i dette landet på denne siden av millienniet, hvilket endte i at han endret navn selv før han ble funnet i en blodpøl, så det å faktisk få et navn som jeg ikke setter i forbindelse med sådan, det hadde passet meg bra.

        1. For meg, ligger det faktisk en verdi i Henriksen -navnet, hvilket gjør at jeg aldri ville kvittet meg med det uansett. Det er nemlig navnet fra min oldefar Anton (som var sønn av min tippoldefar Henrik), som er den av mine forfedre, ved siden av min tippoldemor på min morfars side, jeg er virkelig stolt av mitt slektskap til.. Han slår seg nemlig opp som kjøpmann, hvilket i tiden før 2 verdenskrig innebar skyhøy status her til lands, så her var det både tjenerskap og det hele på plass i boligen der min farfar vokste opp.. Men han hadde imidlertid verken grådigheten eller klassebevisstheten som var normen blant kakser og høystatus borgere, hvilket skulle bli avgjørende for min blotte eksistens..
          For mens min farfar vokste opp i rikdom og status på det som i dag er Fredrikstad-siden av elven mellom Fredrikstad og Sarpsborg, vokste min jevngamle farmor opp i fattigdom etter å mistet sin far i en arbeidsulykke på Greåker-fabrikken i ung alder. Så i det hun som regel var den som ble sendt for å handle det lille de hadde råd til, pleide oldefar å sende med henne rester og annet som ikke var aktuelt for salg i butikken, hvilket gjorde at de etter forholdene klarte seg riktig så bra. – Og følgelig, blir jo mine besteforeldre kjent- og ikke minst tillatt å gifte seg på tvers av klasseskillet.. Dette forklarer jo hvorfor det var uaktuelt for farmor å gå inn i noe nytt forhold etter å ha blitt enke i ung alder, for å si det sånn!
          For meg, er den evnen til å drite så langflatt i samfunnets politisk korrekte kutyme på den tiden en arv som verdsettes umåtelig høyt..

    5. Jeg har egentlig -sen navn, og har ofte fundert selv om navnebytte. På den annen side var det hva jeg fikk i «arv», så selv om jeg ikke liker, så er det jo blitt en del av meg.

      Men X? = ukjent? Er det helt deg da ?

    6. Det er noe som heter X faktor. Du har absolutt integritet i deg selv, så om du ønsker å endre litt på bloggnicket, så hva med;

      Bunny X

      😉

    7. Vanskelig dette med navn og spesielt hvis man skal ha inn en x, men hva med å få inn ordet xtra, det representerer jo deg. I etternavnet kan det jo være Xtradisjon og i bloggnavn XtraBtrash. Hehe! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg