Kastet ut av landet.

Den australske føderale domstol opprettholdt avvisningen av Novak Djokovics visumsøknad. Avgjørelsen skjedde i morges og dermed forsvant Djokovics siste håp om å få spille i turneringen Australian Open, som starter mandag.

Her snakker vi verdens beste tennisspiller som har vunnet 20 Grand Slam-titler i sin karriere. Kun sveitsiske Roger Federer og spanske Rafael Nadal har like mange seirer og kan måles opp mot Novak Djokovics som er nummer 1 hva gjelder Australian Open som han har vunnet 9 ganger.

Den fulle begrunnelsen for utkastelsen er ikke offentliggjort, den Australske Domstolen opplyser at det vil skje på et senere tidspunkt. Altså hva slags røre Australia greier å koke sammen her er for meg klinkende likegyldig. Vi har enhver skjønt at han nå er kastet ut fordi han er uvaksinert. Det florerer med historier og videoer om tingenes tilstand i Australia der det har kommet fram at folk blir tvangsvaksinert, og mennesker uten koronapass blir vaksinerte.

Her i Norge sitter majoriteten og gjør seg uvitende om hva som skjer rundt om i verden og lever i fornektelse om at tingenes tilstand vil også komme hit for fullt. Mange ønsker koronapass, men spør man, så er det heller få som vet hva det innebærer og hva konsekvensene vil bli.

Hva mener dere om utkastelsen av Novak Djokovics?

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#novakdjokovics #australianopen #australia #tennis #sport #koronapass #vaksiner #søndag #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Jeg synest det virker som Djokovic har gjort noen dårlige avgjørelser også. Som å stille til intervju koronasmittet, uten å opplyse om å være smittet.. Og skrive “feil” opplysninger til oppholdet i Autralia. Han virker til å sette seg over regler, og derpå være litt høy på seg selv, slik det fremstår fra media. Det bør vel være like regler for han som folk har ellers i Australia. (Uten at jeg synest håndteringen til Australia er riktig). Men når det er sagt virker det som mye krøll fra Australias side, men jeg vet nok ikke alle detaljer til å uttale meg om alt her. Men skjønner ikke hvorfor ikke det å ha hatt korona for én mnd siden ikke kvalifiserer for “grønt lys” i Australia. Synest mye er altfor strengt og ikke riktig. Spes. Australia og Østerrike mfl.

      1. Joda, utfra hvordan media fremstiller dette så virker det som om han har gjort noen dumheter, men nontheless så oppholdt han seg på karantenehotell der og alle vet hvorfor han kom til Australia. Så dette henger for meg ikke helt på greip og det som sies og skrives om andre hendelser synes jeg er irrelevant, men veldig typisk media. Lukter ikke dette litt fishy?

        1. Det med hvorvidt han er ett dårlig forbilde for andre, er hvert fall ikke det beste argument for utkastelse av noen etter de har kommet. Men de prøver eeg kanskje på noen argumenter når smitteverntiltak- argumentet ikke er sterkt nok

          1. Det er synd å se at en toppidrettsutøver skal bli ekskludert på grunn av valget om å ikke tilføre kroppen farlige fremmedstoffer. Den som vinner Australia Open kan umulig føle det som en seier å vinne dette uten Novaks deltakelse. De kunne like gjerne bare avlyst hele greia slik jeg ser det 😂

    2. Galskap, hysteri som er hentet fra manipulering, og som ikke har rot i verken fornuft eller reell kunnskap. Dette er rett og slett skammelig og veldig destruktivt! Dessverre kan dette være et scenario som vil spre seg. På grunn av at en ikke har vaksinert seg, eller hva er grunnen…? Hvorfor er det så viktig, tilnærmet eksistensielt viktig, at vi må vaksinere oss, i tillegg også flere ganger? Virus, som ikke vaksinene beskytter deg mot?? Jeg synes det er veldig fornuftig å se til de landene med lavest vaksinegrad. Hvordan smitten er der, kontra land med høy vaksinegrad. Enhver bør spørre seg selv om tilstandene i Australia er slik vi vil ha det her. Vil DU tillate å ekskludere din neste på grunn av at vedkommende ikke har vaksinert seg mot et virus som i hovedsak ikke er skadelig for de som ikke er i risikogrupper, eller eldre?
      En stor skam, det er hva jeg synes.

      1. Kjente ikke til han jeg heller før det ble så mye styr rundt denne saken, tennis liksom, who cares, men uansett så er jo dette en skam ja. Hadde jeg skulle deltatt der så hadde jeg trukket meg etter han ble kastet ut.

    3. Å utestenge verdenseneren er i mine øyne synonymt med at de like gjerne kunne avlyst hele dritten.
      Jeg har lagt merke til at han fremstilles som tidenes klyse i media, hvilket syntes i overkant timet og tilrettelagt i mine øyne.. Men om så skulle være, at denne fyren er akkurat så høy på seg selv som han fremstilles, så kan jeg ikke se noen relevans i denne sammenhengen! Fyren er, uansett personlighet, verdens beste tennisspiller, og uten hans deltagelse, vil seieren å årets Australian være tilnærmet verdiløs..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg