Kvinnedagen —> homofile

Gratulerer med dagen til alle verdens kvinner der ute!

Det sies at man ikke skal måtte behøve å ha en egen dag for å kjempe for rettighetene sine. Men det er jo desverre enda en nødvendighet. Fordi man er nødt til å kjempe for sine rettigheter. Retten til lik lønn for likt arbeid, retten til å kunne dra på arbeidsplassen uten å måtte «akseptere» seksuelle tilnærmelser og krenkelser, retten til å dratt på byen å for å feste og ha det moro uten å være redd for å bli utsatt for overgrep. Retten til å bestemme over egen kropp og livsstil. Ha like muligheter for å få lederstillinger når man søker. Ikke bli diskriminert eller trakassert.

Hadde disse tingene vært en selvfølge for alle, vel, da hadde det ikke trengtes en egen dag for å bevisstgjøre mer rundt dette.

Ingen kvinner kan ta sine rettigheter for gitt. Diskriminering lever i beste velgående, og Europa er i dag utsatt for stadig mer islamisering. Norge er intet unntak, Salangen derifra. En må sette pris på de rettighetene en faktisk har, og kjempe for dem slik at de vedvarer og at flere respekterer dem.

Kampen var ikke over når våre mødre kjempet for kvinners rettigheter. Kampen pågår ennå. Hver dag, på arbeidsplasser, på bussen, om natta på vei hjem alene, overalt i ens eget lokalsamfunn. Kampen er viktig for kvinner, viktig for samfunnet, viktig for landet Norge, og viktig for alle kvinner i hele verden.

I dag er dagen for markeringen av disse rettighetene, men man må kjempe for dem hver dag, hvis ikke har det ingen nytte.

Dette forstår de aller fleste intelligente og oppegående mennesker. Dette er menneskerettigheter. Derfor er det for meg veldig rart å se hvor mange som ikke forstår at det er nettopp de samme rettighetene homofile og lesbiske kjemper for. Derfor man må synliggjøre seg hver dag. Det er en kamp som hele tiden må kjempes. Som sagt, diskriminering eksisterer i veldig høy grad enda vi nå er kommet til 2019. Trakassering, undertrykkelse, voldtekter, overgrep og hat oppleves hver dag. Derfor går man i parade, derfor man samles, for å bekjempe urett.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#kvinnedagen #womensDay #menneskerettigheter #legning #heterofile #lesbiske #homofile #kvinner #menn #islam #islamisering #samfunnsproblematikk #politikk #verden #europa #norge

4 kommentarer
    1. Akkurat det der med islam og våre politikeres ( og rødstrømpers, faktisk) knefall for deler av den kulturen i årevis, irriterer meg. Venstresiden har styrt mest og holdt mest klappa. For den sosiale kontrollen blomstrer i de miljøene, og det burde vært slått hardt ned på fra børjan. Det er helt sykt at det i Norge i 2019 finnes muslimske, myndige jenter som ikke får gå utendørs på fritiden uten følge av en far, en bror eller andre. De er MYNDIGE, for svingende!
      Kristendommen har også vært sykt kontrollerende opp gjennom hundreårene, men det er fortid. Da bør ikke samfunnet tillate en revers av utviklingen i visse grupper.

      Nå har jeg en gang innimellom hatt tanken at muslimene kanskje burde snu helt om og utøve den strenge, sosiale kontrollen på sine sønner, ikke la dem gå ut uten følge av en far, onkel..etc. Så kan jentene deres heller gå fritt ut, og så går sannsynligvis den kriminelle statistikken kraftig ned. 😎

    2. Jeg er redd at kvinnesaken er i ferd med å havne i den andre grøfta jeg da. Kvinnesaken handlet om rettigheter ikke krav. Det handlet om frihet ikke tvang. I dag ser vi at kvinner pressens ut i utdannelse og jobb. Selvsagt ordet mange kvinner som ønsker å jobbe, og ære være de for det. Jeg er husmor, og opplever at mange sier: “Jeg skulle ønske at vi hadde råd til at jeg kunne være hjemme.”
      Har kvinnekampen ført kvinner fra å være bundet til å være husmødre, til å være bundet til å være karrierekvinner?
      Jeg skjønner at dette er litt på siden av det du ønsker å få frem med innlegget ditt, men hver gang jeg hører snakk om kvinnedagen, kvinnekamp og lignende kjenner jeg at jeg blir litt provosert.
      Jeg er blitt beskyldt for å ødeligge for likestillingen fordi jeg velger å være hjemmeværende. Jeg er med å bygger opp under et gammeldags kvinnesyn på grunn av mitt verdivalg. Det provoserer meg!
      Beklager utblåsningen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg