Levende lys og levende sannhet!

Jeg er en av dem som ikke skjønner hvorfor en nyttårsfeiring ikke er bra nok med en god middag, noe godt i glasset, hyggelig samvær med sine nære og kjære, levende lys og musikk. For meg er jo det helt fantastisk, kan ikke bli bedre, så i kveld blir det alt der overnevnte sammen med snuppen min og jentene våre.

Det er vel ikke noe poeng å komme med en lang utgreiing om farene ved fyrverkeri, hvor dumt det er, all skaden det gjør. Det er vel ikke noe poeng å oppfordre til å sette på et lydopptak i egen stue med smell og bang, gjerne et videoopptak med masse lys og flash, så bare skru opp lyden og sitte der til ørene faller av.

Nei, det er ikke noe poeng. Dumme mennesker gjør dette uansett, og ondskapsfulle mennesker som ikke bryr seg om andre levende. Ville dyr har ikke en sjanse til å beskytte seg, de løper febrilsk i frykt og skjønner ingenting, de er aldri forberedt og har ikke noe tidsbegrep til å vite hvilken dato det er. Industridyr, husdyr og kjæledyr, i fjøs, stall og hjem. Noen dør rett og slett i sjokk, noen av skdene, andre blir traumatisert i sådan grad at de for alltid vil være livredde for å gå ut. Mennesker er redde, har angst og PTSD.

Det er vel ikke noe poeng i å nevne at media og veldig mange ellers påstår at sykehusene er overbelastet som følge at vi er i en pandemi med rekordsmitte. Det er ikke beredskap nok til å ta seg av alvorlig syke og skadede heter det seg.

Strømprisene trenger jeg ikke si noe om, det er bare noe folk klager på for å klage, det ser man jo når de samme folkene kjøper og fyrer opp fyrverkeri tilsvarende flere måneders strømregninger.

Nei, jeg skal ikke si så mye mer. I kveld og i natt skal folk og dyr skremmes pines og plages, hjem skal brenne ned og folk skal bli drepte. Det betyr ingenting så lenge de ikke dør av covid og er smittet av noen uvaksinerte, sånn utenom det så får det bare fare, da er det ikke så nøye. På forhånd vil jeg herved komme med min dypeste sympati, medfølelse og kondolanse til dere som mister deres hjem, eller nære og kjære som følge av dette.

Samtlige som sender opp fyrverkeri er medskyldige. Det er et faktum.

Ha en riktig fin aften, her i mitt hjem, vårt hjem, skal snuppen min og jeg spise pinnekjøtt med tilbehør, etterfulgt av vingløgg, gode drinker, musikk, snacks, spekemat og dip. Noe godt blir det på jentene våre også, de skal få våtfor med storfe, laks og bær. Så skal vi ta vare på hverandre så godt vi kan mens drapspersoner løper fritt utenfor.

Velkommen til 2022.

Riktig Godt Nytt År ønskes dere alle ❤️

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#sannhet #virkelighet #fyrverkeri #nyttår #bunnytrash

17 kommentarer
    1. Enig med deg – her blir det god mat og godt drikke – i alensomhet – uten raketter! Ønsker deg og dine en koselig kveld – og et supert nytt år! Takk for at jeg har blitt “kjent” med deg! Klem 🙂

    2. Her feirer vi i stillhet, uten raketter, folk og uten en pils en gang på meg😂Men sjoko derimot.. Der har jeg litt 😁Godt nytt år 😘

    3. Raketter kommer innpå, selv om jeg ikke kjøper noen. Har vært mye tidlig oppskyting i kveld. På den annen side har det vært velsignet stille i romjula. Jeg feirer hjemme alene, må passe på Pusen min 😊. Det er helt fint, med god mat og tid til ettertanke.

      Med gode ønsker for året som kommer til deg og din fine, lille familie 🥰

    4. Eg er nok av dei som brukar å gå ut og sjå på deisse rakjettene, men det er mest for å treffe naboane og slå av ein drøs. Kjøper ikkje sjølv, og ville klart meg svært godt utan. Eit bål i snøven, med kaffilars hengjande over, hadde vore mykje koselegare. Då hadde me sluppet det forbanna bråket.
      Takk for det gamla, og godt nytt år 😊.

      1. Ikke vært utendørs på nyttårsaften på 12-15 år. Hater det! ‘Hat’ er et sterkt ord, og jeg hater rakettfeiring. Leste nettopp nå om en tulling i Nederland som skulle fyre av hjemmelaget fyrverkeri hvor han da skadet en 12-åring og drepte en annen 12-åring. Hva gir du meg? Godt at det verste er overstått, Godt nyttår til deg og din fru 🥰

    5. Helt enig med deg! Vi tilbrakte kvelden på soverommet der vi hadde 2 livredde pusekatter under dynen som skalv av skrekk 🙁 Den minste knurret av redsel 🙁 Noen egoister i nabolaget startet oppskytingen klokken 18 og holdt det gående hele kvelden 🙁 Hjertet mitt blør for alle disse dyrene som blir påført unødvendig stress pga egoistiske og ikke minst tankeløse mennesker som bare må!! Det gikk mange strømregninger til himmels i går ,forstå det den som kan!

      Ønsker dere et riktig godt nyttår 🙂

      1. Er veldig oppgitt over hele greia, men her er tiden etter nyttårsaften verst, for plutselig smelles det av et batteri hist og her fram til februar mars. Og det er når man er uforberedt det er verst. Derfor veldig kjappe lufteturer med jentene framover nå. Men vi satser på et bedre år i år. Godt Nytt år til deg og pusene oxo 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg