Kokkejævel, la meg oppklare en misforståelse!

I tråd med at jeg forleden dag postet et innlegg om Kokkejævels «avgang» som blogger så må jeg i dag oppklare misforståelsen som noen ser ut til å ha begått. Kanskje har jeg vært utydelig i mine utsagn, formulert meg feil, svart på en måte som sier noe annet enn jeg tenkte da jeg skrev og postet innlegget. Ikke greit for meg og si, men jeg føler at noen har misforstått meg, så derav poster jeg nå dette.

Jeg personlig har ingenting imot Kokkejævel. Jeg ønsker ikke at han skal forsvinne fra blogg. Jeg mener Kokkejævel har bidratt til plattformen og blogg på en måte som ingen andre på plattformen i dag har.

Mitt innlegg var en reaksjon på Kokkejævels «angrep» på medbloggere. Intet annet. Jeg skrev i mitt innlegg om selvopplevde hendelser om Kokkens atferd på blogg. Jeg syntes det han skrev og måten han gjorde det på ble feil.

Jeg har fått en del tilbakemeldinger om hva han har skrevet på blogg, om hvordan han har tøyet grenser og visstnok brukt barn og familie kynisk til høye lesertall og egen personlig gevinst. Dette er for det meste ting jeg ikke vet noe om, for jeg har aldri fulgt bloggen hans i den grad. Jeg har bare vært innom hist og her, og vet bare hva jeg selv har sett og lest.

Inntil dette siste om at han meldte sin «avgang» så var forrige gang jeg leste da han postet bilde av seg selv med en baby på armen under overskriften «Hjernehinnebetennelse». Jeg reagerte med å tenke «stakkars barn, stakkars foreldre», fordi jeg hadde fått med meg at han var nylig blitt pappa igjen, og dette fikk meg til å tro at babyen var alvorlig syk. Jeg har også fått med meg at det er ikke så lenge siden han og hans kone mistet et barn, dermed fikk jeg bare så vondt i meg. Jeg følte med han og hans kone. Jeg digger foresten Konemor/ChristineEmilie, hun er særdeles hyggelig, jordnær og lojal i mitt perspektiv!

Såvidt jeg skjønner er den nyfødte flott og frisk og er ikke, og har aldri på noen måte vært syk. Der er visstnok alt bare bra. Så hvorfor poste slikt innlegg? «Hjernehinnebetennelse». Det falt ikke i god jord hos meg!! Men jeg melder han ikke inn til bloggsupport eller prøver sabotere han av den grunn. Jeg bare sier’ ‘likte ikke’ – ferdig der!

Hellige måne hvor mange feil jeg har gjort på blogg, overskrifter og bilder som har feilet fullstendig og blitt oppfattet helt annerledes enn jeg først tenkte, hva jeg ønsker å formidle. Jeg har bommet på å skrive om personlige anliggender som har blitt oppfattet som utleveringer av andre. Jeg har fått kritikk for å ikke være politisk korrekt (noe jeg ikke er, så om det er feil av meg, så vil dere nok se mer av den feil i bloggen). Jeg har blitt oppfattet som hatefull og rasist. Mobber, og sådan. Et forferdelig menneske har jeg fått høre at jeg er. Visste dere at jeg er årsaken til at folk blir syke av korona på Island, og at jeg er årsaken til at beredskapen på sykehusene her til lands har vært sprengt?! Fantastiske beskyldninger, da jeg faktisk hverken har hatt korona, eller er blant de tusenvis som har blitt innlagt på grunn av vaksinebivirkninger.

Jeg har fått av noen stempel for å være en slik person jeg selv tar avstand fra. Det har skjedd, det skjer, og det vil fortsette å skje. Hvorfor? Fordi tusenvis av lesere har forskjellige oppfatninger av en tekst!! Mennesker oppfatter og tenker forskjellig. Noen ønsker faktisk å tenke de verste hensikter også!

Jupp, det er helt sant. Når en skriver tekster på det åpne internettet og har meninger om mangt og mye, når en utleverer tanker, meninger og følelser en har, så danner folk seg opp en mening. Når noen da først har stilt seg negative til deg, så finnes det blant dem troll, nettroll. Ondsinnede vriompeiser som går langt for å sverte og ødelegge deg, bryte deg ned. Tillegge deg ord, meninger og hensikter som du ikke kjenner deg igjen i, som du faktisk ikke har.

Jeg har i månedsvis nå hatt samme stalkeren som to tre ganger daglig har sendt meg ondsinnede meldinger, gått inn for å sabotere bloggen, sverte meg i andre bloggeres kommentarfelt, alt for å bryte meg og min psykiske helse ned. Denne personen driver enda på, ikke i mitt kommentarfelt da innstillingene sender vedkommende rett i søppelkassen, men i medbloggeres kommentarfelt, da mine medbloggere faktisk godkjenner kommentarene. Jeg antar det er fordi de ikke ser hva vedkommende driver med, de skjulte beskjedene, den onde hensikten. Men altså, fuck de som er slik – jeg er bedre!

Slik er det med medbloggere også, giftige tunger, ikke mange, særdeles få faktisk. Vi snakker promille. Det er faktisk et veldig godt og samholdende miljø på blogg.no. Masse flotte folk. Noen er ikke en del av det, de bare poster innlegg og har intet med andre bloggere å gjøre. De kommenterer ikke andre blogger, og de svarer ikke på henvendelser. De bare poster sine innlegg og forsvinner igjen. Dette er gjerne innlegg hvor som de har merket med reklame. De vil ikke være en del av bloggsamfunnet, men bare tjene noen kroner. Dem om det. De fleste av oss blir stadig bare bedre og bedre venner faktisk!

Jeg vet hvem Kokkejævel siktet til da han skrev om sine medbloggere som det ikke nytter å snakke til, de som han forklarer er ondsinnede, som han ikke vil assossieres med. Jeg har opplevd én av disse skrive ting om meg, vri på mine ord, tillegge meg meninger jeg ikke har, kalle meg ting, henge meg ut. Poste innlegg om og til meg uten at jeg vet det, plutselig kommer meldinger i innboksen min om det. Så DER forstår jeg frustrasjonen til Kokkejævel, fordi det virker som om forfølgelsen ikke tar slutt. Og som jeg skrev i det andre innlegget, så klikker jeg meg ikke inn på den bloggen. Jeg vet at vedkommende aldri klarer slutte. Jeg har prøvd å forstå hva denne personen har til hensikt med disse karakteristikkene sine, og omtale medbloggere så ofte, tidvis daglig på sådan måte – det klarer jeg ikke forstå, jeg skjønner det ikke. Jeg er ikke imot konstruktiv kritikk én gang under annenhver fullmåne, men daglig, med vridninger, vendinger, fremstillinger og usannheter. Hvis en velger å følge med på dette så blir det belastende, jeg vet, så der støtter jeg Kokken, da jeg vet hvordan dette er og oppleves.

Hensikten min med det innlegget jeg skrev var å fortelle Kokken, for ja jeg sendte innlegget mitt til han, at jeg synes det var uverdig å fremstille sine medbloggere på sådan måte. For det er ikke oss bloggere sin feil, vi har ikke gjort alt dette mot han. Etter hva jeg finner så er det TO personer han er sint på, en berettiget, og en uberettiget slik jeg ser det. Han selv har oppført seg uberettiget utidig mot noen av sine medbloggere, så derfor vil jeg aldri skjønne hvorfor han angriper bloggere i flertall og setter negativ fokus, og dermed gjør noe ødeleggende mot plattformen og alle oss som er her.

Uansett om han fortsetter sitt virke på FB, Insta eller whatever, så vil det alltid være en person som ikke er så veldig hyggelig. Man får alltid én nabo en ikke liker så godt som resten, en har alltid et søskenbarn eller slektning en ikke syns så godt om. Er det da resten av slekta sin feil?

Noen antyder at Egmont eller sponsorer (whatever) har satt foten ned for noen av aktivitetene til Kokken. Er det derfor plattformen skal settes i dårlig lys? Kanskje ting ikke er så bra i hjemmet som han selv påstår? Ikke vet jeg.

Medbloggere kan spare seg for å tenke om jeg er for eller imot Kokkejævel, for la meg være tydelig:

Jeg er FOR Kokkejævel, men imot denne siste handlingen hans mot dagens bloggere, jeg er ikke alltid enig med han i alt, men jeg kjenner ingen jeg er enig med i alt, så..!! Bloggen min hadde aldri eksistert uten meningsmotstandere. Livet hadde blitt kjedelig uten meningsmotstandere.

Kokkejævel er en bra mann, og han er menneske!

Jeg trenger ingen honnør i form av takkeinnlegg fra andre bloggere der det står at jeg skriver hva andre tenker. Jeg tenker hva JEG tenker. Ikke prøv å selvrettferdiggjøre egne handlinger ved å bruke meg. Jeg skriver hva jeg tenker, og det er at jeg forstår MYE av hva kokken mener og prøver formidle, jeg forstår han er menneske og feiler noen ganger, vi er nøyaktig like gamle, så det er ikke feil å anta at da har vi sikkert feilet cirka like mange ganger også. Jeg er ikke på noen side eller parti – jeg bare synes at å gå til angrep på plattformen og medbloggere er feil. Da hadde det faktisk vært bedre å bare navngi den eller de to, og ferdig der, eller bare forsvinne i stillhet!

Men mest ønsker jeg at Kokkejævel blir, ikke gi andre noen seier med å forsvinne!!

Innlegget jeg skrev først: «Gi deg da Kokkejævel!!»

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kokkejævel #kokkejaevel #asbjørn #asbjørnsandøy #sandøy #blogg #bloggere #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Hei Bunny, jeg er bare innom for å si god søndag jeg da 😀 For jeg har lest disse innleggene om temaet, og er heller ikke på LAG. Gleder meg over å blogge, på MIN måte, og synes det er mye fine folk her. Det er min greie liksom. Trives rett og slett. Og blogger så mye jeg kan når jeg har tid 🙂

    2. Jeg har lest det andre innlegget ditt du nevner her, og dette, og jeg synes ikke det er vanskelig å forstå hva du mener.

      Ser heller ikke at du er i mot noen.

      Jeg er ikke, og har aldri vært en del av alt styret når det gjelder kokken, men synes noen har en tendens til å kommentere på direkte ufine måter, og det har jeg ingen forståelse for.
      Men har også sett det motsatte, og konstruktiv kritikk mener jeg vi må tåle.
      Det lærer vi av tenker jeg.

      Likte ikke å bli stemplet som en del av de som har oppført seg ufint, for det følte jeg at jeg ble når noen uttaler seg på denne måten som han gjorde.

      Er vel flertallet på blogg.no som ikke har vært en del av dette, og jeg opplever at det er veldig mange flotte personer her “inne”.

      Så takk for fine innlegg, og klar tale. 🙂

      1. Jo takk for det. Jeg mener dette var noe utidig, for i bunn og grunn vet jeg at han sikter til kun én eller to stykker. Men det vet jo ikke alle andre, dermed har han skjært oss alle under én og samme kam blant en stor gruppe som leser blogg. Den største gruppen faktisk.

    3. Har lest, men ikke enig i alt du skriver.
      Men jeg tenker mitt om denne saken. Jeg tror faktisk blogg.no satt ned foten når det gjaldt markedsføring til egne produkter. Dette går en stund tenker jeg, men til slutt ryker den strikken! Den ble tøyet litt langt!
      Så da ble avslutningen til kokken som den ble! I et arbeidsliv der f.eks adm.dir, kommer i konflikt med styret får vedkommende som regel etterlønn i flere måneder. Ved at begge parter legger ballen død og sier lite til media hva som egentlig skjedde. Det blir lagt lokk på saken! Her trengte man ikke sette på dette kjelelokket, kanskje! Dette er mine tanker, men har ingenting med om jeg liker kokken eller ikke. Blogg.no gir ingen etterlønn…Men de ga nok en del føringer! Og ikke sikkert det var enkelt å komme til en løsning som begge parter kunne bli enig i..Men som sagt – alt er mine tanker…kall det gjerne slarv…

      1. Har hørt «slarv» om det du skriver, og nevner det i innlegget. Poenget mitt er at jeg er ikke på noen side eller tar parti, jeg bare synes det er veldig urettferdig å stigmatisere oss bloggere som han gjør. Lurer på om han har tenkt noe over den handlingen i ettertid..?

        1. Tja, vett`nå ikkje eg, men kan jo sitere kokken: “Jeg vil ikke identifisere meg med disse menneskene”. )”Disse menneskene” = sine medbloggere.)

          Personlig har eg ingenting i mot å la han sitte på tronen, selv om eg som mange andre kan reagerer på mye av måten han blogger på og hvordan han noen ganger vilt og hemningsløst skyter fra hofta, eller utleverer sine nærmeste i de såreste situasjonene.
          Men, det er måten han velger å gå på som får begeret til å renne over. Om det er andre ting i kulissene som gjør at han slutter vet eg ikkje, men det er jaggu ikkje godt å vite. Unødvendig å spytte på hele lista, ikkje skjønner eg at man kan håne en plattform som har “Gitt” han ei årslønn og sikkert vel så det de siste par årene bare ved å sitte å slenge ut noen innlegg hver dag…

          Vibbedille 😀

          1. Det er liksom det jeg reagerer på, hvorfor ta alle? Det er jo som om han spytter på hele bøtteballetten. Kan være at dette har kommet feil ut, at han tenkte annerledes enn det kom ut, men nå har han blitt gjort oppmerksom på dette… synes det er trist jeg, både at han slutter (hvis han gjør det) og måten han forlater på (hvis han gjør det) – og hvis han forlater av den årsak han oppgir, så har han tapt slik jeg ser det.

    4. Dette innlegget ditt engasjerte meg, syns du skriver det svært klokt. Hvordan folk føler og valg de gjør legger jeg meg ikke opp i. Men det du skriver om hvordan vi tolker hverandre, hvordan vi forstår ordene, både hvordan vi blir oppfatta og hvordan vi oppfatter, DET er vilt interessant. Syns dette har alt for lite fokus, jeg har hørt mennesker diskutere så fillene fyker, fordi de bruker ord forskjellig, legger forskjellig tolkning i dem. Og mange ganger har jeg skrevet blogginnlegg som jeg skjønner blir oppfattet annerledes enn hva jeg trodde jeg la i ordene. Og som du sier, alle kan vi skrive innlegg i affekt eller med alt for mange følelser, som man i ettertid ikke står helt inne for. Jeg tror “alle” mennesker har de beste intensjoner, men ikke alltid like lett å få øye på dem. <3

      1. Så veldig fin lesing, for her ser jeg tydelig st du har skjønt mine ord, og jeg mener å skjønne dine ord – og jeg er veldig enig og har hatt de samme opplevelsene. Klem til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg