Le Thai Restaurant, Svelvik.


Hei og god morgen alle sammen der ute, og happy lørdag! Står til?

Nevnte i bloggen her i går at snuppen min og jeg var på restaurant og spiste middag i går etter turen vår på Verket.

Les og se bildene her: Velkommen til Orografen og Sandtaket, Verket.

Tenkte jeg skulle skrive litt mer om akkurat det, fordi de fortjener det.


Dette er altså Le Thai Restaurant & Takeaway i Svelvik. En liten restaurant må sies, men nå er ikke Svelvik spesielt stort heller. Svelvik er en liten sørlandsperle liksom. Og Le Thai må sies å være en perle i perlen hvis dere skjønner.

Sist vi spiste i Svelvik kjøpte vi Sushi på Kimchi Sushi. Det var en salt nedtur. Ser flere har skrytt av maten der i ettertid, noe jeg ikke kan skjønne. Men vet også at de nødvendigvis ikke publiserer de negative omtalene på siden sin, så..

Les om Kimchi Sushi her: Kimchi Sushi, Svelvik.

Men der Kimchi sviktet gjorde Le Thai det motsatte. Vi satte oss og servitøren kom med menyer. Enkle menyer, ikke så mange retter. Noe som for meg betyr at de har gode retter som de lager ofte og kan, fremfor masse retter som de lager sjeldent og bare får halvveis gode resultater.

Vi bestilte oss hver vår Thai pepperbiff. I menyen står det at det blant annet er chilli i den, men at retten er mild. Jeg spurte da om de kunne lage min med styrke medium pluss. Ja selvfølgelig var svaret fra en både blid, vennlig og serviceminded servitør.

Det tok ikke lang tid før vi fikk middagene våre. Det så lekkert ut. Farger og flott. Smaken enda bedre, helt friske flotte grønnsaker med perfekt motstand. Kjøttet var nydelig, og snuppen min fikk sin mild som han liker, og jeg fikk perfekt medium pluss.


Alt tyder på at de kan smakene sine og vet å balansere krydderet perfekt. Der var ingenting igjen etter oss. Dette var servert med en passe stor skål med etterlengtet ‘Sticky rice’, beste risen, også den helt perfekt tilberedt.

Hun spurte ikke om vi ville ha isbiter til drikken vår, og ikke fikk vi isbiter automatisk. Det er minus, særlig på en finværsdag med masse sol.


Prisen er grei og overkommelig. Lokalet er koselig, men jeg ville gjort noe med gulvet. Gulvet er slitt og stygt. Bra service, virket litt sjenert. Hørt mye bra om Le Thai, og de har fått et godt rykte. Der var flere og hentet mat på den korte stunden vi var der.

Terningen min vipper fra sterk firer til svak femmer. De som elsker thaimat kommer til å elske maten på Le Thai, den er autentisk, og jeg skal tilbake dit. Jeg vet allerede hvilken av de andre rettene jeg skal ha da 😜

Det er viktig å kose seg, ha en fin dag!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#lethai #thai #lethairestaurant #thaimat #kimchi #kimchisushi #sushi #chilli #stickyrice #service #restaurant #takeaway #mat #svelvik

 

Storgaten 64, 3060 Svelvik

Tlf: 33 40 09 99

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg