Kirsebær- Cherry og Cocktail!

Etter å ha vært innom flere steder i sentrum her få å kjøpe inn frø som jeg kan så fant jeg at å vente på disse butikkene gidder jeg ikke. På denne tiden i fjor hadde jeg allerede sådd, og i år får jeg ikke engang kjøpt. Steder som Europris og Rusta selger små drivhus, såjord og potter med jord og frø, altså ferdigsådde. Sleipe greier, for dette greiene med at frøene er ferdigsådde i potter utgjør raskt en pris deretter. Altså en totalt overdreven pris. Jeg liker først og fremst ikke gimmicken/konseptet, og ei er det de typer planter jeg ønsker selv.

Jeg har også vært innom blomsterbutikker, der får jeg beskjed om å dra til Plantasjen, Hageland og slike steder. Liksom dra ut av byen for å kjøpe frø, det er veldig slitsomt for noen som ikke kjører selv og også lett blir syk i buss. Ugunstig rett og slett.

Nei, jeg har dermed bestilt litt på nett. Og nå skal jeg så litt tomater. I år har jeg valgt tomatplanter som ikke vokser over hodet på meg og slynger seg utover taket. Blir mye jobb av det på en liten balkong, og det er jo meningen vi skal bruke balkongen selv også. Og at det skal være koselig der. Disse jeg har kjøpt skal bli busker på 30-60 cm.

Jeg har selvsagt små drivhus for å drive frøene til å spire, men i skrivende øyeblikk har jeg ikke såjord. Derfor skal jeg nå avgårde for å kjøpe. Knallvær i dag, så det blir en fin luftetur.

Og så gleder jeg meg til i kveld 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#sol #frø #tomat #planter #vår #norge #bunny #bunnytrash

24 kommentarer

Siste innlegg