Mangfold, raushet og pakke i posten!

Nå overveldes man av innlegg og poster fra medmenneskelighetens gode samaritanere som skriver så velmenende om LHBTQIA+, Pride og denslags. Snakker om mangfold og retten til å elske. Spør man de samme menneskene om Stonewall, og om hva plussen står for, så har de ingen anelse. Man blir snakket etter munnen. «Frihet til å elske» sier de samme menneskene som er de ivrigste menneskene til å stemme frem partier som bygger opp ukultur her til lands hvor nettopp friheten til å elske, ytringsfriheten og hva mange tar for gitt, blir satt i stor fare. Jeg blir helt matt av disse godhetstyrrannene som preiker som dem har vett til, og med det øker faren for våre liv hver dag, ikke bare homofile liv, men kvinner og barn likesåledes. #50erikkenok

På ettårsdagen for skytingen i Oslo er det vel politisk korrekt å preike litt om hvor akseptfull og medmenneskelig en selv er? Sant?!! Riktig! Og i morgen er en ny dag..

Jeg får en vond smak i munnen..

I går postet jeg DETTE innlegget, om mangfold og kjærlighet, likeverd, respekt og aksept. Vi har aktører på blogg og i sosiale media som daglig bruker mye av sin tid til å vri og vende, kritisere, ilegge en emosjoner, meninger og hensikter. Men når en poster innlegg som jeg gjorde i går, da er det «ikke verdt å reflektere over», etterfulgt av en stor gjeeesp. Er det kjærlighet og aksept, eller ønsker man ikke oppmerksomhet rundt det bedritne narrativet en selv fremstiller og fremlegger?! Tenke seg til at noen en ønsker å fremstille som rasist henger sammen med mennesker fra hele verden på daglig basis. Tenke seg til at den man ønsker å henge ut som rasist sine beste venner er vokst opp under islamsk ukultur og har en annen etnisitet.. tenke seg til.

Mange flotte folk her på blogg, men jaggu noen skikkelige falske folk også!! Som ellers i samfunnet..

Anyways, når en snakker om mangfold, kjærlighet, aksept, likeverd, retten til å elske og denslags.. jeg nevnte i går at jeg hadde fått en pakke i posten. Den var fra Vibbedille. Hun hadde kjøpt den på Fløien til meg, som minne fra turen vår opp til nettopp Fløien i Bergen. Det er et krus, hun vet jeg har en samling av krus. Tusen takk Vibbedille, I løøøv U sister!!!

På kruset står det skrevet: Raus.

Vibbedille er raus. Veldig raus på mange måter. Mang en gang har hun ytret på blogg om å prøve andres sko. Som hun skrev en gang, om meg, «han har flere innlegg eg ikkje er helt enig i, men om eg snur på flisa og tar på meg skoa hans så skjønner eg veldig godt både hva han mener og hva han skriver, det burde du prøve en gang før du stempler en person. Faktisk så har eg noen ganger endt opp med å være enig likevel».

Raushet er også å forsøke se mennesker for hvem dem er, ikke bare lage forestillinger som ikke stemmer. Man snakker mye om retten til å elske i disse dager, jeg elsker de rause!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Eg elsker jo også kopper, der av et hav med en av hver 🙂 Gikk inn i den butikken på toppen for å kjøpe meg en kopp, så den seriene med utallige ord på, eg valgte meg “Livsnyter” hehe Da eg så koppen “Raus” var det bare: “Den må Bunny ha” og sånn ble det <3 Du er virkelig en raus fyr selv Bunny, på så mange plan som du gjerne ikkje er klar over en gang <3 Det er KUN min gullfiskhukommelsen som gjorde at du ikkje fikk den posen der og da *ler*

      Go`klem Vibbe 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg