Kvinnedagen for mannehatere!

Som noen av dere sikkert har fått med dere så skrev jeg nylig en liste over «13 ting jeg vil gjøre i mars», og punkt 7 skal gjennomføres til helga, det gleder jeg meg til. Et annet punkt, nemlig punkt 12, tenkte jeg at i dag på Kvinnedagen var den rette anledning.

Alle vet det. I dag onsdag 8. mars er det Kvinnedagen og klokken 18:00 starter det appeller på Youngstorget i Oslo.

Kvinners rettigheter blir misbrukt, truet og krenket rundt om i verden. Jeg har kikket over om tingenes tilstand i Oslo og hvilke paroler som er satt opp, for å finne den rette å stille meg bak.

Jeg tenkte på parolen som setter fokus på de urovekkende forholdene i Taliban-styrte Afghanistan, der kvinner og jenter er undertrykt og nektes blant annet å ta utdanning. Samtidig undres jeg over hva som er poenget? Norge gjennom vår egen folkevalgte regjering, skyter jo inn enorme summer til dette vanviddet, sponser tilogmed opphold på luksushotell og reiser med privatfly til millioner av kroner til de som undertrykker og mishandler kvinnene der nede.

En annen parole å stille seg bak er kvinnene i Iran hvor kvinner blir drepte for å ikke bære sin hijab riktig, eller for sitt ønske, sin menneskerett til å kaste hijaben og være fri. I dag kan vi også lese om at det har blitt rapportert om mer enn 1000 tilfeller av mulig forgiftning ved over 50 jenteskoler i Iran. Irans øverste leder sier de ansvarlige bak gassangrepene på landets jenteskoler skal straffes hardt. Men opposisjonelle mener han selv står bak, og jeg personlig tviler ikke på dét.

I USA og deler av Europa er retten til selvbestemt abort igjen under angrep, noe som har ført til ny kamp og mobilisering. Abortkampen står også høyt på parolelista i Oslo i år. Jeg kunne stilt meg bak den, jeg mener at en skal kunne bestemme over egen kropp. Voldtatte kvinner bør kunne slippe bli tvunget til å bære frem barn etter voldtekt. Samtidig har jeg jo lært under pandemien at folk flest, inkludert kvinner, at bestemmelsesretten over egen kropp ikke står høyt likevel, folk har blitt presset i massive tall til å la seg overgripe og traumatisere med injiseringer de ikke egentlig ønsket.

Mange paroler kan jeg skjønne, men de står ikke like høyt hos meg, det er flere paroler som:

– Menns vold mot kvinner er hatvold.

– Den som tier samtykker ikke. Kun ja betyr ja.

– Samtykkelov nå!

– Beskytt voldsutsatte flyktningkvinner, fjern kravet om 5-års botid for permanent opphold.

– Apartheid knuser kvinnefrigjøring. Boikott Israel!

– Klimakamp er kvinnekamp.

Noen av disse finner jeg bare tåpelig og ville aldri stilt meg bak, så har vi alle disse, i flertall, som handler om hvor fæle og grusomme menn er, og det kan føles som om disse parolene egentlig er av og for mannehatere. Altså misforstå meg riktig, men jeg klarer ikke la være å legge merke til berøringsangsten for det største problemet, Islam og sharialover, her er ingen paroler for jenter som selges som barnebruder, ingenting om tvangsekteskap som skjer hele tiden, og så videre og så videre. Hva er poenget hvis man ikke kan konfrontere de direkte årsaker til kvinneundertrykkelse, kvinnemishandling et cetera. Tar man ikke veksten ved røttene så vil den fortsette å gro, tilogmed enda raskere.

FN-sjefen har uttalt at det vil ta 300 år før verden oppnår likestilling. Jeg er usikker på dette da det faktisk er slik at for eksempel i Skandinavia kjemper kvinner for at vi skal fortsette å importere menn fra patriarkalske kulturer som begrenser deres egen frihet. Forstå det den som kan. Det heter seg at syv av ti kvinner er enige i at innvandrere flest beriker det kulturelle livet i Norge. Masseinnvandringen til Europa er sterkt mannsdominert fra Afrika og det islamske Asia som ikke utmerker seg med bevegelsesfrihet, rettigheter og likestilling for kvinner.

Mannsoverskuddet i Norge på grunn av import av patriarkalske menn er større enn hele byen jeg vokste opp, Harstad, faktisk nesten to ganger Harstad. Altså to hele byer med bare disse mennene.

Når hele 80 prosent av befolkningsveksten i Sverige og nesten hele i Norge er drevet av innvandring er vi i ferd med å pådra oss alvorlige problemer. Det er faktisk en sammenheng mellom kjønnsfordeling og fremveksten av voldelige kriminelle gjenger.

Forbrytelser som voldtekt og seksuell trakassering blir mer vanlig i svært maskuliniserte samfunn og kvinners mulighet til å bevege seg fritt og uten frykt reduseres. Innvandrere fra mena-land er betydelig overrepresentert når det gjelder kriminalitet som drap, voldtekt og vold generelt.

Politikerne som har ansvaret for utviklingen og innvandringsliberale medier har imidlertid ikke lyst til å snakke om saken og slett ikke belyse den. Så bra jobba kvinner som kjemper for kvinnefrigjøring her på berget. Det spørs om det ikke tar 600 år før verden oppnår likestilling.

Nonetheless, min stemme er liten, og jeg sitter kanskje ‘nederst ved bordet’, men jeg vil uansett være en av de som tar opp kampen på vegne av kvinner, barn og samfunnet vårt. Alltid!! Av de paroler en kan stille seg bak tenker jeg at jeg stiller meg bak den for kvinnene i Iran.

Sånn utenom det sender jeg min respekt ut til dere kvinner som tar vare på deres barn, verner om dem og selv besørger at de får en best mulig oppvekst. Og min respekt til alle kvinner som står opp for hverandre, for sine medmennesker, samfunnet, ytringsfriheten og våre alles velbefinnende. Kvinner som elsker kvinner, og kvinner som elsker menn.

Dere har støtte hos mange gode menn, slike menn eksisterer. Flotte, kjekke mannfolk! Ikke bruk dagen til å hate på menn, men til å kjempe mot urett og de som faktisk begår urettene, noen ganger er det faktisk din egen «søster». Just saying..

Noen her, evt bekjente som skal til Youngstorget i Oslo i dag?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kvinnedagen #norge #bunny #bunnytrash

9 kommentarer
    1. Nei, eg skal ikkje til Youngstorget.
      Når det gjeld alt det andre du skriv, så er iallefall den gamle AP kjempa Ragnar Larsen heilt eineg med deg 😊.
      Ragnar Larsen, tidlegare leiar i Troms AP, tidlegare redaktør i Nordlys, Klassekampen, og Haugesunds Avis, så han er ikkje kven som helst i dei kretsar.
      Eg står på mail-lista hans, og får alt han skriv på mail.

    2. Ja, skal på Youngstorget sammen med Amnesty fordi:
      1 av 5 kvinner i Norge har blitt voldtatt, hvorav 11% da de sov. Derfor er det mange som faller under radaren da samtykkelov ikke er på plass. Vi hater ikke menn fordi vi vil kunne ha sex når vi selv vil. Vold mot kvinner skjer over hele verden, oftest AV menn. Det er et likestillingsproblem.

      Det er på tide å ta kvinnehelse på alvor og forskning på menstruasjonrelaterte smerter hos ungdom er noe som aldri er forsket på i Norge.

      Hvert 3 sekund blir ei jente giftet bort, og frarøvet barndommen sin.

      Fordi jenter i krig og kriser opplever vold, overgrep og menneskehandel, kun fordi de er jenter.

      “No matter what I do, it’s wrong, because I’m a girl. If I move a mountain, they say it’s because iI couldn’t climb it.”

      Ikke at jeg egentlig bryr meg HVOR menneskene kommer ifra som utøver vold; men har du tilfeldigvis statistikk over vold og voldtekter i Norge, basert på land de kommer fra?

      1. Hellige kaninmåne.. jeg har da vitterlig ikke sagt at alle kvinner hater menn fordi kvinner vil kunne ha sex når de selv vil. Gikk det virkelig an å tolke det ditnen? Eller var det en ønsket tolkning? Det er fremlagt flere rapporter om tema som tas opp i dette innlegget, bare å søke opp det som er av interesse. Selv driver jeg og organiserer for å komme meg til Oslo, buss pluss tog osv, jeg skal som nevnt under parolen Jin, Jiyan, Azadi – Kvinne, Liv, Frihet. Flott du engasjerer deg, velkommen innom igjen 🥰

    3. Nei, det var ikke slikt jeg mente det. Beklager dårlig formulering fra min side 😀
      Ok, tenkte du hadde en link til meg- sliter med å finne utdypende statistikk rundt temaet.
      Det blir buss for min del- kanskje vi sees ☺️

      1. Sjekk statistikken hos SSB hvor i verden jenter som er overrepresentert hos landets krisenter kommer fra.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg