Krim fra virkeligheten: Ted Bundy!

Carole Ann Boone, Rose Bundy, and Ted Bundy.

God morgen, og velkommen til bloggen som nok en gang starter dagen med en kort krimhistorie fra virkeligheten. Denne gang om den nå superberømte psyko amerikaneren Theodore «Ted» Robert Bundy (1946-1989) som benyttet seg av sin veltalenhet, sin ekspertise og sin sjarm når han blant annet utga seg for å være politimann.

Bundy ble uteksaminert fra University of Washington med en grad i psykologi i 1972.

I årene 1974 til 1978 lokket han minst 28 unge kvinner til avsidesliggende steder, der han kvalte eller slo dem bevisstløse, voldtok og drepte dem. Han har tilstått over 30 drap, og enkelte etterforskere mener han har så mange som 36 drap på samvittigheten.

Bundy parterte kvinnekroppene og gravde dem ned på forskjellige steder for å dekke sine spor.

Han ble arrestert i 1976 og insisterte da på å forsvare seg selv i retten. Han fortalte aldri når og hvor det hele startet, hvem som var det første offeret. Etter flere rettssaker ble han til slutt dømt til døden for tre av alle disse titalls grusomme drapene som han hadde begått.

Ted Bundy ble henrettet i den elektriske stol i Florida den 24. januar 1989.

Link: Ted Bundy

Alle har vel mest sannsynlig hørt om Ted Bundy, at han var en seriemorder og sådan, det er skrevet bøker og laget mange filmer om han, blant annet filmen «Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile» fra 2019 som ligger på NetFlix.

For meg i dag er det ikke sjokkerende å høre om han, eller lese meg opp om han. Men når jeg nå oppdaterte meg om Bundy så ble jeg faktisk mer sjokkert over dette kvinnemennesket Carole Ann Boone som giftet seg med Bundy i 1980. De forble faktisk gift i hele seks år og de fikk en datter sammen, Rose Bundy. Rose ble født i 1982.

Link: 84 historier krim fra virkeligheten.

Har dere noen tanker om dette?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#tedbundy #seriemorder #washington #florida #usa #amerika #historie #krim #bunny #bunnytrash

17 kommentarer
    1. Jeg så en dokumentar om han en gang – den satt lenge i. Nei, hva skal man si om slike kvinner? Er jo mange av dem også. Not my cup of tea, for å si det slik.

    2. Det er vel unødvendeg å seia at eg har høyrt om han, men ja, det har eg.
      Eg såg ein documentar frå USA, om kvinner som ynskjer å gifte seg med dødsdømte, og livstidsfanger dømt for drap. Det er heilt utruleg kor monge der er.
      Eg hugsar ikkje kven det var, men ein bestialsk massedrapsmann fekk friarbrev frå 13 forskjellige kvinner.
      I mitt haud, er det så sjukt det går ann å verta. Iallefall klarer eg ikkje å skjøna tankegangen deira.

      1. Har vel sett samme dokumentaren, ihvertfall en som tar opp samme tema, disse kvinnfolka dukker opp ved rettsaker og sender frierbrev til mordere og voldtektsforbrytere som sitter inne. Det er spinnvilt!

        1. Eg har sett 3 slike program, om alle var frå same documentar er eg litt usikker på, men to av dei var iallefall frå den same. Den var så omfattende, at den måtte delast opp når den skulle sendast på TV.
          Spinnvilt ja. Der må jo vera noko fundamentalt galt med psyken til dei kvinnfolka.

          1. Galskapen i verden er bredere og videre enn man tror. Husker du de lottovinnerne jeg skrev om for litt tilbake siden? Plutselig hadde slektninger kontaktet leiemordere for at de selv skulle arve lottogevinsten 😂

    3. Nei hva skal man si om disse kvinnene og Carol Ann Boone, som fasineres og forelsker seg i drapsmenn. Mange av dem benekter jo også hva mennene har gjort, eller også påstår at de er jo helt forandre. Uansett hvor kjekk en drapsmann er, så er det over min forstand at de kan gå bort å gifte seg med dem. Når det gjelder Carol Ann Boone, så er de som mener at hun hjalp han da han rømte andre gangen…

      Tror jeg har sett de fleste dokumentarene, filmene og ikke minst ministeriene om Ted Bundy. Den første jeg så, fra 1986 syntes jeg var den som gjenspeilet personen Ted Bundy best, ut i fra det jeg har lest om han. I den serien var det Mark Harmon som spilte han. Kanskje mest kjent som Gibbs i NCIS serien.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg