Kaller du deg forelder – yeah right!!

I dag vil jeg ta opp dette med å være forelder, det å være mamma eller pappa. Det er en del barn som havner under barnevernets omsorg. Av erfaring mener jeg at det er ganske mange som urettmessig blir fratatt sine barn, ganske mange som urettmessig blir fratatt sine foreldre.

Norge er på topp når det gjelder å ødelegge familier, ugjerninger begått fra barnevernets side. Det er skremmende hvor lite opplysende media er angående norsk barnevern og deres ødeleggende virke. Når vi leser om hvordan barnevernet opererer er det solskinnshistoriene vi får lese om.

Vi blir opplyste om når barnevernet har opptrådt riktig, for ja, barnevernet har gjort riktig i tilfeller hvor de har måttet skille barn fra foreldre. Noe må de de kunne skilte med for å kunne bedrive sin menneskehandel. Men likevel synes jeg det er oppsiktsvekkende dårlig dekning her til lands om realiteten i det norske barnevern, alle sakene som er havnet i menneskerettsdomstolen i Strasbourg og det faktum at mørketallene er store.

Urett blir begått mot de som har lite å stille med, de som ikke har nettverk eller økonomi til å kjempe imot de uretter og grusomheter barnevernet begår. Altså, det er jo ikke hos ressurssterke familier som hos Märtha Louise eller Petter Stordalen barnevernet invaderer privatlivet og stjeler barn med «mor skjærer for tykke brødskiver» som årsak.

I løpet av 2020 var totalt 9 297 barn og unge, eller 8 pr. 1000, i alderen 0–18 år under barnevernets omsorg, enten i fosterhjem eller institusjon.

Link: «Jente 16 år, barnevernsbarn og rusmisbruker».

Nylig var det ei som slengte til meg at jeg hadde ingenting jeg skulle sagt, for jeg er ikke forelder selv. Nei, gratulerer tenkte jeg. For det kom fra en munn som ikke vet noe om meg eller mitt liv. Ikke har noen anelse om min bakgrunn som foresatt. Null peiling om hvor jeg kommer fra. Men det jeg vet er at vedkommende kaller seg forelder, mamma eller pappa liksom. Og det får meg til å koke mtp at vedkommende bare er surrogat/donator.

Sannheten er at det er liksom ikke noen jobb, det krever ikke talent eller noe som helst whatsoever å stikke tissen sin inn et sted og så blir det barn. Det er ikke slik at om noen ligger å skræver med beina og blir inseminert av en kjøttrull og føder et barn, så er man forelder. Altså dette greier til og med hjernedøde. Og det ser man jo. Til og med de mest bortkokte umodne fjotthau greier dette. Altså amøber formerer seg.

Sannheten er at det å lage barn gjør en ikke til forelder, biologi gjør en ikke til mamma eller pappa. En forelder, en mamma, en pappa, er en person som tar vare på barnet, verner om og oppdrar, er tilstede, mater, trøster, hjelper med lekser, holder rundt, opptrår modent og lærer fra seg gode verdier og holdninger. Prioriterer barnet først. Kjemper for sitt barn, skaper trygghet og gir trygghet. Barna går foran ens egne materielle goder, før sin status, foran alt, foran rus, foran jobb, foran «meg, meg, meg, stakkars meg» – barn er førsteprioritet, da er du forelder, da er du mamma eller pappa.

Har du knulla og bragt et barn til verden så er du forelder hvis du tar ansvaret, tar du ikke ansvaret er du intet annet enn et surrogat eller donator. Har du bragt flere barn til verden, og barnevernet på grunn din ansvarsløshet må hente barna, da er du ikke bare surrogat da er du.. ikke mamma, pappa eller forelder!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#forelder #foresatt #barn #bunny #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Igjen ein innertier 🎯 frå Bunny Trash 👍.
      Etter snart 30 år som kontraktør hjå bv, må eg berre konstatere at du har heilt rett.
      Eg har opp gjennom åra sett fleire eksempel på at det er pengane, sosial status, og kjennskap og vennskap, som styrer vedtaka i bv. Og ikkje minst prestisje.
      Monge feil, og dårlege vedtak er gjordt, grunna dette. Begge vegar.
      Akkurat nå, har ei av “våre jenter”, der mora burde vore fjerna, tatt kontakt med oss, for å ha nokon å støtte seg på. Der har vore så mykje styr med mora, at hu har måtte kutte henne av, nå i vaksen alder.
      Grunna sosial status, vart mora aldrig fråtoken borna, som hu definitivt burde ha vorte.
      Der har vore gjordt feil begge vegar, og når sjølvgodheit, ærekjære og prestisje står i vegen for å rydde opp, og gjera rett og sjel for seg, då burde dei misse jobben.
      Spesielt i ein slik jobb, er det ekstremt naudsynt å ha ei audmjuk haldning.
      Folk som ikkje har det, har ingen ting i ein slik jobb å gjera.

      1. Vet jeg har rett, jeg har sett dette selv, mange ganger. Innlegget er skrevet utfra hva jeg selv har opplevd. Det er så mye galskap at det er rystende. Da barnevernet skulle plassere meg på ungdomsinstitusjon fordi jeg opplevde vold i nære relasjoner mistet jeg all tillit for alltid. Men at det er noen som har opplevd barnevernets gode side er jo selvklart. Hadde de aldri gjort noe riktig hadde de vært nedlagt for flere tiår siden.

        1. 👍 😊.
          Ja, når nokon opplever vold i nære relasjoner, så fjerner man offeret. Det er jo så fullstendeg bak mål det kan koma.
          Når nokon stjel, så fjerner man butikken, liksom 🤔.
          Kva med å fjerne gjerningspersonen?
          Barnevernet heiter det, men eg har monge gonger måtte spørra meg, er det barnet, eller er det overgriparen som skal vernast?
          Eg må ærleg seia at der er mykje som skurrar i mine øyrer. Og når der ikkje skal kunne vera ei sakleg gjennomgang/evaluering, skurrer det enda meir.

          1. I mitt tilfelle når BV skulle ha meg på ungdomsinstitusjon var det fordi jeg ble gjentatte ganger utsatt for vold av en onkel. Det gikk dithen at jeg vendte meg til politiet som nektet ta mot anmeldelse fordi jeg var mindreårig. De opprettet sak og ville sende meg bort, det var deres løsning. Jeg sluttet derfor på skole og skaffet meg jobb og leilighet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg