(Laste)bilfritt samfunn, dagens latterkule!

Jeg kom over et innlegg skrevet i dag av en Mattias Johannessen i Vennesla, såvidt jeg forstår er han MDG’er. Han er ihvertfall tydelig engasjert, skriver leserinnlegg hist og her, kommer med masse politiske utsagn på Twitter og Facebook, herjer på YouTube og drifter visst en blogg også på BlogSpot. I dag postet han dette innlegget, og jeg ble faktisk helt forvirra og tenkte et øyeblikk at det må være 1.april i dag, men så kikka jeg ut vinduet og så det norske flagget vaie i vinden. Det er faktisk 1. mai, og innlegget er ment seriøst, det er så dramatisk at jeg tok meg selv i å le. Det er godt å le!

Les:

«Jeg fikk med meg at folk gjør narr av forslaget om lastesykler i Oslo. Jeg minner alle her om at LIV er viktigere enn LASTEBILER. Bilismen har fått terrorisert byene våre i nesten hundre år nå, og i løpet av alle de årene har flere hundre mennesker blitt drept på bilismens alter i Norge. Barn har mistet sin viktigste lekeplass, gata, og sin frihet, mens du idag ikke en gang kan ferdes trygt i byene som følge av at du HELE tiden må passe deg for å ikke bli meid ned av bilistene, og tunge kjøretøy får fullstendig fritak fra alt annet som heter fornuft eller sikkerhet.

Samfunnet har strenge tiltak på alt annet som kan brukes til å drepe folk. Kniver, økser; alt det er under strengt regulering, og drap begått med slikt møtes med den sterkeste fordømmelse i samfunnet. Men drap av gående eller syklende som følge av bruken av tunge kjøretøy i byene? Nei det er visst helt greit det!

Til dere som gjør narr av forsøk på å få vekk disse livsfarlige drapsmaskinene i byene våre; ta dere en gedigen pære. Jeg synes ingenting om denne ukulturen Norge har fått lagt seg for at det skal være livsfarlig å ferdes til fots eller på sykkel. Norske byer har blitt holdt som gisler og ødelagt som følge av dette i snart hundre år nå, og det er på høy tid det gjøres betydelig endringer på denne fronten. LIV, HELSE, og FRIHET til å kunne bevege seg UTEN å frykte for livet er viktigere».

Hva tenker dere lesere om dette? 😁

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#mdg #april #mai #lastebiler #søndag #godhelg #bunny #bunnytrash

29 kommentarer
    1. …. 😳🤯😖
      Etter å ha fått igjenn munn og mæle, tenker jeg følgende:
      A) Dette er så til de grader sprengt at det er fysisk smertefullt å lese, og
      B) Vi må se til helvete å sørge for å holde denne fyren langt unna Greta Tunberg om vi skal unngå å sende oss selv rakt tilbake til tidlig jernalder! Djeeze!!

        1. Det er jo helt hysterisk, så en flirer jo lenge etter å ha lest det 🤣
          Samtidig har C19 -perioden lært meg at absolutt INGENTING er for dumt eller for ekstremt til at det ikke brått kan bli en realitet.. Så mens en før kunne skratte uten tanke på at det kunne bli aktuelt, ler en nå av det scenariet en ser for seg å måtte deale med dersom det skulle bli en realitet *hehe* 😝

    2. 🤣🤣🤣 Å då lo eg 🤣 🤣 🤣.
      Ja, eg lo høgt med meg sjølv. Samstundes fekk eg vondt av stakkaren 😢.
      Tenk det du, lastebiler som mordvåpen. Dei einaste eg veit om som med fortsett har brukt lastebiler som mordvåpen, er islamister, og då kallast det for terrorisme.
      Ja ja, me får gå tilbake til hest og kjerre 🤣.
      Nei det var sant, dei fis jo så mykje, at då får me klimakrise og global oppvarming.
      Hmm, kva skal me då gjera 🤔? Lastesykklar kan me jo heller ikkje bruka, for då pustar sykklistane ut for mykje CO2, og då har me klimakrisa over oss før me anar det 🤣.

    3. Jeg ser bare SÅ frem til at en av hipsterne i mdg skal hente en 3-2-1 sittegruppe på A-møbler på Alnabru i midten av februar i tung sludd med “lastesykkelen” sin, komme seg igjennom Oslos dårlig brøytede gater, siden batteriplogene ikke har fått nok lading p.g.a. manglende sol og lite vind, for deretter å slepe sofaene opp trappene, siden den solcellepanel drevne heisen ikke fungerer, ettersom panelene på taket har snødd ned.

    4. Mange rare tanker folk sitter med, lastesykler ja. Artig å frakte en bestilt sofa på den da for ikke å snakke om å hente søpla fra bygårder, pose for pose hehe. Uff og uff…

      Ha en fin dag og uke kjære Bunny’n min❤

    5. Ja, dette var litt komisk! Bil som drapsvåpen ja…
      Det mest latterlige her er jo at ALLE ønsker å få varene sine! Alle ønsker mat, drikke, klær, utstyr… Hvordan skal vi få levert varer uten lastebiler? Tror han at det er “lett” å sykle rundt med f.eks masse frukt og grønnsaker? Hvor mange sykler og ansatte må vi ha DA?
      Kanskje det beste hadde vært å innføre strengere tiltak på opplæring til hvordan en (laste)bil kjøres?

      1. Det er helt utrolig, det er jo ikke sjokkerende fra MDG dette, men det er hele fremtoningen jeg synes er rasende festlig. Søkte opp denne figuren og fikk meg flere latterkuler. Noen av disse lever virkelig i en parallell verden 😂

        1. Jeg er enig med mye av det MDG står for jeg (det kommer sikkert ikke som den største bomben?). Men så absolutt ikke alt! Mye er bare dumt og helt bak mål.

    6. At han ikke er riktig vel bevart, som mange andre fra samme parti 🙈 Hvordan har de da tenkt å frakte varene rundt om kring. Jeg er helt for at vi må bli mer miljøbevisste, men vi bruke hode også… For mye av det som kommer fra den kanten er og kan ikke gjennomføres. Kjenner jeg blir helt matt… Hva mener han er, skal vi gå tilbake å leve som i steinalderen igjen ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg