LOOM

I dag kom et av mine store favorittband ut med nytt album. Hellige kaninmåne hvor jeg har ventet på dette. Midnatt kom det på Spotify, så nå har det vært ute nesten et døgn. Bandet jeg skriver om er Imagine Dragons og albumet heter LOOM. Standardutgaven av albumet inneholder ni låter. På Spotify inneholder albumet ti låter, men låt nummer ti er samme låt som låt nummer tre, med noen mindre endringer og J Balvin er tatt med som gjesteartist. I Japan er det elleve låter, som bonuslåt er balladen «Children of the sky» som egentlig er fra soundtracket til et videospill som heter Starfield.

Låt nummer tre og ti heter «Eyes Closed» og var første singel ut fra albumet. Den ble gitt ut i april, og singel nummer to «Nice to meet you» som også er låt nummer to, ble gitt ut i mai. Førstnevnte er en jævlig kul låt som bare vokser og vokser, andrenevnte er nesten der, men ikke helt.

Låta «Wake Up» som åpner til albumet er dritkul, spenstig og kul rett og slett. «Take me to the beach» er låt nummer fire og den svinger godt den også. Femte låt er «In your corner», den er bare fin, litt roligere enn de to første, men den er fin. Låt nummer seks «Gods Don’t Pray» er ganske repeterende, men kul nok. Så kommer balladen «Don’t forget me» som låt nummer syv, den er catchy, det er typisk Imagine Dragons-stil over den. Nummer åtte er «Kid», catchy den også, men har litt mer tempo. Så er det nest siste låt «Fire In These Hills» som er den låten som jeg synes skiller seg mest ut, mid-tempo låt med saksofon og greier, helt konge!!

Sånn nå i begynnelsen likte jeg umiddelbart «Fire In These Hills», «Wake Up» og «Eyes Closed» best. I den rekkefølgen. Men hele albumet er dritkult, hittil det beste albumet jeg har fått levert i år. Dette kan jeg høre om og om igjen, og jeg vil garantert gjøre det når jeg er ute og går. Dette på høreklokkene kommer ikke til å være annet enn heftig kult!

Er det noe jeg ikke liker så er det at albumet varer bare litt over en halvtime. Jeg har merket meg at siste tiden har nye album blitt veldig korte. Jeg tror det har med at man streamer musikk, og ikke kjøper musikk i fysisk format. Man bare «svinger innom» her og der og album blir knapt hørt før man hopper til neste. Så da lager man vel heller kortere album, og gir ut musikk oftere? Holder seg relevant? Ikke vet jeg.. men dette var knall fra begynnelse til slutt uansett.

Og vokalist Dan Reynolds er one sexy m*****fucker!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#imaginedragons #LOOM #musikk #bunnytrash #bunny

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg