Magisk, vakker magi!


Nå begynner det å bli kveld, og jeg tenker å avslutte dagens blogging med et innlegg jeg lenge har hatt lyst å dele med dere. Lenge og lenge, alt er relativt, en stund ihvertfall.

Som mange av dere vet, dere som følger bloggen min ihvertfall, så er jeg veldig glad i musikk, alltid vært, kommer alltid til å være. Så dette innlegget vier jeg til tre artister som jeg har oppdaget i år og har tatt meg med storm. De har sikkert holdt på i flere år, men inntil 2021 var de helt nye for meg.

• Først ut er artisten LP. Ja hun kaller seg faktisk bare for LP. Ei venninne i Harstad gikk med håndveske, tobakkspung og mobilbeskyttelse med initialene LP og jeg stilte meg undrende til det. Det var da hun fortalte meg om artisten LP som jeg overhodet ikke kjente til. Tusen takk Linda Lyngvær for dette, for dette er det mest fantastiske på lenge. Både snuppen min og jeg har helt dilla og klarer ikke slutte høre på. Platene til LP går på repeat her. Og jeg gleder meg til 8. oktober!

Jeg legger ved låtene «Goodbye» som er hennes nyeste fantastiske single som jeg tror er med på det kommende nye albumet 8. oktober. Så den første favoritten min «When We’re High», og megahiten hennes «Lost on you». Hun har så mange bra låter, alt er bra, så jeg kan nevne «Girls Go Wild», «Day by Day», «You Want it All» og remix-versjonene av «When We’re High». Dere finne alt dette på Spotify!

• Den andre artisten jeg vil nevne er Tommy Tokyo. Han hadde jeg faktisk heller aldri hørt om før min medblogger, fargerike Frodith anbefalte meg å lytte til denne musikken. Utrolig bra, og jeg lyttet mye til Tommy Tokyo før LP dukket opp. Han er nummer to av mine nyoppdagelser 2021. Han er faktisk norsk og har vunnet flere Spellemanspriser.

Jeg legger ved låtene «The Extra Mile» som er fra hans nyeste album. Den er en litt gladsang i forhold til alt det dype fra Tommy. «Hilsen alle dem du svek» er en av hans klassikere på norsk fra 2015. Og tredje er «Mighty Mother». Jeg vil også nevne «Far Between Highlights (And Further the Distance Grew)» og «There was a Boy». Dere finner alle disse også på Spotify!

• Den tredje nyoppdagelsen min er Dagny. Hahaha.. jeg har jo hørt dette artistnavnet hist og her, men jeg festet meg aldri med noen sanger av henne. Men når alt kom til alt hadde jeg jo selvsagt hørt et par låter. Men min oppdagelse var en låt som fenget meg så mye at jeg måtte bruke appen Shazam for å finne ut hvem det var. Og det jeg da fant var at det var ‘Matilda og Dagny’ med låten «Anyone Else» som jeg selvsagt legger ved her.

Utenom fantastiske «Anyone Else» legger jeg ved superhiten «Somebody» og Dagnys versjon av Fleetwood Macs «Landslide».

Håper dere liker dette like mye som meg, for jeg er bare så beveget. Nå skal jeg spille litt LP på balkongen her. Hekta på henne! Riktig fin kveld alle sammen og god natt når den tid kommer 😘


Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#magi #musikk #magisk #lp #lostonyou #theextramile #tommytokyo #matilda #fleetwoodmac #anoyoneelse #dagny #bunnytrash

5 kommentarer
    1. Ikke hørt om LP før. Nå er det midt på natta, så skal ikke sette på nå. Men flott tips til når verden våkner. Glad du fikk sansen for Tommy Tokyo. Jeg skjønte at det kunne være litt DEG , selv om jeg ikke kjenner deg sååå godt 😊

      1. Hun heter Laura Pergolizzi og er født 81 i usa (NY),utgitt 3 EP og 5 album. Hun spiller forøvrig en rekke instrumenter. Håper dette var til nytte .

      1. Ja, den stemmen er beyond insane! Jeg klarer ikke slutte høre på. Har gått i ett 24/7 i noen uker nå. I går gå hun ut to nye låter, og nytt album 8. Oktober. Så dette er musikalsk en herlig periode.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg