Kanin på menyen!

I kveld avslutter snuppen min og jeg en del tidligere enn vi vanligvis bruker. I går sjekket vi utelivet i byen her, og vi hadde det så utrolig hyggelig. Snuppen min gikk bokstavelig talt av seg skoene på hjemoverturen. I dag har vi saumfart hele sentrum, vi har sammenlagt gått noen mil i steksol uten en sky på himmelen og knapt noe vindpust. Tenker nesa mi er rød i morgen. Vi er både kokte, stekte og drit slitne, haha.. men fantastisk seng på hotellet.



Vi har akkurat slengt oss nedpå etter å ha vært på en meget populær restaurant her som heter «Manxurane». Vi var så heldige at vi fikk det siste ledige bordet. Og vi spiste kanin til middag. Skjønner dere den absurde ironien i akkurat dét? Første gang i hele mitt syndige liv at jeg har spist kanin, måtte bare da jeg så det på menykartet.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#restaurant #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
      1. Veldig smått og masse bein.. I Riga spiste jeg masse god mat, første gang der ble jeg veldig positivt overrasket over at de hadde så mange spisesteder med skikkelig god mat.

    1. Kanin er faktisk veldig godt 😊.
      I barndomen haldt eg kaniner for slakt. Mor nekta å laga dei til, så eg måtte tidleg til i grytene og med steikeovnen, men hu likte det godt, og åt når eg laga dei til.
      Her i Ørsta, har eg eitt par venninder som hadde kaniner. Når dei vart så gamle at dei måtte ut av bygda for å studere, fekk eg i oppdrag å ta meg av dei, og dei enda sjølvsagt på middagsbordet hjå oss 😀.

        1. Når ein er oppvaksen med gardsdrift (morfar og to av onklane mine hadde gard), der slakt var ein del av arbeidet, verte det ganske naturleg.
          Eg var vel ikkje meir enn 4-5 år fyrste gong eg var med morfar og slakta lam, og 6 år fyrste gong eg var med eine onkelen min å slakta gris, så for meg fell det ganske naturleg.
          Kan ikkje akkurat seia at eg liker det, men av og til er det ein dyd av nødvendegheit, og når dei fyrst skal slås ihjel, kan eg like godt slakte dei.

            1. Ja, for oss her i vesten er jo det utenkjeleg, men i austen er det heilt vanleg.
              Chihuahua t.d., er avla fram for å ha til vinterføde for indianerane i Chihuahuafjella, i tilfelle jakta slo feil.
              Indianerane i det som nå er USA, åt hestane sine når dei var oppbrukte, noko som var heilt utenkjeleg for den kvite mann.
              Dette med dyr som mat, er nok mykje kulturelt betinga.

    2. Ja, det var et overraskende måltid til deg. Men kanin er godt og sunt heter det. Vi hadde mange kaniner før, og det var diettmat sa de eldre. 🙂

      1. Ikke stygt, men heller ikke så godt at jeg anser det som nødvendig å prøve igjen. Veldig smått, og små bein. Nei, kannibalisme er bare one time only 🤪😂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg