Krim fra virkeligheten: John Wayne Gacy!

God morgen! Her starter jeg dagen med å fortelle en morbid liten krimhistorie fra virkeligheten, denne gangen handler det om en klovn som ble henrettet for å være langt fra morsom.

Den amerikanske tobarnsfaren og seriemorderen John Wayne Gacy (1942-1994) fikk kallenavnet til «The Killer Clown».

Som klovnen Pogo skapte han latter og moro blant barn og unge, mens hjemme voldtok og drepte han til sammen 33 unge menn i tidsrommet fra 1972 til han ble arrestert i 1978. 27 av dem begravde han under gulvet i huset sitt, andre ble funnet i en elv i nærheten.

I 1980 ble han dømt til det som ifølge Guinness rekord-bok var den lengste straffen i moderne rettshistorie. Han ble dømt til 21 ganger livstid og hele 12 ganger dødsstraff. Gacy ble henrettet i 1994.

Når man tenker over dette så er jo ikke dette så lenge siden. Personlig har jeg aldri vært noe særlig for klovner, kanskje var det slik at jeg hørte om denne mannen i min barndom og at det satte seg i underbevisstheten. Hadde jeg selv hatt barn ville jeg aldri ansatt noen klovn til barneselskaper eller lignende.

Ville du? 🤡

Link: John Wayne Gacy

Link: 84 historier krim fra virkeligheten.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#johnwaynegacy #johnwayne #gacy #klovn #seriemorder #usa #amerika #historie #krim #bunny #bunnytrash

6 kommentarer
    1. Jeg så dokumentarserien om John Wayne Gacy tidligere i sommer… Han var en manipulerende galning, som man lett kunne tro snakket sant når man hørte han snakke. Han kunne faktisk ha blitt tatt tidligere enn han gjorde, og hadde politiet gjort jobben sin ordentlig kunne utfallet av identifiseringen av guttene blitt annerledes. Måtte bare nevne det altså… Klovner, har jeg alltid syntes vært skumle. Kan ikke huske at jeg noen gang syntes de var morsomme.

    2. Eg såg og den dokumentaren for litt sidan.
      Vera Lynn har heilt rett, han var ein del av kampanjeteamet til Carter. Dog ikkje som klovn, men som inspirasjonstalar for teamet. Han hadde karisma på høgde med ein viss austerriker, og kunne det med å oppildne til innsats.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg