Mandag morgen fun facts!

Nåvel, fakta og fakta.. jeg kom over en artikkel om mandager. Før jeg, Kongen på balkongen, selveste sjefskaninen inntar balkongen med en kopp deilig tassimo Baileys-kaffe og en sigarett, så tenkte jeg å dele disse såkalte fakta med dere:

01). Mandager er den dagen i uka hvor det regner minst. Tror dere dette muligens kommer av at folk med bil har latt den stå over helgen, som betyr mindre forurensing? Uansett, her regner det nå!

02). Folk er mer aktive på mandager sammenlignet med alle andre dagene i uka. Mandager er visstnok den dagen i uka hvor flest besøker treningssentre. Tror ikke jeg skal dit i dag nei..

03). Folk handler mer på nett på mandager. Hmm.. dette har jeg aldri tenkt over. Kommer ikke på noe å bestille. Vi får se neste mandag, kanskje blir det speedo på meg.

04). Gjennomsnittspersonen smiler ikke før klokken 11 på mandager. Ok.. jeg smilte før klokken 11, men nå er jo jeg ganske så original da, hehe.. har du smilt?

05). 50 prosent kommer for sent til jobb. Vel, dette tror jeg ikke noe på, selv om første dag etter helg kan være tung for mange, men 50 prosent er drøyt.. når folk er så heldige å kunne jobbe, ha helse til det, og faktisk har en jobb, da burde de virkelig vite å verdsette det!

06). Det er mindre kø på veiene. Dette skyldes at flere er syke på mandager sammenlignet med andre dager i uka. Hmm.. javel, men det kan faktisk stemme, jeg vet at akuttmottaket her i byen ihvertfall har størst pågang på mandager.

07). Folk har oftere nyvasket hår på mandager. Hvilket minner meg om at jeg skal ta hårkur i dag. Nylig bleket jeg håret for å bli kvitt psoriasis i hodebunnen. Jeg bleket to ganger, likevel ble det egentlig mest gult. Deretter farget jeg det «steel silver» som ble delvis en fiasko. Nå er håret veldig tørt og trenger en hårkur før jeg farger det igjen. Heldigvis har dette funket masse på psoriasisen, så hurra for dét i det minste.

08). Mandagen er ifølge kristen, muslimsk og hebraisk kalender den andre dagen i uka.

09). Mandagen er den beste dagen for shopping. Kjøpesenterne er ikke like kaotiske som i helgene, og du slipper kø til venterom og uryddige butikker. Ok, dette har jeg heller ikke tenkt over, og dagen i dag skal jeg ikke bruke på å sjekke ut dette. Høres logisk ut..

10). Folk spiser sunnere på mandager enn andre dager i uka. Jeg har ikke spist noe i dag enda, men det blir vel litt eggerøre, røyka laks, bluecheese, beluga kaviar og ei eller to skiver grovt brød. Sunt nok for min del, men om det hadde vært onsdag eller lørdag så hadde det likevel vært ganske likt.

Liker dere mandager? Er mandager en tung dag for dere, eller det «ny dag, ny uke» og dere bobler over med energi og positivitet? Hehe.. uansett, ønsker dere en riktig fin dag alle sammen, og stå opp for dere selv, si hva dere mener, vær ærlige og ikke la trollet bite 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#mandag #bunny #bunnytrash

 

10 kommentarer
    1. Det høres riktig ut med færre folk på kjøpesenter pga flere er “syke”. Veldig riktig at mange er syke mandager. Ikke jeg men mange andre 🤪

    2. He he, om det stemmer eller ikkje, veit eg ikkje, men det fekk meg iallefall til å trekkja på smilebåndet.
      Ellers bruker mandager å vera “så der”, då eg ofta er aktiv i helgene, og treng å henta meg inn på mandagen. Nå har jo eg diverse diagnosar, som gjer at ingen dagar er like, heller ikkje mandager.

      1. Siden jeg som oftest insisterer på å ta den helt ut på lørdager, så er ofte søndager og mandager nokså like, jeg trenger å slappe av og hente meg inn, én ting er alkoholen på lørdager, en annen ting er energi og aktivitetsnivået som påvirker div sykdom, så.. kan bevege meg litt nå, har tatt halve oppvasken etter lørdag 😜👍🏾

    3. Vet ikke om det stemmer. Men jeg har pusset vinduer, skifta gardiner og vasket badet. Det regner ikke men er overskyet. Spiste en hjemmebakt kanelbolle og en is. Orker ikke telle kalorier, viktig og kose seg også.

    4. Noen av de her passer iallfall på meg…. jeg spiser sunnere på mandager, jeg vasker håret på mandager, jeg trener på mandager (men på mølla hjemme), men – jeg smiler GARANTERT før klokka 11….. (så er jo ikke jeg som alle andre jeg heller, da…) 🙂

      1. Hmm.. vanligvis tenker jeg kun hva jeg har lyst på. Det er utenom de ukene jeg faster, men fastingen er på tirsdager og torsdager, jeg er ofte fysen etter helga 😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg